Hoppa till innehåll
Anime.se

Inaktiva presentationer


Herid Fel
 Share

Rekommenderade inlägg

  • 2 weeks later...

Kul att det ramlar in folk här hela tiden. :) Tyckte det har varit lite öde och tyst här men det kanske kan ändras. :)

 

Klart det ska ändras! Här kommer jag i alla fall!

 

Jag är 21 år gammal kille som bor i Malmö. Började se på anime när jag gick i 7:an eller så. Finns inget bättre än detta. I alla fall!

Precis som wakio så läste jag mediaprogrammet. Fast jag gick rörlig bild. Just nu så gör jag inte så mycket. Förutom den här sidan så spelar jag ganska mycket cs och hänger på BrutalCS communityt. Sedan så spelar jag det dumma spelet World of warcraft och raidar 3ggr i veckan.

 

I med detta är ett anime forum så tänkte jag berätta vilka genre jag gillar bäst. Magi > fantasy > övernaturligt.

De får också gärna innehålla komedi, men jag avstår helst från serier som slice of life, high school drama serier. Då jag inte vill somna framför datorn :)

 

Ska försöka vara aktiv här på forumet. Om det finns något intressant att säga i trådarna :) Vi ses i action!

  • Uppröstad 1
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Öh ja, hej! Tomas heter jag, och jag har säkert redan skrivit i den här tråden när jag registrerade mig för fem och ett halvt år sen. Mene, jag tänkte bara uppdatera er lite så nu inte behöver leta upp mitt gamla inlägg.

 

Jag gillar Manga och Anim. Jag är 28 år gammal och är en Otaku. Jag brukar duscha men i övrigt är jag väldigt mycket otaku. Just nu har jag kommit till den hemska slutledningen att min anime-söthjärta Haruhi Suzumiya är PRECIS som bortgångna Steve Jobs. Betyder det alltså att jag i själva verket är kär i Steve Jobs och alltså bög? Detta är mycket beklämmande eftersom jag inte identifierar mig som bög.

  • Uppröstad 1
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hej och välkommen tillbaka, Tomas!

 

Just nu har jag kommit till den hemska slutledningen att min anime-söthjärta Haruhi Suzumiya är PRECIS som bortgångna Steve Jobs. Betyder det alltså att jag i själva verket är kär i Steve Jobs och alltså bög? Detta är mycket beklämmande eftersom jag inte identifierar mig som bög.

Nej, nej, ingen fara!

 

Nekrofil däremot...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Oki då var det dags.....

Hej!

Jag heter Emma är 13 år och bor i Skellefteå. Har varit japan intresserad i 1 år ungefär.

Är ganska blyg tog mycket mod att lägga upp det här.....

Jag gillar olika typer av anime och manga beror på vad jag känner för. Favoriterna är bland annat Death note,Ergo Proxy

och Fruits basket. Älskar spelet Kingdom hearts gillar storyn, karaktärerna och allt.

Vet inte vad jag ska säga mer...

Ses!

  • Uppröstad 3
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 4 weeks later...

Hej jag heter då Kimmy och är en 19årig kille från Skåne.

När jag var liten så började jag se på sailor moon och fastnade direkt och är nog den serien som gjorde att jag fastnade för anime och manga. Sen kom pokémon och man blev allt mer intresserad av anime och manga.

 

Gillar att skapa projekt och kommer nästan alltid med nya projekt. Det senaste är ett sailor moon forum.

Mina favorit anime/manga är följande:

 

Sailor Moon

Naruto

Dragon Ball

Bleach

Vampire Knight

Grandchild of Nura Rihyon

Idol pretender

Pandoraheart

  • Uppröstad 1
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vad fint att hitta en presentationstråd. Nu måste jag ju bara presentera mig och inte sitta och va slö och asocial.

 

Jag är 23 år, tjej, naturvetenskapsstudent, japanbesatt och allmänt intresserad av det mesta som är allmänbildande faktiskt. Mitt liv just nu går ut på att ta en examen på uni. och fördriva tiden mellan tentorna med anime och tv-spel. Just nu försöker jag att "kolla ifatt" en del serier som alla otakus tycker är essential. Problemet är bara att jag alltid kollar på femton serier samtidigt och aldrig blir klar med någon. Jag har alltså en bit kvar tills dess att jag kan titulera mig otaku...om jag nu någonsin kommer att bli en eftersom jag är mer intresserad av hela den japanska kulturen än bara anime. Om man gillar Ghiblis filmer kan man komma och nörda med mig. Man kan säga att jag avgudar Hayao Miyazaki och filmerna från Ghibli. Mitt liv krestsar också runt Zelda-serien, vilken jag älskar. Jag är också en ganska kreativ person som gillar att göra anime- och spel-relaterat pyssel och konst. Jag håller också på att lära mig japanska för att kunna läsa originalmanga och kolla på anime och spela spel direkt från Japan. Det är lättare sagt än gjort, men I won't give up.

 

Min tanke är att jag inom den närmaste framtiden ska bege mig till Japan för att insupa all kultur som landet erbjuder. Dock behöver jag hitta bra och inspirerat resesällskap som vill åka dit med samma glasögon på som jag (eftersom mina vänner antingen är panka eller hellre åker på suparresa till Aya napa). Wooptie!

 

Jag hoppas och tror att jag kommer att trivas på det här forumet. Mottor är: hellre nörd än störd.

  • Uppröstad 3
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Kul med fler nya och pratglada människor! Väl mött! :reallyhappy:

Man blir ju lite nyfiken på vilka serier som du Grevinnan fått höra är viktiga att se. Kan ju inte påstå att jag tillhör Otakuligan heller så man kanske kan få lite tips. :happydrop:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Kul med fler nya och pratglada människor! Väl mött! :reallyhappy:

Man blir ju lite nyfiken på vilka serier som du Grevinnan fått höra är viktiga att se. Kan ju inte påstå att jag tillhör Otakuligan heller så man kanske kan få lite tips. :happydrop:

Tacktack! Fint bemötande här alltså. :)

Några serier man tydligen bör ha sett, enligt en riktig megaotaku (som alltså inte är jag):

FLCL

Fullmetal Alchemist

Ghost in the Shell

Code Geass: Lelouch of the Rebellion R2

Cowboy Bebop

Death Note

Bleach

Neon Genesis Evangelion

Ninja Scroll

Bubblegum crisis

Super Dimension Fortress Macross

Megazone 23

Ebichu minds the house

 

Paranoia Agent

Rozen Maiden

Trigun

m.fl.

 

Ni har säkert sett många av dem redan. :>

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Eeh... *host* Det var inte många av de jag hade sett än. Men det kommer väl med tiden. Tvekar däremot på att ge mig in på maratonserierna utan slut såsom Bleach och Naruto... Jag tror inte riktigt de kan leverera något bra i över 500 avsnitt. Men vi är ju alla olika tack och lov. Jag vill dock veta att det finns ett slut. Är lätt allergisk mot sånt som slutar i en enorm cliffhanger IFALL de kanske gör en uppföljare. Hellre då serier på en eller två säsonger som har ett klart slut. Då blir det sällan så segdraget.

 

Jag föredrar att inte gå efter några listor utan utforskar i de kategorier jag gillar och efter vad jag hör på div. forum. Men visst finns det väl sådana som är klassiker och som man "bör" ha sett. Ghibli-filmerna tex. är ju svåra att stå emot! :inlove:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ja, jag kan ju bara börja med att berätta att jag verkligen är urdålig på att berätta om mig själv. Men i alla fall.

 

Mitt namn är Josephine och jag är en rätt så awkward person, men men. Jag har inte vart insatt i anime världen så länge utan har kanske vart "aktiv" i 2-3 år, skulle jag tro. Kände att det kunde vara trevligt att bli medlem på detta forum just därför att jag vill hitta andra som tycker detta är roligt och så, men även för att hitta nya anime serier & manga som kan vara intressanta! :>

 

En liten lista på de jag hittills sett;

  • Kuroshitsuji/Black Butler (Båda säsongerna)
  • Majin Tantei Nougami Neuro
  • Elfen Lied
  • Shiki
  • Death Note
  • Wolf's Rain
  • Sen har man ju sett Sailor Moon och sådanna serier! (Kan hända att jag glömt någon anime nu, eh..ja)

De serier som jag håller på att se just är;

  • Togainu no Chi
  • Vampire Knight
  • Another

Och ja, vad ska jag säga mer, favoriten är och kommer alltid att vara Kuroshitsuji. Sebastian är typ min, helt enkelt, haha. Ja, jag skall även försöka vara rätt aktiv här. Hoppas jag inte verkar allt för konstig...mehe :>

  • Uppröstad 1
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...