Hoppa till innehåll
Anime.se

Animeköp


kakan
 Share

Rekommenderade inlägg

Månadens skörd av Anime-DVDer (ursäckta den kassa bildkvalitetet; den enda kameran jag har är min mobil)

 

DSC00063.jpg

 

DSC00059.jpg

-Gurren Lagann DVD 1&2 (trean är på ingång)

 

DSC00060.jpg

-.hack//Roots DVD 5&6 (plus soundtrack)

 

DSC00062.jpg

-Gundam Seed Complete Collection vol. 2

-Dragonball Z, säsong 1

 

 

Kalaset gick på nästan precis 1200 spänn på AxelMusic. Köptes dock under Helium-dagarna (100g frakt på allt), vilket sparade mig några hundringar.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Fan bokade Street Fighter 2 och alpha generations från sci-fi bokhandeln i början på förra veckan, fortfarande inte fått nåt från dom. >.<

Mailat dom och frågat, men nån som vet vilken butik som deras postlager tillhör? Eftersom det står att en vara som "ska finnas inne" kan vara slut då deras postlager tillhör ena butiken, så undrar om nån har koll på om det är den i sthlm, göteborg eller den 3e. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

sfbokhandeln kan ta några veckor på sig. dom är inte direkt kända för sin snabbhet.

Varenda gång jag beställt från dem har jag fått med ett brev om att de beklagar dröjsmålet men att det just nu är högsäsong för dem. Intressant eftersom det aldrig varit samma tid på året ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

sfbokhandeln kan ta några veckor på sig. dom är inte direkt kända för sin snabbhet.

Varenda gång jag beställt från dem har jag fått med ett brev om att de beklagar dröjsmålet men att det just nu är högsäsong för dem. Intressant eftersom det aldrig varit samma tid på året ;)

ahaha. Vilken dålig ursäkt från deras sida. XD
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

31julicodegeassde9.jpg

...var jag och köpte idag. Kanske en aning dumdristigt då jag inte vet mycket om serien, men ska man börja samla på en sak ska man väl göra det med stil, eller hur? Det blir upp till bevis om den är värd sina 440 spänn.

 

Fick Serial Experiments Lain från Webhallen idag

Får man fråga hurpass kvalitativ den svenska undertexten är? Jag är nämligen småsugen på att skaffa Lain, men jag har haft dåliga erfarenheter av svenska animesubbar (*host* Samurai Champloo). Är den acceptabel, eller borde man satsa på den engelska utgåvan?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Fick Serial Experiments Lain från Webhallen idag

Får man fråga hurpass kvalitativ den svenska undertexten är? Jag är nämligen småsugen på att skaffa Lain, men jag har haft dåliga erfarenheter av svenska animesubbar (*host* Samurai Champloo). Är den acceptabel, eller borde man satsa på den engelska utgåvan?

 

Det är ingen som helst fel på varken undertexterna eller bilden.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Fick ett trevlig paket idag innehållandes:

 

patlabogelionpj1.jpg

 

Jag har set Patlabor någon gång när jag bodde i Brasilien, jag minns dock inte mycket av det men har kollat in den ett par gånger på ANN. Tänkte bara passa på och fråga om du tycker den är bra?

 

Själv så den enda Anime DVDn jag äger är SteamBoy, vem jag nu lånat den till minns jag inte...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tänkte ta o köpa fullmetal alchemist serien fast med svensk utgåva. hittade den rätt billigt. nån som vet hur den är? textning o bildkvalite t.ex

http://scab.se/2008/03/18/fullmetal-alchemist-vol1-fran-noble-entertainment/

 

Just fan, hur kunde man glömma att man läst det där. XD

Pinsamt. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag har set Patlabor någon gång när jag bodde i Brasilien, jag minns dock inte mycket av det men har kollat in den ett par gånger på ANN. Tänkte bara passa på och fråga om du tycker den är bra?

Vet inte riktigt då jag inte hunnit titta på den ännu men har hört mycket gott om Patlabor (särskilt OVAn och de två första filmerna). Och då Mamoru Oshii står bakom regin för denna så tror jag inte att de kan ha så fel

 

Jaså =)? Hehe, den är lite underlig för överallt på internet står det att det är 6 episoder, men den här dvdn har 12 så jag förstår inte riktigt. Undrar om det kan vara så att de delat alla i två xD?

De har bara skrivit varje kapitel på dvdn som en episod, bara 6 episoder tyvärr. Som Gogo sade, Orguss 02 är grym. Bra köp.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Fick hem Gurren Lagann vol. 3 idag. Äntligen kommer jag få veta hur det hela slutar.

 

Lite reflektioner kring DVDerna

Dessa utgåvor har endast japanskt tal med engelsk undertext, ingen dubb. Till min besvikelse har de dock inte orkat översätta introt och utrot. Själva subben håller god kvalitet, förutom att den ibland tar sig lite väl mycket friheter med att ändra på dialogen; raka motsatsen av vad fansubbarna jag tittade på försökte göra. Bildkvalitetsmässigt finns det inget som helst att klaga på.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Fick hem Neon Gensis evangelion platinum boxen idga som jag har velat haft enda sen jag såg klart serien. Sen slängde jag in Ghost in the shell: stand alone complex eftersom jag har hört så mycket bra om den.

 

1zxtsw7.jpg

 

epfbeo.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...