Hoppa till innehåll
Anime.se

De nya konsolerna


docster
 Share

Vilken av de nya spel-konsolerna ser mest lovande ut?  

109 medlemmar har röstat

  1. 1. Vilken av de nya spel-konsolerna ser mest lovande ut?

    • Nintendo Wii
      53
    • Playstation 3
      44
    • Xbox 360
      8
    • En annan konsol som inte är med på listan
      4


Rekommenderade inlägg

Istället för för att göra massa olika trådar om varje konsol så tänkte jag att vi kunde samla alla diskussioner här som berör Nintendo Revolution, Playstation 3 och XBOX 360. Är inte så insatt i ämnet men jag tycker den nya Playstation enheten är otroligt läcker

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 122
  • Skapad
  • Senaste svaret

Toppskribenter i detta ämne

Toppskribenter i detta ämne

Alla verkar bra. Dock blir nog Nintendo som alltid "mest konsol" :)

De andra brukar bli så mycket "vanliga" PC-spel, och om jag ska vara ärlig så ser jag ingen som helst anledning att spela PCspel på en konsol. Just Nintendo brukar har mycket plattformsspel och och fightingspel som knappt finns på PC.

 

Blir väl dock som vanligt, att jag inte köper någon av dem. 3-4tusen för en liten spel-låda ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

PS3 pch 360 är utan tvekan mycket kraftfulla. Men jag köper inte en konsoll för att spela filmer och musik, något som sony men främst microsoft visade upp mer än själva spelen. Sådant har jag datorn till.

 

Utan jag köper en konsoll för att spela spel. Sedan som inbiten Nintendo-fantast så längtar man ju efter nya spel med Mario, Samus och Zelda. Sen ett internetanslutet Super Smash Bros. låter inte fel heller XD

 

Så jag tror på Revolution, hoppas bara att dom visar mera av den snart.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

jag är för tillfället mest ps3 då jag är FF-fantast, men jag kan tänka mig i stort alla konsolerna, tillhör dock dem som anser iaf X-box vara en dator till tv.

men vill först veta lite fler rpg titlar till alla konsolerna innan jag bestämmer mig helt, men nu e det PS3

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Playstation 3, definitivt. Varför? Har länge föredragit Playstation före de andra konsolerna. (Äger dock hela denna generations konsoller) PS3:an var den som imponerade på mig mest på hela E3. Xbox 360 var ju också imponerande dock. Revolution vet vi fortfarande ingenting om så jag förstår inte riktigt hur man överhuvudtaget kan rösta på den ännu.

 

Förstår inte riktigt heller hur folk ger pluspoäng till Nintendo för att deras konsoler inte har fler funktioner än att spela spel.

 

Jag tycker den ser ut som en mackgrill

Mackgrillar kan vara heta. (Utseendemässigt då) Den svarta PS3:an var extra het. Den blir det för min del. Och släpper Nintendo någon special-version av Revolution där den inte ser så trist ut blir det den för mig också.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Förstår inte riktigt heller hur folk ger pluspoäng till Nintendo för att deras konsoler inte har fler funktioner än att spela spel.

 

Tja, personligen köper jag hellre en konsoll som är utvecklad 100% för spelande än en som är utvecklad inte till 100% för spel. Samma resonemang hade jag i den nuvarande generationen när jag valde Gamecube.

 

Men som sagt, om Nintendo väljer att slänga in DVD-uppspelning i Revolution så ser jag det självklart som ett plus. Men så länge jag har en dator med DVD-läsare kommer jag välja den att se mina filmer på.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag lägger min röst på Revolution.

 

Jag köper hellre en konsol som är till för att spela spel på. Men det betyder ju inte att de andra konsolerna är dåliga, men om en nån försöker övertala mig om att köpa en stationär konsol och börja argumentera om vilken otrolig multimedia maskin det är så har det total omvänd effekt. Hysterin om att skapa en perfekt multimedia maskin får mig att vilja spy. Dessutom finns det redan en, den kallas PC.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag köper hellre en konsol med mer kraft, mycket för att spelen kan bli så mycket mer då. Dem flesta tänker antagligen bara på "ja men det är ju bara grafiken" men så är det ju inte. Det öppnar upp en massa nya möjligheter som utvecklarna vill åt men som inte finns tillgängliga p.g.a. begränsningen av hårdvara. En skulptör kan bara göra så mycket med rostiga verktyg.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Förvisso, men eftersom så lite har sagt och bekräftats om Revolution så ska vi ju inte ropa hej än.

 

Jag tror att Revolution och PS3 kommer gå bäst.

Fast måste nog säga att PS3:ans kontroll är

det fulaste jag någonsin sett!! >__<

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag måste säga att PS3:ans kontroll ser skönare ut för varje gång jag tittar på den. Utseendet lär man vänja sig vid, jag misstänker att många ogillar den mest för att den ser väldigt, väldigt annorlunda ut.

 

Tja, personligen köper jag hellre en konsoll som är utvecklad 100% för spelande än en som är utvecklad inte till 100% för spel.

Grejen är ju den att man inte skall underskatta konsolutvecklarna. Det är ju inte precis så att de tänker "Hey, vi gör en spelkonsol där vi inte prioriterar att den skall kunna spelas spel på, utan att man kan lyssna musik och se på film på den" och gör så att den blir halvkass att spela spel på. Är det ens möjligt att göra något sådant? Har i alla fall inte märkt något som gör att min GC är bättre på att spela spel än vad min Xbox eller PS2:a är.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Grejen är ju den att man inte skall underskatta konsolutvecklarna. Det är ju inte precis så att de tänker "Hey, vi gör en spelkonsol där vi inte prioriterar att den skall kunna spelas spel på etc.
Jag är inte emot själva konceptet med att ha med möjligheter att lyssna på musik och titta på film osv på sin konsol. För mig är det sak samma om funktoinerna finns eller inte, dom intresserar mig bara inte. Det är den otroliga marknadsföringsidén med det hela som äcklar mig.

Man hör nån mala på om internet-uppkoppling, DVD-film ditten och datten bla ba bla. Men det finns ju till för de som vil ha det, men det är som sagt i mina ögon överflödigt och onödigt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det öppnar upp en massa nya möjligheter som utvecklarna vill åt men som inte finns tillgängliga p.g.a. begränsningen av hårdvara. En skulptör kan bara göra så mycket med rostiga verktyg.

 

Tycker då det är mycket konstigt att Ps2 blev så stor, Emotion Engine är inofficiellt hatad bland spelutvecklare därför att den är svår att utveckla till.

 

Grejen är ju den att man inte skall underskatta konsolutvecklarna. Det är ju inte precis så att de tänker "Hey, vi gör en spelkonsol där vi inte prioriterar att den skall kunna spelas spel på, utan att man kan lyssna musik och se på film på den" och gör så att den blir halvkass att spela spel på. Är det ens möjligt att göra något sådant?

 

Mer eller mindre. Prio läggs mest på marknadsföring, det viktiga är inte att spelen i fråga är bra, det viktiga är att dom säljer.. I vissa fall så krävs det förstnämnda för att kunna få in cash. Oftast räcker det med varumärke, men inte alltid.

 

Sony har för mig lyckats förstöra ganska ordentligt, fast det är väl mer personligt, tycker inte dom borde lagt så mycket krut på att skydda konsolen från att spela importspel, jag var tvungen att sätta in ett dyrt chip för att kunna spela Suikoden III. Hade helst undvikt att chippa min Ps2, men tack vare deras kontrollbegär så var jag tvungen, som en counter-spark i sony's skrev så har jag bränt en hel del spel.

 

Har i alla fall inte märkt något som gör att min GC är bättre på att spela spel än vad min Xbox eller PS2:a är

 

GC har fasligt mycket kortare loading-times än Ps2 och Xbox.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

PS3 och xbox360 tveklöst pga att dom har fetast specs och jag är prylkåt. Iom att ps3's techdemos än så länge spöar xboxens fett så är jag mer åt playstation just nu, men det kommer säkert variera.

 

Fattar dock itne hur folk kan säga att revolution verkar lovande då nintendo ju sagt näst intill ingenting om den...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Fattar dock itne hur folk kan säga att revolution verkar lovande då nintendo ju sagt näst intill ingenting om den...

 

Kanske för de som sagt Revolution inte bryr sig huruvida specsen är marginellt bättre eller sämre än de andra utan litar på att Nintendo levererar det dom alltid gjort, spelglädje.

 

Det handlar inte om vilken maskin som är bäst utan vilket företag som tilltalar en mest. Och Nintendo har ju, och kommer alltid ha, en trogen skara anhängare. Likaså kommer Sony och MS alltid ha sina skaror.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Personligen kommer jag att köpa PS3 samt Nintendo Revolution, jag gillar inte att XBOX 360 ser ut som en Mac. Nintendo Revolution ska jag inte ha bara för att den tillåter mig att spela de gamla spelen men även för att hålla min Nintendo-enhets samling komplett, samt så slipper jag ha en sån faslig massa enheter inkopplade till TVn samtidigt. PS3an lär det ju komma en massa anime spel till. Men först av allt ska jag köpa Gameboy Micro.

*Licenserad TV-spelsdåre*

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share


×
×
  • Skapa nytt...