Hoppa till innehåll
Anime.se

Animeköp


kakan
 Share

Rekommenderade inlägg

DSC00064.jpg

Förbenade mobilkamera har ingen vettig upplösning...

 

Igår la jag vantarna på denna fina box. Full Metal Panic: Second Raid har länge varit långt uppe på min Att-Köpa-lista, och nu finns den i min samling. Förutom DVDerna tillkom även fyra häften (som synes på bilden) men massor av koncept art, intervjuer, karaktärbios mm.; utöver det finns kommentatorspår till alla avsnitt, två specialavsnitt (en OVA och ett avsnitt som kallas 00, vilket förmodligen rör sig om ett tillbakablickavsnitt) samt en dokumentär om lättromanerna. Allt detta för blotta 340 kronor ser jag som ett bra köp.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 weeks later...

Var inne i stan och hämtade den här fina Haruhi-boxen.

 

Och då jag redan har sett serien gick jag genast på dubben. Först och främst vill jag konstatera att de kunde inte ha hittat en bättre röst för Kyon. Jag känner inte igen röstskådespelaren, men han är hela tiden rakt på och blandar sarkasm och allvar helt galant. Vad gällande Haruhi själv fungerar Wendee Lee utmärkt, även om hon kan låta lite väl högfärdig på sina ställen. Nagato är ibland en liten aning för stel (även om det nu är hennes karaktär), men i övrigt passar rösten. Mikuru låter däremot läskigt lik det japanska originalet, med ett tonläge som ibland kan låta konstigt i engelsk dialog. I överlag är jag verkligen inte besviken.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Pani Poni Dash vol. 1

Eftersom den kostade 139kr på SF-bokhandlen så kunde jag lika gärna köpa DVD'n för att se om detta är en serie att samla på. Dock känns det efter att ha sett dessa fem avsnitt som att den här serien är för mycket för mig. Det är mest knas för knasets skull, och ingen i serien tycks ifrågasätta konstigheter som talande kaniner eller exploderande tofsar. Det finns liksom ingen balans, till skillnad från till exempel Azumanga Daioh eller Doki Doki School Hours. Jag säger inte att serien är dålig, bara att det inte är något för mig.

 

Dessutom gjorde jag det absolut otänkbara för en självrespekterande animenörd: jag såg på femte avsnittet med dubb, utan att först ha sett det japanska originalet!!!!!!!!!1111ettett Det gick faktiskt bättre än jag trodde. Dubben var okej, men inget speciellt; det viktigaste var att skämten och dialogen gick igenom, vilket de gjorde.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Trevligt inköp där.

Synd att det enda special med gits versionen är papp-fodralet, men iallafall en SE. Samma som jag har =)

 

Hittat nedsat pris någonstans eller bara köpt till vanligt pris? Jag måste inskaffa Innosence & SSS jag med :P

 

...och sac. och sac 2nd gig. och Man Machine Interface. och Human-Error Processor. Och sac novellerna och....

 

Fan. Dethär kommer kosta.

 

Ja. Jag ska ha en GITS monter i min hemmabio.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

 

Hittat nedsat pris någonstans eller bara köpt till vanligt pris? Jag måste inskaffa Innosence & SSS jag med :P

 

Nej det var inget nedsatt pris när jag beställde dem men det var inte så farligt heller, 343 kr för SSS och ca 150 för Innocence. Innocence var ju iof inte SE men såg att det skulle komma en i januari, om jag gillar filmen köper jag nog den med.

 

...och sac. och sac 2nd gig. och Man Machine Interface. och Human-Error Processor. Och sac novellerna och....

 

Beställde mangorna igår men novellerna får bli en annan dag.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Idag var jag och köpte Fullmetal Alchemist samlarbox 1 av fyra, 16 avsnitt av 51.

 

Måste säga att Eds engelska röst inte alls låter som Ed. Överhuvudtaget. Det känns konstigt till en början, men man vänjer sig, och då märker man vilket bra jobb Funimation har gjort med lokaliseringen. Översättningen är nästintill briljant, och skiljer sig precis lagom mycket för att det ska passa in i språket. Anmärkningsvärt är också att Al faktiskt spelas av en liten pojke som inte ha kommit i målbrottet än och inte en äldre kvinna; tonen kan ibland låta lite barnslig, men så ÄR han å andra sidan ett barn.

 

Den japanska versionen är klart bättre i mina öron, men den här fungerar utmärkt också.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Idag låg Cowboy Bebop-filmen och väntade på min när jag kom hem. Har givetvis sett den, och jag är inte besviken. Skön musik, grym animation och ypperliga engelska röstinsatser (jag är en syndare) gör den precis lika het som TV-serien själv. Helt klart värt sina 135 spänn.

 

Fick min Code Geass Lelouch Of The Rebellion - Complete First Season Pt. 2 (Limited Edition) idag.

Får man kalaset med ännu en samlarbox för DVDerna. Den man fick till första samlingen var ju så fin, så det känns lite onödigt att få en till.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Fick min Code Geass Lelouch Of The Rebellion - Complete First Season Pt. 2 (Limited Edition) idag.

Får man kalaset med ännu en samlarbox för DVDerna. Den man fick till första samlingen var ju så fin, så det känns lite onödigt att få en till.

Njet. Det är en s.k. throw-away box. Den är i tunnt papper och inte till för att förvara dvderna utan bara hela kitet tills man fått det. Visst kan man behålla den och stoppa in dvderna i den men dess syfte är endast för transportation. Bandai gör ofta såhär med sina SE/LE-releaser.

 

Btw Klona, var köpte du den?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nu ska vi se om någon annan sitter och plågas av samma dilemma som jag. Det jag funderar över är om det ens är värt att beställa saker på DVD längre. Jag menar, mediets dagar är ju onekligen räknade med tanke på den låga upplösningen som hänger med formatet. Det mesta som sänds i TV sänds ju i en upplösning långt över den som DVD:n en gång i tiden stoltserade med, och man skulle ju inte komma på tanken att köpa en TV idag som inte visar 1080p. BD-spelarna finns ju på marknaden, och jag vill åtminstone anta att alla "dagens" serier kommer släppas både som DVD och som BD.

 

Så, någon som går i samma tankar som jag? Det finns nämligen en del serier som jag hade tänkt beställa, men att beställa dem på DVD nu känns ungefär som det kändes att köpa något på VHS för 10 år sedan. Helt fel med andra ord.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...