Hoppa till innehåll
Anime.se

De nya konsolerna


docster
 Share

Vilken av de nya spel-konsolerna ser mest lovande ut?  

109 medlemmar har röstat

  1. 1. Vilken av de nya spel-konsolerna ser mest lovande ut?

    • Nintendo Wii
      53
    • Playstation 3
      44
    • Xbox 360
      8
    • En annan konsol som inte är med på listan
      4


Rekommenderade inlägg

Själv så kunde jag inte bry mig mindre om vilka det kommer gå bäst för eftersom jag inte spelar några konsolspel längre, jag tycker bara det är roligt att hänga med i spelvärlden.

 

Röstar på PS3 eftersom den med störst sannolikhet kommer vinna konsollkriget, tänker inte köpa nån av dom själv dock. Samt att man slipper se ut som en idiot med PS3:ans handkontroll, eftersom man kan ta fel på wii:s kontroll och fjärrkontrollen till tvn

 

Ursäkta? Säger du inte emot dig själv lite här?

 

Det är nog inte bara jag som ska lugna ner mig med att kalla folk fanboys, utan även vissa som kanske ska sluta agera precis som fanboys när dom egentligen inte vill vara det. Men om du tog illa vid dig så ber jag om ursäckt, det jag menade var att era senaste inlägg fick er att verka vara fanboys. Nu när jag fick höra dina argument bakom ditt utalande så kan jag förstå vad du menade.

 

Det jag retar mig på är när folk bara kastar ur sig åsikter utan att ge någon anledning varför man tycker så. Skulle våga gissa att det finns fler som tycker så eftersom det är antagligen är en av anledningarna till att ord som "fanboy" och "troll" har uppstått. Det är ganska omöjligt att ha en diskussion om man bara skriver en mening som består av någonting i stil med "X-box suger" och det är väl diskussion vi vill ha i den här tråden?

 

Vet inte vart biten ligger i "agera precis som fanboys när de egentligen inte vill vara det". (om det nu var riktat mot mig) Var det för att jag försvarade min ståndpunkt eller menade du biten i början när jag inte förklarade mig åsikt?

 

Sedan så tror jag mer på att ordet fanboy har kommit fram mer för att folk stör sig på att andra tycker annorlunda och att folk då tror att de har rätten att kalla någon annan för "mer extrem i sitt tyckande" än sig själv.

 

Och visst, i fortsättningen får jag förklara min åsikt innan jag blir fanboyförklarad p.g.a. förutfattade meningar. ;)

 

P.S.

Och ja, jag tar lätt åt mig av vad folk säger, för som du ser så finns det inte så många att kasta förolämpningar mot i en tråd.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 122
  • Skapad
  • Senaste svaret

Toppskribenter i detta ämne

Toppskribenter i detta ämne

Personligen så väljer jag PS3. Anledning:

XB360 sållar jag bort direkt, pga många buggar och problem med processorn i första utgåvan.

 

Det som sedan gör att jag föredrar PS3 framför Wii är av samma anledning som jag ångrar mitt NDSköp (skulle ha tagit PSP istället). Spelutbudet är ju snudd på skrattretande. Varje gång jag låter blicken vandra över nintendohyllan så ser jag titlar som "Peach", "Kirby's Power paintbrush", "Nintendogs", "Super monkey ball"... listan kan göras lång.

Jag är inte intresserad av spel som framstår som interaktiva barnprogram.

Det enda spelet jag har till min NDS som jag är nöjd med är Castlevania.

 

Tre år och uppåt dominerar Nintendos spelutbud. Jag står kvar hos Sony.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Cybersphere, ta en god titt på importmarknaden av DS och PSP spel. Jag lovar dig att du har missat mycket.

 

www.liksang.com

 

T.ex. så har du ju Osu! Tatakae! Ourendan! (stavning?) till DS och DJMAX till PSP som inte släppts i Europa(?).

 

Cheers~

 

P.S.

Sedan så är spel som en bok, man bedömer inte på omslaget(grafik) enligt mig.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

*suck*

det måtte ha varit den 300:e gången man blir anklagad för att vara en fanboy :sleep:

jag får inte mer än hålla med Denny.

 

Sedan ska jag påpeka ang. årets E3 som förändrade mycket.

Efter att man satt och såg konferenserna, läste nyheterna och summerade allt så såg man ju tydligt flera saker.

Enligt mig så verkar M$ vara på uppgång, dom verkar ha fått folk att få upp ögonen mer och mer, nu behöver dom bara japan.

Sony klantade sig rejält. Dom har, som en viss Molyneux, hype:at upp PS3 alldeles för mycket, och sedan så *poff* försvann massa saker som dom hade lovat, ett pris som får en att tappa livslusten samt att det kändes som ett plagiat med gyrot i efter att the big N hade gått ut med deras kontroll ett år tidigare (nästan)

The big N gjorde dock många nya saker. Dom satsar inte på att tävla med M$ och Sony utan kör sitt eget lilla race.

Varför, varför, måste en konsol ha snygg grafik och ha spejsade möjligheter innan den är bra?

 

Jag hoppas Sony får ett riktigt bakslag av sin PS3, med tanke på hur dom behandlat den, om vi så ska säga.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ursäkta? Säger du inte emot dig själv lite här?

Tycker jag inte, om du hänvisar till det hela handkontrolls grejen så var det menat som ett ganska dåligt skämt.

 

Vet inte vart biten ligger i "agera precis som fanboys när de egentligen inte vill vara det". (om det nu var riktat mot mig) Var det för att jag försvarade min ståndpunkt eller menade du biten i början när jag inte förklarade mig åsikt?

Det var inte enbart riktat mot dig utan snarare allmänt mot folk som bara säger vad vad dom tycker istället för att argumentera för det, detta leder bara till missförstånd som i det här fallet.

 

Sedan så tror jag mer på att ordet fanboy har kommit fram mer för att folk stör sig på att andra tycker annorlunda och att folk då tror att de har rätten att kalla någon annan för "mer extrem i sitt tyckande" än sig själv.

Därför jag valde att nämna ordet "troll" också.

 

Det var inte min mening att kalla er för fanboys utan snarare meningen att fråga om ni var det, det var därför jag valde att skriva.

om ni inte är det så rätta mig gärna.

Kan väl inte direkt hålla med om att det var särkillt förolämpande, men om ni tycker det så ber jag om ursäckt igen.

 

Edit: För att gå tillbaka ontopic, skulle också tycka det vorde roligt om det gick bra för Nintendo dock så tvivlar jag på det. Men jag hade fel när orginal Playstation släpptes så det finns verkligen inget som säger att jag kommer ha rätt den här gången.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ursäkta? Säger du inte emot dig själv lite här?

 

Tycker jag inte, om du hänvisar till det hela handkontrolls grejen så var det menat som ett ganska dåligt skämt.

 

Det var inte kontrollern jag syftade på. Jag citerade kanske lite dåligt. Mer rätt här nedan;

 

Själv så kunde jag inte bry mig mindre om vilka det kommer gå bäst för ...

 

Röstar på PS3 eftersom den med störst sannolikhet kommer vinna konsollkriget ...

 

Aja, sedan håller jag med Hanpusu-kun om vad han sade.

 

Om jag ska vara helt ärlig så var jag Sony och Nintendo-fanboy innan årets E3. Slog om helt och hållet. Nu är jag inte fanboy, nu är jag bara allmänt anti mot en sida. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Okdå det kanske var lite missvisande, det jag menade var att jag tror att PS3an kommer vinna konsollkriget och därför röstar jag på den, dock så kommer jag inte köpa någon av konsollerna så det spelar ingen roll för mig på ett personligt plan.

 

Men jag kommer såklart testa en PS3a och Wii någongång, inte en X-box 360 dock för om jag ska vara helt ärlig så är jag ganska anti mot den :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Själv lär jag skaffa alla tre konsoler om pengarna räcker. Just nu är det en DS Lite som står på listan, sedan får vi se hur allting slutar. Jag lär nog få vänta ett år efter PS3ans release innan min ekonomi tillåter. Det är ju inte bara konsolen man ska ha, vore ju fint med något spel också. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag lär nog få vänta ett år efter PS3ans release innan min ekonomi tillåter. Det är ju inte bara konsolen man ska ha, vore ju fint med något spel också. :)

 

håller med, det är ekonomin som sätter stop för mina ondskefulla planer om världerövring och dikta... ja menar, mitt köp av playstation 3... och en rös med spel till det. men jag har säkert 12 ps2 spel som jag inte varvat än och 5 som jag inte spelat än så jag lär överleva. B)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ja det tror jag säkert, men jag har alltid haft någonting imot amerikanska företag. Inte för att det är någonting fel med dom egentligen, men tyvärr så känns det inte bra för mig att stödja dom.

då bör du inte sitta framför Windows om du nu gör det ^_-

och inte OS X för den delen heller

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

PS3 ska man ha om man gillar lite blandat av spel, har alla genrer samt att man kan leka med eyetoy.

Internetet dock har jag ingen aning om hur det kommer vara, men inget live åtminstonde, men det är gratis.

 

X360 ska man ha om man inte har råd med en PS3 men ändå vill ha ungefär samma spelutbud.

360n får tyvärr inte samma fightspels utbud som PS3an men man får Dead or Alive och guilty gear åtminstonde, kanske SC4.

Man får en grymt stabil internet tjänst som tyvärr kostar pengar.

 

Wii ska man ha om man gillar intuitiva spel, och om man mer spelar för att ha skoj och inte spelar för att tävla på blodigt allvar.

 

Det är den uppfattningen som jag har fått hittills om konsollerna.

Om min ekonomi tillät skulle jag nog skaffa Wii och så har jag redan 360.

PS3an skulle nog behöva ett über über über spel för att jag ska köpa den.

Och säg itne MGS4 för de har bara blivit sämre och sämre sedan MGS1.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

En liten fråga såhär, eyetoy kan ju vara ganska kul, har Sony patent på den eller något sådant?

Inte på teknologin. (Tror jag?) Microsofts kommande Vision Camera till Xbox 360 är likadan, fast bättre. (Tror jag?)

 

Jag vet inte hur det är med Vision Cameran (som jag ska skaffa) men jag tror inte att SOny har patent på den teknologin.

Jag menar den har ju funnits väldigt länge, kom bara ihåg de har gamla programmen på 1an där ungar sprang fram och tillbaka på skärmen och fångade ord.

Samma grej.

Men hmm, ja det blir intressant vad Microsoft ska göra med sin Vision Camera utom att man ska kunna ta bilder (äntligen egen gamerpicture) med den och ha live-feed video chat.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

playstation 3s spel vid lanseringen är: Strangehold,NBA Live 07,Tiger Wood 07,Motorstorm,Marvel Ultimate Alliance,Recistance,Sonic och untold legend.

 

jag tycker inte nått av dom är lockande och desutom så ska One Piece och DragonBall finnas vid lanseringen av Wii.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Alla tre nya konsoller skulle väl vara regionsfria va? Har för mig att jag har vetat det för länge sen men minnet måste ha svikit mig ^^'

 

(jag har ctrl+f:at mig igenom tråden men har ej funnit något av värde som börjar på "regi" :|)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share


×
×
  • Skapa nytt...