Hoppa till innehåll
Anime.se

Favoritanimemusik


kakan
 Share

Rekommenderade inlägg

  • 7 months later...

Haha, Saykyou OX Keikaku xD

 

Kan nästan hela texten til den...

 

Bästa ost-låt, och bästa låt: Ending theme ur Ghost Hunt. O ja *serious face* Brukar väl lyssna på ett fåtal till låtar ur den osten.

 

Det som jag har lyssnat mest ifrån är nog Shana (de flesta från assorted albums). Och jag är fortfarande putt på att dom inte släppt alla låtar ur säsong två >:(

 

Annars finns ett par goa låtar i TTGL (fight da powah!), Lovecon (tänker då mest på deep past och world's end) och självklart Natsuzora wrong version ur Tokikake. Ska nog lyssna på den nu =)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 4 weeks later...
  • 3 weeks later...
  • 3 weeks later...
  • 2 months later...

Jag tyckte jätte mycket om sound tracks som fanns i Naruto Classic, alltså serien för Shippuuden... Ni som har lyssnat på Toshiro Masuda verk känner säkert igen Sadness and Sorrow eller Natuto Theme ^^ Det är så fint när elgitarren blandats tillsammans med dessa flöjter som är typiska till österländer som Japan, Kina mm ^^

 

Fast nu i Shippuuden är OST mycket värre... Iaf det är jag som tycker inte om dom :P

 

Annars brukar jag lyssna på Bleach och D.Gray-Man's OST, för att syrran lyssnar på dom ofta, så det är svårt för mig att undervika det xD Men de är också ganska bra, typiska för shonen serier :D

 

Själv älskar jag Death Note soundtrack's ^^ Min favorit är Light's Theme och Kodoku, men det finns många fina låtar där =)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Åhå, får väl lägga till att jag lyssnar en hel del på låtar ur Macross F nu när jag sett klart den. Favoriter är nog Lion och Diamond Crevasse original ver.

 

På tal om Death Note har jag ett par låtar från den i spellistan. Death Note, L's theme B och Taikutsu. Tycker den mesta musiken därifrån passar mer som bakgrundmusik än sitta-och-lyssna-på-musik.

 

Och Geass såklart, mest från andra säsongen.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...
  • 1 year later...

Min allra mest spelade musik just nu måste vara musiken förknippad med Angel Beats. Jag blev långt ifrån golvad av serien, men seriens tjejrockgrupp Girls Dead Monster gjorde ett starkare intryck när jag började lyssna på albumet Keep the Beats. Först kändes det en aning skränigt och upprepande, men till slut blev jag fäst vid LiSAs ta-i-från-tårna-sång. (En musikvideo här.) Mest spelad just nu är dock singeln för Last Song med Marina (sångröst åt Iwasawa).

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...
  • 5 months later...

Apropå ett halvår sen (ganska precis), Girls Dead Monster från Angel Beats! En del riktigt bra poplåtar måste jag säga, speciellt Little Braver och My Song, men favorit är nog fortfarande den mer baladliknande Ichiban no Takaramono (yui final ver).

 

Yep ¯ー¯

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 4 months later...

Volbla, du har helt rätt. Såg serien förra helgen och jag får erkänna att GDM är helt suveräna och hela soundtracket till Angel Beats är riktigt bra, oftast brukar jag mest gilla nån låt här och där men det här var schysst rätt igenom .

Jag kräktes ur mig en hel del åsikter just om musik i OP/ED tråden innan jag hittade den här så jag ska inte upprepa mig, men gällande OST så är för min del Mai-HIME överlägsen än sålänge. Det banne mig inte någon dålig musik i den serien vilket är ovanligt tycker jag. Annars brukar bakgrundsmusik och mood-musik vara rätt halvdålig och mest finns där för sakens skull. Här har de varit seriösa längs hela linjen! :)

 

Fick hem musiken till Lånaren Arrietty här idag med och den är mycket trevlig den med även om jag inte tror den faller alla i smaken.

 

Annan bra OST är såklart en av mina absoluta favoriter (tillsammans med Mai-HIME); Sola. Härligt skön och melankolisk musik.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag har inte hört musiken till Arrietty, men jag kan tänka mig att det låter som Joe Hisaishi gör mest. Apropå vilket så tycker jag nog att hans bästa var Odjurens prinsessa (Mononoke Hime). Lyssnade om på symfoniorkesteralbumet nyligt, och det är så fantastiskt bra.

är ett av hans mest minnesvärda, och jag tycker verkligen att soundtracket gör filmen. :heart:
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Mai-HIME

Det enda spår från Mai-HiME jag tog mig tid att leta upp (och därmed det enda jag fortfarande minns av musiken) är Mezame. Jag kommer säkert att märka mer jag gillar när jag ser om den. Det enda andra jag sett med musik av Kajiura Yuki är Madoka, men den musiken gillade jag också. Annars blir jag imponerad bara av hur stora projekt hon jobbat på, och jag är väldigt spänd inför att se vad hon kan göra med Kara no Kyoukai.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Först började jag undra om det var mer KnK på gång, men du menar alltså musiken som hon redan gjort... :P

 

Spoiler: det är jättebra. Jag kan slå på soundtracket till alla sju filmerna och bara lyssna i bakgrunden medan jag jobbar eller chattar och surfar. (Ja, det är ju faktiskt bakgrundsmusik...) Det är klart, det är mest enkla melodier, stråksyntar eller piano, något beat, lite klockspel eller något annat ljud, men det är stämningsfullt mörkt och vridet, som filmserien. Och låtarna med Kalafina är grädden på moset.

  • Uppröstad 1
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...