Hoppa till innehåll
Anime.se

Mangaköp


dreamchaser
 Share

Rekommenderade inlägg

jag anser kaffe vara en vedervärdig dryck

Jag försöker att läsa dessa ord, men min hjärna kan helt enkelt inte förstå vad det är du säger. Men appropå kaffe är jag inne på min tredje kopp idag. :P Skämt åsido, vad trevligt att höra att du gillar serien! Man blir ju lite nervös att man är den enda som vurmar för den när man har tillbringat för mycket tid med den.

 

Själv köper jag inte så mycket manga just nu, men jag får läsex att recensera lite då och då, så de kan jag väl nämna här. Nu senast är det Twin Spica, som än så länge ser bra ut i sin amerikanska utgåva. Tyvärr kändes pappret serien var tryckt på billigt och sladdrigt. Trycket hade också kunnat vara lite bättre. Vertical kanske har fått mindre pengar att röra sig med jämfört med för några år sedan, då deras utgåvor var helt underbara.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Bild.

Jag får mina imorgon. :)

 

För övrigt har mina senaste inköp vart Bokura ga Ita v1-9, Yotuba&! v1-8 och One Piece v51. Än så länge har jag hunnit igenom fyra volymer av Yotsuba&!, riktigt underhållande läsning.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag har beställt detta, som kommer om ett par veckor

 

Nozomu Tamaki - Dance in the Vampire Bund, Vol 7

Julietta Suzuki - Karakuri Odette, Vol 3

Hinako Ashihara - Sand Chronicles, Vol 2 + 3 + 4 + 5 + 6

Kou Yaginuma - Twin Spica, Vol 1

 

Tsugumi Ohba - Bakuman, BD 4

Hiro Fujiwara - Maid-sama, BD 2 + 3 + 4

Ohji Hiroi - Kyoko Karasuma, BD 2 + 3 + 4

 

Takako Shimura - Fleurs bleues, Tome 4

Setona Mizushiro - Heartbroken Chocolatier, Tome 1

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Setona Mizushiro - Heartbroken Chocolatier, Tome 1
Varför översätter fransmännen ett japanskt ord med ett engelskt ord?
Just när man börjar tro att wilfried är den enda som köper manga nuförtiden
Jag köper en massa saker hela tiden, men jag brukar inte bry mig om att nämna det här. För några dagar sedan beställde jag följande, som borde komma fram i september:

 

Shiro Amano: Boku to watashi no hen'ai jijō 1

Shiro Amano: Kingdom Hearts 358/2 Days 1

Ryūta Amazume: Nana to Kaoru 1-4

Nobuyuki Anzai m.fl.: MÄR Ω 1-4

Jun Asuka: 1~2 m wo kakeru shōjo

CLAMP: Mahō kishi Rayearth 1-3

CLAMP: Mahō kishi Rayearth 2 1-3

Yuna Kagesaki: Karin Airmail Kagesaki Yuna tampenshū

Shimada: Boku × Kano

Rumiko Takahashi: Kyōkai no Rinne 4

Fumi Yoshinaga: Aisubeki musumetachi

 

Denna gång blev det en del udda saker som jag inte har någon aning om vad det är för något. Hoppas bara att de är läsliga.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag försöker förgäves att skära ner på mangainköpen som förberedelse för en snar flytt. Går inget vidare...

 

Senaste inköpen:

Kobato 1+2 av CLAMP. Mycket bättre än animen!

Black Butler 2 - Hade glömt hur mycket komedi det var i början av serien

Ooku 3 - Genusreflekterande historiskt AU av Fumi Yoshinaga, blir mer intressant för varje del

Sista delen av Pluto - Waahhh, den är slut! Så fin, så bäst, och Atom är så fiiiiin

Eyeshield 21 - Trettioförsta delen och jag funderar på att sluta här. Det blir så mycket sämre efter Kanto-turneringen men det kommer ett par riktigt bra Hiruma-ögonblick. Humdidum, får se vad som händer

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag kände för att testa något annat, så jag beställde lite från amazons rekomendationslista. Får väl se var det är för nått ...

 

Chocolate Cosmos; Nana Haruta

Highschool of the Dead; Daisuke Sato & Shouji Sato

Princess Resurrection; Yasunori Mitsunaga

Princess Sakura; Arina Tanemura

Taisho Era Chronicles; You Higuri

Wanted!; Eiichiro Oda

 

Best Selection - Kaho Miyasaka

Best Selection - Mayu Shinjo

Best Selection - Yuu Watase

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag gillade designen på de där "Best selection"-utgåvorna. De var snygga bredvid varandra som på din bild. Jag antar att det är en samling med deras kortare novellserier? Både Watase och Mayu har ju gett ut en drös med sådana, av varierande kvalitet men ändå trevliga för fansen att få läsa.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...

Åh, Shibuya Love Hotel är riktigt bra. Det finns en fortsättning också, men den var jag inte riktigt lika förtjust i och tredje volymen har jag inte läst ännu. Ska väl inhandlas nån gång i alla fall.

 

Du får gärna skriva ner dina tankar om Black Rose Alice i läst-tråden. Jag har första volymen hemma sedan ett år tillbaka, men kommer mig aldrig riktigt för att läsa den.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag har varit i Tyskland = shoppat manga! Inte sådär jättemycket som jag brukade förr om åren, men ändå en försvarlig hög

 

xxxHolic 14 (bytt från sv till ty nu när vår inhemska utgåva är nerlagd)

Ludwig Revolution 2-4, den tog sig riktigt mycket till andra boken!

Teatime lovin' 1-3, jättekul liten BL-romcom

Das spiel von Katz und Maus 1-2, började väldigt segt och veligt men bättrade sig under slutet

Crimson Spell 3!!! Hallelujah, den här har jag början av på engelska men nu har förlaget konkat. Episk fantasy + snygg yaoi, jatack

 

Och ersätta lite borttappade/trasiga ex:

Count Cain 6 (utlånad, försvunnen)

Zetsuai Bronze 10-11 (missade köpa)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...