Hoppa till innehåll
Anime.se

Gråtit av anime?


Gafvert
 Share

Rekommenderade inlägg

När jag såg Grave of the fireflies fällde jag en tår på slutet, den var oehört sorglig, snacka om en film som berör... :S

 

Det var samma för mig. Dock kan allt snack om att den är så sorglig ha påverkat mig en aning... XD Men har inte gråtit vid någon annan anime heh visst man blir "berörd" men inte så att man kan gråta.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 323
  • Skapad
  • Senaste svaret

Toppskribenter i detta ämne

  • 8 months later...

Det har bara hänt att jag fällt tårar av 2 anime serier.

Och det är av

 

Air tycker slutat är välldigt sorgligt och andra gånegn var när jag fick reda på att fillers på naruto skulle sluta snart.

 

Ne igentligen kommer jag inte ihåg andra animen men jag vet att jag fällt tårar av 2 olika anime serier

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Många serier, oav:er och filmer har berört mig starkt. Jin-Roh, Ayashi no Ceres, Odjurens Prinsessa, Legenden om galaxhjältarna, Please Save My Earth, Air, De tolv Kungadömena, Gundam SEED (lol), Monster, Escaflowne (både filmen och serien, tror jag) och mångt flera.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Många serier, oav:er och filmer har berört mig starkt. Jin-Roh, Ayashi no Ceres, Odjurens Prinsessa, Legenden om galaxhjältarna, Please Save My Earth, Air, De tolv Kungadömena, Gundam SEED (lol), Monster, Escaflowne (både filmen och serien, tror jag) och mångt flera.

 

Gundam seed, kommer ihåg det så väl

 

Akatsuki no kuruma i bakgrunden och orb i flamor :cry:
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Många serier, oav:er och filmer har berört mig starkt. Jin-Roh, Ayashi no Ceres, Odjurens Prinsessa, Legenden om galaxhjältarna, Please Save My Earth, Air, De tolv Kungadömena, Gundam SEED (lol), Monster, Escaflowne (både filmen och serien, tror jag) och mångt flera.

 

Gundam seed, kommer ihåg det så väl

 

Akatsuki no kuruma i bakgrunden och orb i flamor :cry:

 

Nja, inte det jag syftar på. Jag menar när:

 

Mu La Flaga offrar sig själv för deras rymdskepp, vafan det nu hette, och låten METEOR börjar. Minns inte helt, men något sådant var det
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Många serier, oav:er och filmer har berört mig starkt. Jin-Roh, Ayashi no Ceres, Odjurens Prinsessa, Legenden om galaxhjältarna, Please Save My Earth, Air, De tolv Kungadömena, Gundam SEED (lol), Monster, Escaflowne (både filmen och serien, tror jag) och mångt flera.

 

Gundam seed, kommer ihåg det så väl

 

Akatsuki no kuruma i bakgrunden och orb i flamor :cry:

 

Nja, inte det jag syftar på. Jag menar när:

 

Mu La Flaga offrar sig själv för deras rymdskepp, vafan det nu hette, och låten METEOR börjar. Minns inte helt, men något sådant var det

 

Jag tyckte bara det va fånigt :P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

När jag såg Grave of the fireflies fällde jag en tår på slutet, den var oehört sorglig, snacka om en film som berör...

 

kollade på den med exet o hennes kompis, klart som fan dom båda börjar böla när systern blir sjukare och dör. :S så då kom tårarna här med... :blush:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

När jag såg Grave of the fireflies fällde jag en tår på slutet, den var oehört sorglig, snacka om en film som berör...

 

kollade på den med exet o hennes kompis, klart som fan dom båda börjar böla när systern blir sjukare och dör. :S så då kom tårarna här med... :oops:

 

:D Tack för att du spoilade den filmen för mig :D :D :D :DD:D:D!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag fällde både en och annan tår när jag sett klart Gunbuster, men det var inte för att den var sorglig eller så, utan bara för att den var så vansinnigt övermäktans superkosmiskt ofattbart kanonbra att min hjärna fick överslag av braighet och tårarna började rinna av bara sinnesrörelse.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Har inte lyckats gråta ännu, trots att det varit där på gränsen ett par gånger så har det aldrig hänt.

Beror nog på att jag är den typen av person som bara visar när jag är glad men inte när jag är ledsen, då lägger det sig som en omedveten spärr där som gör att jag helt enkelt inte kan börja gråta.

 

Lite synd då jag viljat börja gråta flera gånger men det vill sig bara inte.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Manliga tårar är Gar och mycket mer manlig än så kan man väl inte bli, tom 4chan har vettiga saker att lära ut ibland...
gar

A term used towards male characters and individuals who are so overwhelmingly manly that your own masculinity is absolutely *buried*, leaving you naught but a whimpering, swooning girl-child before them.

 

Originated in 4chan's /a/ board. A poster was describing his feelings towards the Fate/Stay Night character Archer, and mistyped "gay" as "gar".

...

 

Om det finns något jag avskyr mer än 4chan-"memer", skulle det väl vara när folk använder 4chan-"memer" utanför 4chan-sammanhang. (-_-)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Men herregud vad känslig man kan vara då, det är uppenbarligen farligt att skämta om vissa saker...

 

Dom lade faktiskt orden i min mun här, så jag kunde inte låta bli. Efter Saigar så har det spridit sig så pass så är det knappt ett 4chan meme längre, även om det härstammar därifrån. Men alla termer som är 2chan memer från början har du inget emot?

 

Själv kan jag inte bry mig mindre om var ordet kommer ifrån, så länge det passar in i sammanhanget.

 

Edit: För att bygga på lite. Så du avskyr alltså folk för att dom använder en viss term en gång? Känns helt oförståligt för mig om jag ska vara ärlig, visst jag kan bli irriterad på folk som spammar memer tex キタ━━━━━━(゚∀゚)━━━━━━ !!!!!, orz, sage etc. Men att använda det en gång gör väl inte så mycket? Jag har sett dig använda 2chan memer oftare...

 

Sen om du kollar på punkterna efter mitt förra meddelande så kanske du förstår att det var sarkasm, om du missade det första gången. Med andra ord jag gjorde narr av memet.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share


×
×
  • Skapa nytt...