Hoppa till innehåll
Anime.se

Mangaköp


dreamchaser
 Share

Rekommenderade inlägg

Sen när säljer SF-bokhandeln manga på japanska?
Vet inte. Jag upptäckte att de hade drygt två hyllplan med oöversatta japanska serier härom veckan. SF-bokhandeln verkar ha något högre priser än butiken på Tegnérgatan, men det verkar till största delen vara olika utbud i de båda butikerna.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det var ett tag sedan SFbok började sälja japanska serier, men jag tror inte att de beställer från samma ställe som Sun-Ai. Åtminstone gissar jag att det är därför de inte kan hålla lika låga priser. Själv tycker jag att det är billigare att beställa direkt från Japan, men om man är ovan kan det nog vara skönt att kunna handla direkt i Sverige. Framförallt för de som köper serierna mest för att träna skoljapanskan.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Själv tycker jag att det är billigare att beställa direkt från Japan,
SF-bokhandeln verkar ta ut 69 kr för en 390-yenpocket, medan Sunai är några kronor billigare. När jag beställer direkt från Japan brukar det gå på runt 35 kr inklusive frakt, och då finns det dessutom ett betydligt större utbud. En fördel med att handla i Sverige är att jag inte behöver vänta i tre månader på att få veta om det är en bra serie som man ska köpa fler volymer av.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Idag har jag både köpt och inte köpt serier.

 

För det första har jag köpt serier: en beställing med Karin volym 2-14 av Kagesaki Yuna, två fruktkorgar av Takaya Natsuki och lite andra saker har precis skickats från Japan.

 

För det andra har jag inte köpt serier: jag har fått post från butiken om att det inte gick att få tag på Mahō kishi Rayearth och Mahō kishi Rayearth 2 (totalt sex volymer). Butiken säger att någon tidsgräns passerats och att butiken därför inte vill att jag ska behöva vänta längre på att min beställning ska behandlas. Synd att de inte kunde vänta lite till, för beställningen kommer ändå inte att skickas iväg förrän ×××holic volym 17 utkommer om en knapp månad.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

morsan sa att dem hade manga på röda korset (luleå) det var 5 böcker då idag när jag kom dit så var det 2 kvar ranma ½ (är inte säker på vilken volym det var men tror det var första på svenska) och sakura wars vol 1 japanska

 

032.jpg

pris? 5 kr

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...

Köper du olika volymer av Tsubasa på olika språk? Jag brukar bara tycka att det är rörigt att byta språk mitt i en serie.

Det är bara att inse att amazons logistiksystem är obegripligt, men eftersom man bara betalar en enhetsfrakt på 6€ oavsett hur många paket dom skickar på en order så får man vara glad ändå ...
Dock mindre roligt om det händer när man beställer från Amazon utanför EU och tullen får för sig att ta ut avgifter för alla försändelser. Då får man betala Postens avgift en gång per försändelse. Tur att Tullverket nästan aldrig kräver in avgifter för bokförsändelser...
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Köper du olika volymer av Tsubasa på olika språk? Jag brukar bara tycka att det är rörigt att byta språk mitt i en serie.

Jag brukar hålla mig till ett språk, om det går.

T.ex Alita Last Order var ju 7:an slut på engelska, så det fick bli en tysk version där.

Vad gäller Tsubasa så ska jag ha hela serien på engelska, det är bara att jag är lite otålig och köper dom sista numren på tyska också, eftersom dom ligger före i utgivningen.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Just när man börjar tro att wilfried är den enda som köper manga nuförtiden vill jag inflika att jag idag var och köpte de relativt nyutgivna En Kopp Kaffe Till och Eater, samt Yu-Gi-Oh volymer 5-7. Av detta har jag ännu bara läst ungefär hälften av den förstnämnda, och trots att jag anser kaffe vara en vedervärdig dryck kan jag inte hjälpa att tycka om vad jag läser. Tecknarmässigt liknar det ingen annan serie jag läst förrut, och de små korta historierna är precis lagom djupa. Översättningen är bra även den.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...