Hoppa till innehåll
Anime.se

Gråtit av anime?


Gafvert
 Share

Rekommenderade inlägg

  • Svar 323
  • Skapad
  • Senaste svaret

Toppskribenter i detta ämne

  • 1 month later...

Animen som jag senast grät till är nog Elfen Lied, speciellt då man hörde introlåten de första gångerna... då var det svårt att hålla tillbaka tårarna. XD Tror faktiskt att jag aldrig har gråtit så mycket till en anime som till Elfen Lied förut och ändå så är jag väldigt känslig och lättberörd när det gäller anime.

 

Men har även gårtit i slutet av Chobits, kommer dock inte ihåg varför då det var ett tag sedan. Brukar även gråta till slutet av de flesta bra animeserier som man sitter och sträcktittar på eftersom det känns så tomt och deppigt efteråt då det bara är... slut. :(

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Näe tyvärr så är jag på tok för manlig utav mig för att kunna fälla en tår,

Du har uppenbarligen ingen koll på manlighet. Män gråter när det finns anledning. Det är tvärtemot vad du säger MYCKET manligt att gråta. Se bara på Kenshiro!

 

ken.gif

 

Den killen gråter inte, han har bara tillfälligt fel på sin tårkanal... :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

oj, jag gråter till allt!

nej kanske inte riktigt, jag gråter till sorgliga filmer, vare sig de är tecknade eller inte.

Men när någon slår mig med de där *#%@ svärden vi använder inom SCA då slår jag hellre tillbaka lika hårt än lägger mig ner och gråter!

 

lite anime jag minns klart att jag har gåtit till: Chrono crusade, kimi ga nozomu eien mfl.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 4 weeks later...
Animen som jag senast grät till är nog Elfen Lied, speciellt då man hörde introlåten de första gångerna... då var det svårt att hålla tillbaka tårarna. XD Tror faktiskt att jag aldrig har gråtit så mycket till en anime som till Elfen Lied förut och ändå så är jag väldigt känslig och lättberörd när det gäller anime.

 

Men har även gårtit i slutet av Chobits, kommer dock inte ihåg varför då det var ett tag sedan. Brukar även gråta till slutet av de flesta bra animeserier som man sitter och sträcktittar på eftersom det känns så tomt och deppigt efteråt då det bara är... slut. :(

 

Håller med. Tycker Elfen lied och chobits är båda väldigt vakra seier. Skulle också nämna Fate Satay Night som också har ett ganska rörande slut.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Bara jag som gick igenom Elfen Leid med en axelryckning?

 

Iaf, grät som en skolflicka på GunGRAVE :c

 

En axelryckning bara? :O * GNYYYYL *

Man gråter lika mycket till Elfen Lied som du gör om du haft ett långt förhållande, som sedan tar slut och vännerna dör, och sedan köper du dej en glass och en mangatidning....utan glass o mangatidning :3

där har du någonting o klura på ^^

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Bara jag som gick igenom Elfen Leid med en axelryckning?

 

Iaf, grät som en skolflicka på GunGRAVE :c

 

En axelryckning bara? :O * GNYYYYL *

Man gråter lika mycket till Elfen Lied som du gör om du haft ett långt förhållande, som sedan tar slut och vännerna dör, och sedan köper du dej en glass och en mangatidning....utan glass o mangatidning :3

där har du någonting o klura på ^^

 

Uj q_q

 

Kanske får lov att se om serien ;| Det jag kommer ihåg är att jag hatade slutet! ...riktigt hatade faktiskt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ännu en anime har sällat sig till den korta lista av animer som fått mig att gråta (igår kväll gick den från två till tre)

 

Denna anime är Code Geass, och jag blev faktiskt förvånad över att den fick mig att gråta (för jag visste ju att den inte är en jättemunter serie) minispoiler där jag nämner vilket avsnitt jag syftar på

men ep 14 var så himla sorglig T_T Jag blir smådeppig bara jag tänker på det :(
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

minispoiler där jag nämner vilket avsnitt jag syftar på
men ep 14 var så himla sorglig T_T Jag blir smådeppig bara jag tänker på det :(

Jo, det avsnittet var verkligen deprimerande. Ändå ville jag kolla om på det flera gånger, och gör det ännu.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 7 months later...

Ja, visst tusan har man låtit ett par salta rinna ner för kinderna. Manlig? Nej, inte det minsta. Har nog snarare blivit mer blödig med åren. Förut var det bara till riktigt sorgliga saker som Grave of the Fireflies och SaiKano som jag fällde några tårar. Nu tycker jag att jag sitter och smålipar till varenda drama.

 

Senast var med Honey & Clover och Kanon.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det räknas inte om man bara blir blöt i ögonen? Annars skulle typ alla anime jag sett var med i listan... Men Air och NGEvangelion iaf, de var snyft-snyft. NGE mer på ett deprimerat sätt kanske, men yea...

Någon som jag inte bölade i var Gundam Seed. De försökte som fan, men det var inte speciellt.. neaa

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gantz.. finns inget sorgligare. :( Sedan Elfen Lied, fast bara andra gången jag såg den, tyckte inte att den var lika sorlig första gången. Dock var det väl mest i slutet som tårarna faktiskt rann ned för kinderna.

 

Saikano, fast bara i avsnitt 9. Alla som sett serien vet vad som händer då!

 

Såg f ö Grave of the Fireflies härom veckan.. inte alls så sorlig som folk säger. Väldigt tragisk historia jovisst men aldrig så man är i närheten av att gråta.

 

Den alla sorligaste serien jag sett är 1 Litre of Tears. Det är visserligen ingen anime utan en "jdorama", men värd att nämnas endå. Grät fan i alla avsnitt och i varje avsnitt satt man och tänkte, - det kan inte bli sorligare än såhär!, men det blev det alltid :(

 

Är nog ganska blödig av mig :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share


×
×
  • Skapa nytt...