Hoppa till innehåll
Anime.se

Nytt party "Larp" SNACKA HÄR!


zaffe
 Share

Rekommenderade inlägg

  • Svar 235
  • Skapad
  • Senaste svaret

Toppskribenter i detta ämne

Toppskribenter i detta ämne

Skit, min dator har pajat.

 

Jag drar mig ur, det blir för trögt om jag först ska rita, sedan ta med till skolan, få tillgång till scannern och sen lägga upp bilderna.

Jag är trög nog som det är.

 

Har en hel del att göra studiemässigt, så det kanske inte är så smart att försöka vara med i ett party samtidigt.

 

Det blir för stressigt.

 

Men nu slipper ni mitt kladd, och jag slipper bli stressad för att jag inte klarar av att lägga upp strippar i tid. Så alla vann nåt på det.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Min skulle ha kommit upp idag, men Photobucket håller på och resizar min bild hela tiden så texten inte går att läsa. Lägger jag upp en bild med sämre bildkvalité blir det jättesuddigt istället. Ska försöka lösa det på något sätt...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Problemet är att jag har börjat teckna på A3-papper, eftersom jag inte får plats med lika många detaljer när jag ritar på A4. Jag vet att det låter dumt, men jag föredrar A3. Dock blir då texten något för liten ibland, så bilderna får bli rätt stora för att man ska kunna läsa den. Ska skärpa mig på den punkten och skriva med större typsnitt...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

jamen man kan ju fortfarande förminska de efteråt. A3 eller A4 har ju inte med saken att göra, det gör du ju som du vill. Det är ju bara att förminska den senare.

 

och jag tror fortfarande 1024x768 är allmän standard, även om det börjar övergå till högre upplösningar. Sen är det en fråga om filstorlek också, inte alla har bredband.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nu har det gått å blitt så att jag åkt till Götet, och jag fick inte med mig min Wacom, så jag kan möjligen inte göra klart pågående sida förns på onsdag. Hoppas ni orkar vänta så länge på vad som ska hända med Nord och Uffe. Annars får Zaffe stiga in och göra klart resten av sidan. Då blir det en sorts collab-sida, vilket iof vore lite kul.

 

Kör på 1680x1050 jag btw ^^

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

jamen man kan ju fortfarande förminska de efteråt. A3 eller A4 har ju inte med saken att göra, det gör du ju som du vill. Det är ju bara att förminska den senare.

 

Det är just det man inte kan, eftersom det försvinner kanske 10-20% av bilderna då. Jag måste ju ha plats för pratbubblorna, det är de som ställer till problem. Men som sagt, ska försöka tänka på det nästa gång...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Alltså bilden försvinner bakom pratbubblorna. Jag kan inte ha för stora pratbubblor, eftersom de då täcker en stor del av bilden. Då måste jag ha mindre typsnitt och då kan jag inte förminska bilderna eftersom de inte går att läsa.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share


×
×
  • Skapa nytt...