Hoppa till innehåll
Anime.se

De nya konsolerna


docster
 Share

Vilken av de nya spel-konsolerna ser mest lovande ut?  

109 medlemmar har röstat

  1. 1. Vilken av de nya spel-konsolerna ser mest lovande ut?

    • Nintendo Wii
      53
    • Playstation 3
      44
    • Xbox 360
      8
    • En annan konsol som inte är med på listan
      4


Rekommenderade inlägg

Personligen kommer jag att köpa PS3 samt Nintendo Revolution, jag gillar inte att XBOX 360 ser ut som en Mac.
Ser ut som en mac..? Nu är det något som inte stämmer här.

Bara för att en produkt är vit ser den nödvändigtvis inte ut som en mac. Macar är oftast väldigt stilrena och väldesignade, men Xbox ser snarare ut som skräp, a.k.a Dell.

 

Jag har också blivit rätt sugen på GameBoy Micro förresten, så otroligt liten.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 122
  • Skapad
  • Senaste svaret

Toppskribenter i detta ämne

Toppskribenter i detta ämne

vill bara tillägga, photoshopad med största trolighet.

Om dem inte lyckats få killen att hålla den på EXAKT samma vis han höll den svarta :S

Mjo, syns tydligt en svart kant runt tummen. Att den är photoshoppad gör den dock inte mindre het ^^ så guld det vore att ha en sådan.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

http://xbox360.ign.com/articles/617/617951p1.html

 

Om det som står där är sant, vilket det antagligen är, så äger ju typ 360 ps3.

Jag blir bara glad om det är så.

Jag står ganska tveksam till vad de får fram för resultat där faktiskt, specielt med tanke på att det är Microsofts egna analys. Vad jag hört av obereonde väl insatta så skall PS3 utklassa Xbox 360 med hästlängder på vissa plan.

 

...PS3 ordinarie processor är avgjort svagare än Xbox 360s tredubbla variant, men tillsammans med de 7 SPE-hjälpprocessorerna och den vansinnigt kraftfulla grafikprocessorn (mer än dubbelt så kraftfull som GeForce 6-processorn) så ser det ut som att PS3 kommer äta Xbox 360 till lunch.

 

...PlayStation 3 är på alla sätt och vis, hur man än ser på den, kraftfullare än Xbox 360.

 

... PS3s processor är en PowerPC-processor och 7 SPE-processorer på samma chip. De där hjälpprocessorerna är vad som ger PS3 sin fullkomligt vansinniga flyttalsprestanda, mer än 10 ggr mer än en G5-processor*. I kliniska mått mätt blir den bara dubbelt så stark som en Xbox 360-processor. På grund av att PS3-proppen är svårare att programmera effektivt till ska det bli intressant att se vem som faktiskt vinner prestandakriger på verkliga tillämpningar.

 

Grafikkortet är dock ett enormt j*la monster och man blir direkt rädd när man läser specifikationerna. Intressant blir om man kan använda den till att göra andra beräkningar än att tröska pixlar och 3D-data. Då blir det ytterligare 1.8 Tflops flyttlsprestanda till maskinen, till totalt lite drygt 2!!

* G5-Proccesor = Den processor som används i dagens PowerMacs, som bekant har setts dema spel till XBox 360.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

http://xbox360.ign.com/articles/617/617951p1.html

 

Om det som står där är sant, vilket det antagligen är, så äger ju typ 360 ps3.

Jag blir bara glad om det är så.

Som om Sony skulle ge Microsoft en PS3:a att testa på. Men man skall inte tro på sånt där. Gjorde inte Sony en jämförelse mellan PS3 och Xbox 360 på sin konferens där de påpekade att PS3:an är mycket starkare? Liksom. Vänta till konsolerna kommer till någon neutral spelsida eller något och låt dem jämföra innan man säger vilken konsol som ÄR starkast.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag är mycket medveten om att jämförelsen är gjord av Microsoft, jag litar inte på allt som sägs på sidan. Jag sa bara att OM det stämde, så skulle 360 äga ps3, eller vara bättre kanske är ett mer passande ordval.

Sedan tvivlar jag på att allt som skrivs där är helt uppåt väggarna, frågan är bara hur mycket.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Haha, sant. Men i vilket fall som helst, hittade lite najsiga HD-trailers till 360 idag. På www.teamxbox.com. Bland annat en trailer till quake 4, var skitgrym. Saint's Row verkade coolt också.

Sen läste jag en riktigt vettig post på en av IGN's fria forum.

Honestly, I think the difference between the systems won't be what is "under the hood" per say, but other things like exclusive games, online support, and how the whole console "feels."

När man talar om prestanda på den nivå som ps3 och 360 handlar om så tror jag inte det är hårdvaran som kommer bestämma vilken man köper.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...
Det går inte att jämföra äpplen med päron. Och låt inte absolut inte äppleplockarna eller päronplockarna göra jämföringen :D

 

lol XD

så sant så

 

En på GAME snackade om att Squarenix gjorde om introvideon till FFVII med PS3 grafik. Den vill jag se!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

PS3 är den konsollen jag kommer att köpa... mycket för att på PlayStation körde jag MGS, på PS2 körde jag MGS2 och MGS3 och följden av allt detta "Solid Snakande" så har jag blivit GALEN!!! Nja... galen i MGS iallafall, så därför blir det PS3, alltså för att MGS 4 kommer ut på just DEN konsolen, såklart :)

 

Föressten, kontrollerna till PS3 ser rätt skumma ut... <.< ?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

jag kommer nog inte köpa någon av konsolerna men om det skulle vara så att jag skulle köpa någon av just dom här tre så blir det nog pc3. dels för att jag mer eller mindre hatar microsoft. eller vänta..det är nog den ända anledningen. iaf för tillfället..=) kan inte så mycket om dom just nu.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Här kan du hitta en video att om MGS4: No place to hide, och lite "Hideo Kojima Exclusive Q&A"

riktigt fräck :) synd bara att den är producerad på en PS2...

 

Det bästa av allt med videon är nog när dom gör narr av Splinter Cell.... hehe...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Den är onekligen häftig.. synd baraatt det endast är introt man gjorde remaken på. Spelet kommer det inte bli remake på

 

Det är nog lika bra det. Är bättre att Square lägger ner lite möda på att överträffa sig själva med nya titlar istället för att göra nyversioner av gamla titlar, inte för att det skulle bli ett dåligt spel (en ren omöjlighet, vi snackar ju om FFVII) men det är i högsta grad onödigt IMO.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...

Jag måste säga att PS3 såg mest lovade ut, fast det finns en grej jag tycker är rätt onödig om Revoultion, det är detta nerladdade av gamla nes, snes spel. tolka mig inte fel , jag säger aldrig nej till gamla klassikers, fast det är ju så fruktansvärt onödigt, man har ju redan suttit och spelat nes,snes spel på datan i flera år. Förstås , det kan väl vara skönt att sitta och spela FF III med en härlig handkontroll fast detsamma kan göras med en dator.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

EDIT: Oj, skrev så mycket att nån annan hann posta före mig.

 

Det gäller inte bara NES och SNES utan också N64. Det kan väl vara kul att kunna ladda ner spel som aldrig klarade sig till Europa, dessutom på numera laglig väg?

 

fast det är ju så fruktansvärt onödigt

 

Måhända, men jag tror att du tar i lite mer än nödvändigt här. Funktionen att kunna ladda ner gamla spel är förvisso inte helt nödvändig, och just därför ska man nog inte ha med den funktionen i åtanke när man sätter Revolution i jämförelse med PS3 och XB360, utan mest se det som en liten guldkant IMO. Och för retrorävar som mig är det en ganska välkommen sådan, även om spelen alltid är trevligare på originalplattformen.

 

PS3an verkar lockande. Titlar som FFXIII, MGS4 och SH5 sätter fantasin i rullning.

 

Går det att få gamecube-spel till revolution också?

Revolution kommer kunna köra gamla Gamecube-skivor. Men emulering, skulle inte tro det.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share


×
×
  • Skapa nytt...