Hoppa till innehåll
Anime.se

Mangaköp


dreamchaser
 Share

Rekommenderade inlägg

Klibbnisse: Det är förstås mycket lättare att börja läsa serier på sitt C-språk medan man har det i färskt minne. Självklart är det jättejobbigt när man inte har underhållit sina språkkunskaper ordentligt. Men att ha som mål att läsa något man gillar brukar vara en bra morot (vilket troligtvis är anledningen till att just jag kan japanska nu). Nu för tiden finns ju "allt" redan översatt på nätet, så många behöver inte anstränga sig längre, vilket jag nästan tycker är synd.

 

Anonym2: På tant Mys tid var C-språk obligatoriskt på åtminstone naturlinjen. Sedan kunde man välja till ett D-språk på sitt individuella val. Men detta kan mycket väl vara en svunnen tid vid det här laget. :P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

På min tid (runt millennieskiftet) var engelska och B-språk obligatoriskt, åtminsone på naturvetenskapligt program. Sedan kunde man välja att dessutom läsa ett C-språk, och jag var nästan den ende som gjorde det i min skola. D-språk gick inte att läsa eftersom C-språket fyllde upp hela det individuella valet.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Inköpt:

 

Rin-ne #2

All my Darling Daughters - Fumi Yoshinaga om mor och döttrar, spännande!

 

Tyskarna är på det store hela mycket bättre än amerikanerna på att undvika lokaliseringar. Serier jag minns jag haft problem med är Zetsuai (läste jag tidigt, dessutom pratar Izumi en massa vulgär slang) och Death Note. För monstermeningarna blir HERREGUD TEXTVÄGG HJÄÄÄÄLP på tyska p.g.a. möjligheterna att hänga undermeningar på undermeningar

 

Fast jag är egentligen inte ett fan av att pressa folk att köpa manga för att öva sin tyska. Mer så att jag gärna påpekar för dem som vill öva sin tyska, att manga är ett väldigt kul sätt ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Rin-ne #2
Den beställde jag i november. Ska bli kul att läsa när den kommer fram...
För monstermeningarna blir HERREGUD TEXTVÄGG HJÄÄÄÄLP på tyska p.g.a. möjligheterna att hänga undermeningar på undermeningar
Svenska meningar kan också vara jättelånga och svåra att läsa. Testa dagstidningar från början av 1900-talet till exempel.

 

För några dagar sedan beställde jag serier för 10.000 yen (+ porto). Bland annat köpte jag Tsubasa Reservoir Chronicle volym 14-27. Ska bli kul att läsa! Synd bara att plånboken ser så tom ut nu...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ah, en förbokning är på väg:

 

Ihre Amazon.de Bestellung wurde versandt

 

Guten Tag,

unser Logistikzentrum hat den unten stehenden Artikel verschickt!

 

1 Geliebter Freund EUR 5,89

 

Versendet mit Deutsche Post DHL

 

Porto und Verpackung: EUR 0,27

Endbetrag inkl. USt.: EUR 6,18

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Åh, Geliebter freund... Den bilden är så himla fin. Jag tror att jag ska läsa om serien nån dag. Funderar även på om det är dags att inhandla de senaste serierna som Shoko Hidaka har gett ut sen sist.

 

Jag ser fram emot att höra vad du tyckte om berättelsen om tandläkaren förresten, i den andra mangatråden. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Snyggt att se bilderna ihop så där! Clamp gjorde något liknande med en bild på baksidan av de japanska X/1999-pocketarna som hänger ihop.

 

Jag upptäckte även en väldigt talande sak för Nana. Lägger man volym 1 och 2 bredvid varandra så upptäcker man en sak. Jag hade faktiskt inte tänkt på det själv, förrän jag av en slump ställde upp just volym 1 och 2 bredvid varandra med framsidorna ut på hyllan.

 

Så här

qXpyAqMSV.jpglPEaeEZYL.jpg

Det är en väldigt fin touch på något sätt. Jag tycker att omslagen visar samma sak som man känner när man läser serien, dvs att Nana K sätter färg på Nana Os tillvaro.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

blir ingen bild så det får bli text denna gång då jag är ;)

 

fick hem rin-ne volym 2 och lucky star volym 4 idag,

 

om ni undrar varför jag är :) så är det för att adlibris skickade fel bok till mig, hade beställt dance in the vampire bund volym 6 men fick hem volym 5

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...