Hoppa till innehåll
Anime.se

De nya konsolerna


docster
 Share

Vilken av de nya spel-konsolerna ser mest lovande ut?  

109 medlemmar har röstat

  1. 1. Vilken av de nya spel-konsolerna ser mest lovande ut?

    • Nintendo Wii
      53
    • Playstation 3
      44
    • Xbox 360
      8
    • En annan konsol som inte är med på listan
      4


Rekommenderade inlägg

  • Svar 122
  • Skapad
  • Senaste svaret

Toppskribenter i detta ämne

Toppskribenter i detta ämne

Games will be region-free, but movies will still have region locks preventing multiregion playback. http://www.gamespot.com/features/6125429/index.html

 

Angående Wii så finns det inget officiellt uttalande så vi får vänta med att säga något angående den. Nintendo har sagt att de ska nämna de sista detaljerna innan release.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det stod mellan Wii och PS3 för mig.

Men när det slog mig att Wii kommer kosta 2000-2500kr och PS3 6000-7000kr blev det ganska enkelt.

Sedan har ju Sony "kopierat" Nintendos idé med rörelsekänslig kontroll, men enligt alla recensioner jag läst ifrån e3 ska Nintendos var ganska överlägsen Sonys, det enda jag är tveksam på är om Wii verkligen har en bättre grafik än GC, iaf enligt de bilder som publicerats får man sig en tankeställare..

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

det enda jag är tveksam på är om Wii verkligen har en bättre grafik än GC, iaf enligt de bilder som publicerats får man sig en tankeställare..

 

Alla spel du sett som publicerats på E3 är baserade på överklockade GameCube-kit. En liten uppgradering kan vi nog vänta oss, dock inte så mycket man kan hoppas på. Men sedan, när det gäller Nintendo, behöver vi verkligen bra grafik? Se bara på hur bra NDS har klarat sig.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 months later...
  • 2 weeks later...

Förhandsbokade min Wii för några veckor sedan. Känns bra. Blir "wiilease" party med polarna dagen den släpps. Att jag kommer kunna undanvara till en hel del av de mer intressanta släppspelen direkt gör inte saken sämre.

 

PlayStati..*host*, (menar förstås "PLAYSTATION 3*") köper jag när Metal Gear Solid 4, respektive Resident Evil 5 gör intåg. Utebliven Europa release fram till mars nästa år kan väl kännas lite surt för dem som väntat sig maskinen i November.

 

*sony gillar caps lock..

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

ajja, mig gör uppskjutningen inte så mycket, 1. Vi lär väl få fler spel på releasen 2. jag kanske har råd att köpa den då utan för stor smärta i min plånbok...

 

och om inte annat så köper jag US versionen... för om dem inte ändrat det sen sist jag kollade så är väl spelen regionsfria? eller läste iaf att spelen skulle vara det.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Förhandsbokade min Wii för några veckor sedan. Känns bra. Blir "wiilease" party med polarna dagen den släpps. Att jag kommer kunna undanvara till en hel del av de mer intressanta släppspelen direkt gör inte saken sämre.

 

Haha "wiilease" (lättpåverkad)^^' Lätt att det blir ett wiileaseparty med polarna för min del också! Kommer nog bli en vit Wii f.ö.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 1 month later...

Jag har laddat upp ganska flitigt inför ps3.

Införskaffat 42tums LCD-TV nu i sommar och! Ska köpa Hemmabio för mellan 10-20 tusen kr. ;).

Ska möblera det också så att det blir ett perfekt gaming hus. Sånt man kan göra när man inte har tjej eller liknande ;P. Eller ultimata vore ju att ha en lika spelkåt tjej som jag :). Kanske lyckas efter jag skaffat ps3 ;D.

 

Happy gaming.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Både Nintendo Wii och Playstation 3 verkar bra. Det kommer bra spel till båda. Men dock så är PS3 lite dyrt enligt mig. Jag gillade Super Smash Bros och Melee riktigt mycket, skit kul när man sitter många och lirar. Zelda ser riktigt bra ut det med, det ser lite fånigt men samtidigt annorlunda och coolt ut när man sitter med den andra kontrollen och viftar men handen ^^

 

Till PS3 så Final Fantasy 13, har hört att det bygger på en helt annan motor, så det ska bli kul och se hur det blir. Man kan ju alltid hoppas att det inte blir lika dåligt som FFX-2. Metal Gear Solid 4, Grand Theft Auto 4 och självklart Tekken 6, alltid lika roligt när man sitter med kompisarna och tävlar :)

 

Det är väll dom spelen jag ser mest fram emot.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 months later...

Fast du verkar spela en hel del ändå. ;)

 

Fungerar kontrollen till PS3 bra? Väger den mycket och är den känslig, dvs rörelsemässigt(nu vet jag inte hur det är till bilspel iofs)?

 

Har själv en wii och 360, 360n vinner i längden pga av alla underbara spel(inte konstigt när den har funnits mycket längre) men wiimote är underbar!

 

Lirade igenom Zelda på ett par dagar och måste erkänna att jag inte vill gå tillbaka till vanlig handkontroll. :P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

SIXAXIS kontrollen e as skön, den väger kappt något <3 har inte hittat någon funktion för rörelse grejen i just det spelet, men vet att det finns i andra, har tankat lite demos osv till den. Tror jag ska beställa Genji till den <3 riktigt skönt spel.

 

Och bara för att testa räckvidden så gick jag 3 rum bort och det va inga problem, så kontrollen verkar vara av hög kvalite <3

 

EDIT: och om du syftar på att mitt msn namn va "spelar ps3 ring om det e något viktigt" så va det bara att jag glömde byta tillbax, spelade bara i typ 20min XD

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

SIXAXIS kontrollen e as skön, den väger kappt något <3 har inte hittat någon funktion för rörelse grejen i just det spelet, men vet att det finns i andra, har tankat lite demos osv till den. Tror jag ska beställa Genji till den <3 riktigt skönt spel.

 

Och bara för att testa räckvidden så gick jag 3 rum bort och det va inga problem, så kontrollen verkar vara av hög kvalite <3

 

EDIT: och om du syftar på att mitt msn namn va "spelar ps3 ring om det e något viktigt" så va det bara att jag glömde byta tillbax, spelade bara i typ 20min XD

 

Ah, fan va bra! Men då blir det nog att köpa en sån i slutet av året då det har kommit lite fler spel tror jag. Finns ju inte överdrivet många bra spel just nu fast den är ju rätt ny.

 

Aha, trodde du spelade asmycket haha ^^.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Beror väl på vad du gillar för genre. Det finns t ex inte överdrivet mycket action till wii just nu men det kommer ju. Men om man ska kolla på bra spel överhuvudtaget så tar väl Zelda hem det utan problem. Finns även en del skumma spel så som Wario Ware: Smooth Moves som har fått rätt sjysta betyg och Red steel(fast det ska väl vara medelmåttigt av vad jag har läst).

 

Det finns helt enkelt inte så mycket till wii som lockar men det kommer ju ut under årets gång.

 

Sen kanske du gillar retro, då finns det en hel del bra spel man kan tanka till wiin så som sonic och gamla donkey kong, fast man ska ju inte lägga ut 2k för ett par gamla spel. :P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Skäl att äga en Wii under 2007 #1

 

Gillar man den här typen:

gEKwQx.jpg

 

..så är chansen mycket stor att man kommer uppskatta hans sommar spel:

 

No More Heroes

Nv0bYH.jpg

Folk som spelat Killer 7 innan, vet hur förjust Goichi Suda är i politiska frågor. Hela spelet genomsyrades av att hans syn att se på samhället. En utvecklare som aldrig är rädd att lägga sin personliga prägel på sina spel är uppskattade. Om några månader kommer man kunna ta del av hans senaste alster i form av No More Heroes. Kommer skilja sig en del från Killer 7, och istället fokusera på sociala problem och känslan av att inte passa in någonstans. Bort är också de låsta färdrutterna och Suda lovar att staden man vistas i kommer vara helt öppen och inbjuda till interaktion.

 

Handlingen som kommit fram hittils är också rätt intressant. Random nörd bestämmer sig för att vara tuff och köper ett svärd via internet. Råkar sedan dras in i en lönnmördarhärva där han kämpar sig fram och slåss mot diverse färgstarka lönnmördare alla numrerade baserat på rank. Fortfarande är mycket oklart, men förhoppningsvis så kommer mer information dyka upp innan Japan releasen börjar hägra sig.

 

Lite rolig trivia är att den nuvarande trailern till No More Heroes tydligen ska reflektera den pågående kampen mellan PS3 och Wii. Den finner man med ett klick här. Rösterna och musiken är dock hemska i sitt nuvarande skede. Placeholder till trailern. Som tur väl är. Det färdiga spelet kommer med största sannolikhet även ha ett japanskt ljudspår.

 

Bilder

Videos

 

magicalgirlspy2.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share


×
×
  • Skapa nytt...