Hoppa till innehåll
Anime.se

Favoritanimemusik


kakan
 Share

Rekommenderade inlägg

  • 9 months later...
  • 4 weeks later...

Hat har inget med ålder att göra, är väl snarare så att man hatar mer ju äldre man blir eftersom man blir medveten om mycket mer. >_>

 

Avskyr med hiphop iallafall, utom en låt! Den från Be cool, som dom dunkar med feta basar in sina svarta humvees när dom kör omkring i det Beverly Hills liknande området. (8) cause the gangstas rule this town... (8) :D

 

Men så grymt störande, blandar fan ihop Pew Pew och Sneakan hela tiden bara för att båda hade så lika Nyu avatars så fort dom joinade forumet, så jag trodde Sneakan gillade hiphop först bara för att jag läst att Pew Pew gjorde det. o.O

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Avskyr med hiphop iallafall, utom en låt! Den från Be cool, som dom dunkar med feta basar in sina svarta humvees när dom kör omkring i det Beverly Hills liknande området. (B) cause the gangstas rule this town... (B) :D

Kan du ge nån länk till låten?:D har inte hört den. Om jag skulle blivit tvingad att välja nån hiphop låt som jag måste gilla, e de väl förmodligen eminem - Stan(feat.Dido) elr eminem - loose yourself..

Men så grymt störande, blandar fan ihop Pew Pew och Sneakan hela tiden bara för att båda hade så lika Nyu avatars så fort dom joinade forumet, så jag trodde Sneakan gillade hiphop först bara för att jag läst att Pew Pew gjorde det. o.O

Haha jaa men nu vet du att jag INTE gillar hiphop! :P lyssnar på olika typer av metal mest. Om du blandar ihop mig och Pew Pew lätt försök ignorera avatarsen för våran namn e inte särskillt lika xD Funderar på att byta avatar snart när jag orkar, men tillsvidare får de duga me lilla Nyu xD

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Kan du ge nån länk till låten?:D har inte hört den. Om jag skulle blivit tvingad att välja nån hiphop låt som jag måste gilla, e de väl förmodligen eminem - Stan(feat.Dido) elr eminem - loose yourself..

 

Den Eminem låten blir bara bra för att Dido är med. :>

Planet Asia feat. Kurupt - G's and Soldiers heter låten kom jag på nu, efter att googlat på Be Cool (skönaste filmen ever, seeeee den! John Travolta, Uma Thurman... :D ) soundtracket.

Vetifan vart jag kan ladda upp den, upl.silentwhisper verkar ju inte finnas längre. :/ Men den är nog inte så svår att hitta annars. =P

Annars får du väl adda mig på msn så skickar jag, eller har jag dig redan där, eller är det Pew pew jag har där? O.o

 

Haha jaa men nu vet du att jag INTE gillar hiphop! :P lyssnar på olika typer av metal mest. Om du blandar ihop mig och Pew Pew lätt försök ignorera avatarsen för våran namn e inte särskillt lika xD Funderar på att byta avatar snart när jag orkar, men tillsvidare får de duga me lilla Nyu xD

 

Ja nuuuuu vet jag, men så kommer jag säkert förväxla er igen. :o

Jag kollar typ alltid på avatars istället för namnet. >_<

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hat har inget med ålder att göra, är väl snarare så att man hatar mer ju äldre man blir eftersom man blir medveten om mycket mer. >_>

Hat har inte med ålder att göra, nej, men med mognad. Ju mognare man blir, desto mer överseende har man för saker som inte spelar någon roll - och det spelar ingen roll att hiphop existerar eftersom man inte måste lyssna på det. Hat kommer av intolerans och okunnighet.

 

(Jag kan faktiskt inte komma på något jag hatar. Jag kan komma på många saker, människor och företeelser jag avskyr, stör mig på, fördömer och ogillar, men inget som jag hatar.)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Mognad till viss del, men en del saker kan man bara inte ha överseende med. Mycket och många skulle man bara vilja radera från den här världen (med risk för att låta emo :D ).

 

Sen hat och avsky är ungefär det samma för mig. Sen beror det på hur starkt hatet är, att hata hiphop är inget starkt hat, det är bara att man avskyr det/ogillar det starkt. Att hata till exempel kommunism är en helt annan femma.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hat har inget med ålder att göra, är väl snarare så att man hatar mer ju äldre man blir eftersom man blir medveten om mycket mer. >_>

Hat har inte med ålder att göra, nej, men med mognad. Ju mognare man blir, desto mer överseende har man för saker som inte spelar någon roll - och det spelar ingen roll att hiphop existerar eftersom man inte måste lyssna på det. Hat kommer av intolerans och okunnighet.

 

(Jag kan faktiskt inte komma på något jag hatar. Jag kan komma på många saker, människor och företeelser jag avskyr, stör mig på, fördömer och ogillar, men inget som jag hatar.)

Ni behöver inte göra så stor disktution om de, jag använde kanske fel ordval där men som JockeII sa, de jag menade va att jag starkt ogilla det:)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 5 weeks later...
OST-SamuraiChamploo.jpg

 

Amen. Fast det SC-ost'n är tidvis nästan mer triphop än hiphop. Tur att man gillar båda :D. FLCL har också ett oerhört skönt soundtrack, även om det känns ganska out of place många gåner i animen. Fast det bidrar bara till FLCL's unika charm...

 

Sen måste man faktiskt ge en eloge till Yoko Kanno i största allmänhet. Allt hon har gjort är saker jag gillat. Speciellt Cowboy Beebop, även om GitS inte är direkt dåligt, det heller.

 

Hat har inget med ålder att göra, är väl snarare så att man hatar mer ju äldre man blir eftersom man blir medveten om mycket mer. >_>

 

Jag måste faktiskt säga att jag hatar färre och färre saker, ju äldre jag blir. Jag tror det handlar till stor del om att man många gånger tycker illa om sånt man inte är van vid och som inte passar in i den bild man har av sin egen vardag. Jag brukade hata champinjoner, för jag hade bestämt mig för att hata champinjoner. Det var så med andra saker också -bland annat hiphop- men sen var det nån som la på en platta i bakgrunden på någon fest och jag insåg att man måste vara lite mer nyanserad än att bara säga "jag hatar hiphop".

 

Sedan är hat ett väldigt starkt ord. Jag tror inte egentligen att någon av er hatar hiphop, faktum är att jag har svårt att tänka mig att någon hatar någonting. Man brukar säga att hat och kärlek är farligt lika och jag håller med. Jag tror det är lika ovanligt att man faktiskt hatar någonting som att man verkligen älskar någonting. Hat är en känsla som borde vara reserverad för saker som går fullständigt mot vad man står för (med risk för att låta som en huvudkaraktär i någon anime), inte en känsla som kan tilldelas världsliga saker som musik och dylikt. Som med kärlek: man säger bara att man älskar de som står en som allra närmast; familj, riktigt nära vänner och sin respektive. Man går inte omkring och säger att man älskar folk bara för att man plötsligt inser att man har någonting gemensamt. På samma sätt borde man inte säga att man hatar någon bara för att det är någon man inte har någonting gemensamt med.

 

Fast hat mot människor och "hat" mot saker är antagligen olika saker. Det finns ingenting man kan tycka så illa om som en annan människa. Det finns å andra sidan ingenting man kan tycka så bra om, heller, så det jämnar väl ut sig.

 

Men det kanske bara är jag som är naiv (?)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Endolphins: Som jag skrev;

"Sen hat och avsky är ungefär det samma för mig. Sen beror det på hur starkt hatet är, att hata hiphop är inget starkt hat, det är bara att man avskyr det/ogillar det starkt. Att hata till exempel kommunism är en helt annan femma."

(:

 

Men håller med dig på många punkter.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 7 months later...

Ett par stycken off the top of my head:

 

Air(Key.... *dräggla okontrollerat*)

 

Rozen Maiden(och annat av Mitsumune Shinkichi; Zero no Tsukaima OST t ex)

 

Aria

 

Haibane Renmei(bitvis nästan julmusik...) :)

 

Kanon

 

Kokoro Library

 

Noir

 

Shinigami no Ballad

 

Onegai Twins/Teacher

 

Saiunkoku Monogatari

 

Simoun

 

Strawberry panic!

 

To Heart, spel och anime

 

Tsukuyomis OST är äckligt bra...

 

samt det lilla spelet Planetarian! <3

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 1 month later...
  • 2 weeks later...

Allra mest lyssnar jag på Yoko Kanno, mest Cowboy Bebop och Ghost in The Shell. :P

 

Sen finns några andra bra OST t.ex

 

Hellsing

Lucky Star

Le Chevalier D´Eon

Bleach (skrattar alltid åt remixen av Number One som finns på Bleach filmens soundtrack. Snacka om att svära!)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...