Hoppa till innehåll
Anime.se

Gråtit av anime?


Gafvert
 Share

Rekommenderade inlägg

  • Svar 323
  • Skapad
  • Senaste svaret

Toppskribenter i detta ämne

Jodå, har väll inte sett alltför mycket anime än men ett par stycket har man väll fält några tårar vid... inte minst Grave of the fireflies för ett par dagar sedan där jag nästintill storböla på slutet :P

 

Omanligt omanligt...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jodå, har väll inte sett alltför mycket anime än men ett par stycket har man väll fält några tårar vid... inte minst Grave of the fireflies för ett par dagar sedan där jag nästintill storböla på slutet :P

 

Omanligt omanligt...

Äsch då, om man inte gråter en skvätt när man ser på Grave of the Fireflies så är man inte mänsklig, varesig man är man eller kvinna.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Var det i episod 9 som bråket mellan Al och Alponse ägde rum? Upptakten till det, och upplösningen, fick det att grumla sig lite i halsen för min del. Serie 1 hade också sina stunder, men tack vare att serie 2 känns mer solid så bryr man sig så mycket mer.

 

Efter tåren sköt jag sju älgar, vann tretton slagsmål, snusade krossat glas och tuggade dynamit, så min manlighet är intakt. Bröl för faen ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Har aldrig gråtit pga en anime, men kände något i tårkanalen när Chi blev skitledsen i typ näst sista avsnittet av Chi's Sweet Home för att

den svarta katten flyttade.

 

Det är enda gångerna jag gråter till filmer, det är just när det har att göra med en slags far-och-son grej. Av filmen Click fick jag några tårar i ögat, för att det hände något med fadern, och sonen var där och började lipa. I en kinesisk film (hette typ CJ-9 eller nåt konstigt, minns inte...) så levde sonen med sin pappa eftersom mamma hade dött, men så plötsligt dör farsan också, och ungen ligger hemma och störtlipar, då fick jag också en tår i ögat.

 

Med andra ord, det enda scenariot en film kan få mig till tårar är när det har någon far-och-son-incident som är tragisk eller sorglig. Inte hänt så ofta i anime, men just i Chi's Sweet Home (som förövrigt är en serie för mindre barn) så lyckades de >:'3

 

EDIT: Förresten, kan ha gråtit någon gång kanske av Starzinger när jag var typ 6-7 år, men har inget riktigt minne av det

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...

I H2O- fotprints in the sand grät jag i sista avsnittetSpoiler

när tjejen gick och blev överkörd av ett tåg :'s

och i hatenkou yuugiSpoiler

när han skjuter dockan..

och i shin shirayuki-hime densetsu pretear i sista och näst sista avsnittet.. och så har jag gråtit i en massa andra animeer också xD

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 months later...

"The Girl Who Leapt Through Time" (Toki wo Kakeru Shoujo).

 

Hände saker inom mig när

Hade en konstig, halvt obehaglig känsla under hela tiden efter att dom lånade hennes cykel och var på väg mot järnvägsövergången. Visste nästan att det skulle sluta illa, men sen gav dom mig hoppet åter - för att återigen sticka in kniven i hjärtat på slutet då han likt förbannat inte kunde stanna, och ingen kyss blev det heller

 

sjukt bra film dock. Missat den fram tills nu men jag rekomenderar den starkt till alla som inte sett den.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 1 month later...
  • 1 month later...

Tycker jag alltid gråter till anime! :D

 

Avlsutningen på Crono Crusade t.ex. eller avslutningen på Air.

Trodde jag skulle börja gråta under fängelsescenen i Trinity Blood, den scenen tycker jag är riktigt snygg och gripande!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share


×
×
  • Skapa nytt...