Hoppa till innehåll
Anime.se

Gråtit av anime?


Gafvert
 Share

Rekommenderade inlägg

Saikano, fast bara i avsnitt 9. Alla som sett serien vet vad som händer då!

Ja, shit. Detta avsnitt var så seriöst hjärteskärande. Jag avled inombords. Sen blev det nästan overkill. Avsnitt 9 var däremot perfekt balans. Kommer nog aldrig vilja se om det, för sorgligt.

 

Såg f ö Grave of the Fireflies härom veckan.. inte alls så sorlig som folk säger. Väldigt tragisk historia jovisst men aldrig så man är i närheten av att gråta.

Här har du dock fel, haha! Närå, men jag upplever samma känsla här som i SaiKano. Tror inte det är de enskilda situationerna dock utan snarare att man vet vad som kommer hända och är ledsen hela filmen igenom. Resten är nog mycket indivduellt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 323
  • Skapad
  • Senaste svaret

Toppskribenter i detta ämne

  • 2 weeks later...
3-4 avsnitt i rad av kanon. ungefär där på slutet.

jösses va det gick åt papper.

 

va fasen har ni gjort med mej? jag gråter aldrig av film! :)

 

 

grät också när jag kollade på kanon (kollade nyss klart på serien)jag fick en "fluga" i ögat under episoderna 10. och 22-24.

 

Vet inte varför jag fortfarande gråter av att kolla på kanon har kollat på serien 3 gånger.

 

Normal sätt brukar jag bara gråta första gången jag kollar på en serie/film om den är sorglig, men konstigt nog så kan jag inte hålla mej när jag kollar på kanon.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag har storgråtit under avsnitt 9 och 10 av Kanon 2006. Tycker jag har varit överdrivet lättgråten, tror det beror på att jag har en hund som i våras blev sämre och sämre och som skulle avlivas men kort innan så bättrade hon sig tack vare medicinen och blev nästan fullt återställd. Tror jag kan relatera så att säga. Jag ska nog klämma av avsnitt 11 nu.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 1 year later...

ehm jaha.. om inte klumpar i halsen eller lite blött i ögonen räknas vet jag inte :P Men jag fällde faktiskt EN TÅR när jag kollade på Arashi no Yoru ni för fjärde gången... fast jag mådde inte så bra den dagen XD

 

Jo Wolfs Rain! Där var det ganska många tårar... Spoiler

när Toboe dog
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag brukar inte ofta gråta till anime även om ögonen kan bli fuktiga ibland. De två animerna som jag har fällt en eller två tårar till är:

 

OBS lägger de hide för att inte spoila, kolla endast om ni har sett klart serien

 

Chrno crusade

I sista avsnittet när Rossete och Chrno sitter och ser på solnedgången, när sedan solen går ner somnar de båda in bredvid varandra med ett leende på läpparna. Jag blev både ledsen och rörd av den scenen och jag kunde inte hindra tårarna som rann ner för kinderna.

 

Samurai 7

Hela sista avsnittet är relativt känsloladdat, Heihachi som offrar sig för att ta ner skeppet, Kyuzo som blir skjuten av en vän och Kikuchiyo som offrar sitt liv för att stoppa det kraschande skeppet. Det som gjorde att tårarna rann över var när man såg att det enda som fanns kvar av Kikuchiyo var han rykande fötter och hans svärd.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Den enda jag har verkligen gråtit av...

slutet på Devil may cry serien :P

 

När hon patty elr vad hon nu hette återförenades med sin mamma och sen didg efter tror hon att dante är död ;)

 

två känslor som krockade och blev kanske melankoliskt

 

 

Jag grät nääästan i slutet av Lucky Star, hate that all things must come to an end :P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...

Halloj halloj! Kollade igenom "Clannad" (första säsongen) och den var skit bra och nu kollar jag in "Clannad - After Story". Jag tänker inte spoila något, men ni som kollar/kollat på After Story måste hålla med om att det är nog en av dom dystraste, tårrinnande, deprimmerade anime (serierna) jag någonsin sett.

 

Jag kommer ihåg att jag fick exakt samma känsla när jag såg "Grave of the Fireflies". Också en anime (film) ni ska akta er för om ni är väldigt "blödiga".

 

Det är väldigt väldigt sällan jag gråter (speciellt till film), men "After Story" och "Fireflies" känns som det sticks i hjärtat på mig.

 

Mesigt.. kanske.. sorligt.. ja...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Halloj halloj! Kollade igenom "Clannad" (första säsongen) och den var skit bra och nu kollar jag in "Clannad - After Story". Jag tänker inte spoila något, men ni som kollar/kollat på After Story måste hålla med om att det är nog en av dom dystraste, tårrinnande, deprimmerade anime (serierna) jag någonsin sett.

 

Håller helt med, såg precis färdigt långfilmen och det slutade med att jag fällde några tårar... helt underbar serie, har dock bara sett första säsongen så tror att filmen spoilade lite för mej...

 

Har för mej att jag också grät när jag såg full metal alchemist, sen har det nog varit emotionella stunder i vissa delar av one piece, death note och tales of symphonia ova (mest för att jag älskade spelet :P)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Kanske inte gråta, men vissa avsnitt av Natsume Yuujinchou har gett mig en klump i halsen, fast på ett bra sätt. Den har ett bra grundbudskap, som går ungefär så här: "Okej, det här är väldigt sorgligt, men livet går vidare och man kan finna ny lycka någon annanstans".

 

Och om de någonsin skulle göra en anime av Sand Chronicles, så kan jag lova att jag skulle lipa som en galning. Mina mangapocketar i den serien är alldeles krusiga av fällda tårar... Tyvärr tror jag att tåget har gått för den serien, eftersom det gjordes en hysteriskt lång (otecknad) TV-serie av serien.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 months later...

Lite pinsamt, men jag har nog bara gråtit till en Anime. Fast å andra sidan har jag ju inte sett så många gånger.

Det var iaf Sailor Moon säsong 1, Episode 45.

När alla Sailor soldaterna dog.

Jag kanske var 11? eller ngt.

 

Det var första gången jag grät till film överhuvudtaget. Det sitter i ännu. Varje gång jag ser det avsnittet kommer jag ihåg precis hur jag kände mig.

 

*Snyft* *snyft*

 

Vad omanligt av mig. Haha! =P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share


×
×
  • Skapa nytt...