Hoppa till innehåll
Anime.se

Bästa Introt


Fjall Raven
 Share

Rekommenderade inlägg

Japp, nu är det dags för ännu en listtråd.

 

Jag gjorde en topp-åtta. Säg gärna din favorit =)

 

8.Super Smash Bros Melee

De mest kända Nintendo-karaktärerna i ett stort slagsmål.

Nuff said

 

7. Final Fantasy VII

Squaresoft visar, från ett tomt universum till en välbefolkad industristad.

 

 

6. Zone of The Enders: The 2nd Runner

Utan låten Beyond the Bounds skulle antagligen inte ZoE vara med på den här listan.

Här är den om ni har lust att lyssna.

 

5. Tekken 5

Lätt det snyggaste introt i spelhistorien.

Lyckligtvis dränker de häftiga slagsmålen Namcos usla musiksmak.

 

 

4. Final Fantasy VIII

Introt börjar med att vågor - i takt med operasång - skalvpar vid en strand. Tempot ökar likaså operatonerna.

Från en vacker gräsäng till ett öde slagfält visar Squaresoft hur man får gåshud.

 

 

3. Final Fantasy X

På sätt och vis är det ju inte ett intro eftersom mellansekvensen inte börjar förrens ca 10 min in i spelet.

Men liksom orka.

En vild och fartfylld samt rörig kamera sekvens i takt med en Rammstein-liknande låt får vilken spel-fantast som helst att sponant få en eppelepstisk attack.

 

 

2. Metal Gear Solid 2

I takt med Harry Gregson Williams stråkar visar Hideo Kojima ett symboliskt intro som ska dels föra tankarna till dagens informations registreringar och dels huvudpersonens Snakes flykt från sina gener.

 

 

1. Soul Blade

Första gången jag såg introt till Soul Blade var när jag var inte mer än 11 år och hade köpt en tv-spelstidning med tillhörande demo till(vilket var anledningen till att jag köpte tidningen från första början).

Högexplosiva karatkärsvisningar och visuellt ögongodis är vad som krävde för att få mig på knä. Världens bästa spelintro. Någonsin.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Valfritt Blizzardspel säger jag, alla intron där är underbara, svårt att rangordna. Men introt till deras senaste spel, World of Warcraft, är så otroligt bra de första ~20sekunderna(när dvärgen tittar över Ironforge och björnen ryter till..."Kör-musiken" är så otroligt bra så man får gåshud).

 

 

 

Red Alert 2 hade ett rätt mysigt intro också, detsamma gäller Final Fantasy VIII.

 

 

Sen så kan jag säga att introt oftast är väldigt viktigt för mig, för första intrycket till spelet. Ett bra intro gör en mer sugen på innehållet. Synd att många spel inte ens har ett intro.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

 

 

1. Soul Blade

Första gången jag såg introt till Soul Blade var när jag var inte mer än 11 år och hade köpt en tv-spelstidning med tillhörande demo till(vilket var anledningen till att jag köpte tidningen från första början).

Högexplosiva karatkärsvisningar och visuellt ögongodis är vad som krävde för att få mig på knä. Världens bästa spelintro. Någonsin.

 

fan, vilket sammanträffande. Jag ladde ner introlåten typ igår O.o; Lyssnar på den nu. Jo Soulblade introt är omöjligt att slå för mig.. Det var ett sug innom en hela vägen

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 1 month later...

Fahrenheit hade ett väldigt trevligt och passande intro som gjorde allting väldigt intressant och mystiskt, härlig bakgrundsmusik också.

 

Och så finns det ju många andra bra intron också men för att inte nämna dem som andra redan nämnt så, jo Fahrenheits var fint.

 

(Innan FF8 kom så såg jag dess intro över 60 ggr samma dag)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...