Hoppa till innehåll
Anime.se

Mangaköp


dreamchaser
 Share

Rekommenderade inlägg

Adlibris överträffade ännu en gång mina förväntningar med supersnabb, gratis, leverans.

 

ZapJiFInH.jpg

 

Det är dock förbannat tråkigt att ADV la ner sin mangaverksamhet, för Yen Press versioner är fullkomligt asfula rent utvändigt... dels är det ett blankt omslag, och inte matt som ADV körde (vilket jag är väldigt förtjust i).

 

Det andra som grovt irriterar mig är hur lite tid man lagt på loggan. Visst, jag kan köpa att japanska utgåvan också bara körde gult på grönt, och att ADVs logga (som jag gillar mycket bättre) var väldigt modifierad. Men Yen Press har inte ens lagt någon som helst vikt vid sin design! De har bara tagit en font i Photoshop och sedan kört den kursivt och vertikalt! I den japanska versionen hade de åtminstone flyttat lite på tecknen till höger och vänster.

 

Sedan är det lite segt av Yen Press att inte försöka efterlikna sina omslag med ADVs gamla då de, som sagt, tog över efter ADV. Både framsidan och ryggen skiljer sig väldigt mycket från varandra! Respektlöst!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Bra grejer som vanligt, wilfried. Hoppas att du ska gilla Little Butterfly! I övrigt så var Night School mycket bra. Jag hade även turen att få låna Yen Plus Magazine (som Night School går i) av en kompis och har nu läst de fyra följande kapitlen som fortsätter efter volym 2 och det är sååå bra! Jag hjärta Svetlana Chmakova.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Novembers inköp:

* Kyōkai no Rinne (2 volymer)

* Inu Yasha (6 volymer)

* Tsubasa Reservoir Chronicles (4 volymer)

samt diverse annat (shōnen+kodomo). Får se när det kommer fram.

 

Dessutom kom det fram en låda med några saker jag beställde en tidigare månad. Sjöfrakt tar lång tid... Orkar inte plåta sakerna, så jag länkar till Amazons bilder istället:

61eCRsU4fFL._SL500_AA240_.jpg

61nnnpkFDVL._SL500_AA240_.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

TqmbzppUr.jpg

Blev lite nyfiken på Mitsukazu Mihara efter Beautiful People, ska bli intressant att se hur bra hon är på att leverera med en längre serie. Hoppas bara jag inte blir rumpsamlagad av Tokyopop med Aria bara för att de får för sig att lägga ner serien efter att ha släppt hälften av volymerna.

 

YXWFCQjNA.jpg

Även fast Utena-mangan inte är särskilt imponerande så känns det skönt att äntligen få läsa klart den.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Härligt att se att det finns några som läser Moon Child. Jag har gett upp förhoppningarna om att nånsin få se hennes andra serier på engelska, så det är svårt att lura in folk på Reiko Shimizus serier. Finns lite på franska och tyska också tror jag, men inte ens i Frankrike har hon sålt särskilt bra. Galenskap!

 

Doll gillade jag personligen. Tips: På grund av det episodiska formatet är det dock inte en serie som man ska sträckläsa, så ta en liten paus mellan volymerna så att du inte tröttnar på den.

 

Otomen är också bra. Jag tror att jag läste fram till volym 5-6 när jag var i Japan och nån gång skulle det vara roligt att se vad som händer sen.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Åh, fick du tag i X-day också? Tyskland måste hålla sina saker i tryck mycket längre än TokyoPoop. Det stör mig alltid att jag inte kan rekommendera den på engelska till folk.

 

Hoppas att du (och Anonym2) kommer att gilla Das Spiel von Katz und Maus (och X-day)! Och jag börjar bli så nervös över att jag har trissat upp förväntningarna alldeles för mycket. Det kanske bara är jag som tycker att den och uppföljaren är så himla bra. Samt alla japaner som gav den ett så högt snittbetyg på japanska Amazon. :blush:

 

Brasklapp: Om ni hatar den så prova Afterschool Nighmare istället. Och kom ihåg att det var den sista boken som gjorde mig som mest lyrisk över Das Spiel (osv).

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hoppas att du (och Anonym2) kommer att gilla Das Spiel von Katz und Maus (och X-day)! Och jag börjar bli så nervös över att jag har trissat upp förväntningarna alldeles för mycket. Det kanske bara är jag som tycker att den och uppföljaren är så himla bra.
Äh, den kan inte vara hur dålig som helst. Och så var den inte så dyr heller:
商品名:窮鼠はチーズの夢を見る 新装版 モバフラフラワーコミックスアルファ

数量:1

価格:400 円

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Eftersom du kan läsa japanska måste du förstås läsa även den här serien av henne, Shitsuren Chocolatier. Den påminner mycket om den andra serien, men med en kille och en tjej i huvudrollen istället. Volym 2 ska också ges ut snart och jag längtar verkligen. Jag har inte hunnit recensera den ännu, eftersom jag har lite svårt att formulera mig. Det som är så himla speciellt med den serien är aningen svårare att beskriva i ord än Setona Mizushiros övriga serier.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

My:

Tror knappast att Moon Child är en storsäljare, synd då den är riktigt bra. Hennes serier innehåller helt enkelt för lite våldtäkt och korkade/lättfotade hjältinnor som båda verkar vara storsäljande shojo-manga element.

 

Japp, Doll är verkligen inget man streckläser, tar en volym i veckan och läser några kapitel om dagen. Gillar verkligen de skruvade personligheterna man får stöta på och den mörka tonen. Dessutom så är de flesta historier så bra uppbyggda att de inte lämnar mersmak och frågor om vad i helskotta man just läst, olikt många andra one-shots.

 

Är själv rätt klyven vad det gäller Otomen, gillade konceptet men den börjar redan bli förutsägbar. Karaktärerna är fortfarande mysiga dock vilket är majoriteten av seriens dragning för mig.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Med 6€ i frakt var det lika bra att ta allt på en gång
Går det verkligen att få så mycket saker skickade från Tyskland för så lite pengar? 6 € för 22 böcker, då blir det bara ¼ € per bok. Sist jag beställde serier, åkte jag på hela 1620 yen för bara 15 böcker, och det dessutom med båtfrakt. Visserligen skulle serierna fraktas lite längre, men det känns ändå mycket med ¾ € per styck i jämförelse med dina fraktkostnader. Orättvist!
Den här luntan får jag skyl^h^h^htacka My för.
Vad betyder "stacka"?
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Den här luntan får jag skyl^h^h^htacka My för.

Med 6€ i frakt var det lika bra att ta allt på en gång

B)

Heh, helgen räddad? ^^

 

Jag är så avundsjuk på att du får läsa de här serierna för första gången. Speciellt Das Demian-Syndrom. Den har jag läst om ett bisarrt antal gånger vid det här laget. Varje gång en ny volym släpps (typ vartannat år *sniff*) läser jag om hela serien innan jag läser vidare.

 

Silver Diamond har jag just plöjt volym 10-17 av, förutom ett par nummer som saknades (och behöver beställas snarast). Den är så otroligt mysig! Till och med min sambo har läst den flera gånger vid det här laget. Jag har just börjat läsa hennes förra serie, the Ice-Cold Demon's Tale, där jag som tur är äger hela serien.

 

Berätta gärna vad du tyckte om serierna efter att du har läst dem.

 

Jag undrar mest var My ska stackas.

wilfried menar nog "stackars", för nåde mig om han inte gillar det jag har lurat på honom. :D

 

Japp, Doll är verkligen inget man streckläser, tar en volym i veckan och läser några kapitel om dagen. Gillar verkligen de skruvade personligheterna man får stöta på och den mörka tonen. Dessutom så är de flesta historier så bra uppbyggda att de inte lämnar mersmak och frågor om vad i helskotta man just läst, olikt många andra one-shots.

Jag tycker att Doll är hennes bästa verk än så länge, men jag har inte gett mig på hennes övriga längre serier än. The Embalmer och Giftprincessan (Dokuhime, finns så vitt jag vet inte på engelska ännu) verkar ganska lovande. Frågan är väl om TokyoPoop tänker ge ut mer än 4 volymer av den förstnämnda. Vol 6 släpptes just i Japan.

 

Är själv rätt klyven vad det gäller Otomen, gillade konceptet men den börjar redan bli förutsägbar. Karaktärerna är fortfarande mysiga dock vilket är majoriteten av seriens dragning för mig.

Jag håller med om att den börjar upprepa sig snabbt. Jag har läst 4,5 volymer tror jag och vill gärna läsa vidare, men efter att ha kommit så långt sjönk den lite i prioritet. Just nu är jag inne i en period då jag vill läsa seriösa och/eller episka serier.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...