Hoppa till innehåll
Anime.se

Ständigt lagg i WoW


Kenshin
 Share

Rekommenderade inlägg

Jag har spelat world of warcraft ganska så länge nu. Men jag har alltid haft ett ständigt lagg i städer och ibland även i världen. Jag har länge funderat på vad lagget kan bero på (inget dator snille). Jag har väl kommit till slutsatsen att jag behöver mer RAM minne. Jag har för tillfället 512 RAM och tänkte att man kanske skulle köpa ännu ett för att sätta in så det blir 1024.

 

För det första, kan lagget bero på annat än RAM minnet? I så fall vad.

Och nu till den egentliga meningen med topicen. Har ni några tips vart man kan hitta minnen till hyfsat pris?

 

Tack på förhand // Kenshin

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Till att börja med skulle det unerlätta för oss andra du frågar om du talar om vad du har för delar i datorn :)

 

Och ja, RAM kan ha VÄLDIGT stor betydelse, så införskaffar du 512mb till så kommer du nog märka stor skillnad. Det också i hopp om att resten av delarna i din dator är godkända :).

 

Lagg kan även bero på vissa addons, om man spelar med sådana. Har man en dator som inte är jättebra, så kan vissa addons (Databas baserade) göra det jobbigt i spelet.

 

Iaf, att införskaffa mer RAM råder jag till att göra oavsett :)

 

Lycka till,

 

ElgeN

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ja det beror väldigt mkt på människorna, men det går att lösa med en bra dator så att säga.

Ganksa simpel ekvation egentligen: Mer som händer på skärmen, mer krävs av datorn.

 

Visst lagg kan även bero på servern man spelar på, det har hänt till och från att blizz haft problem med vissa servers, och det har skapat problem för många spelare. Det har dock bara blivit bättre och bättre på senare,

 

ElgeN

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Exakt, är RAM som är problemet. För mig laggar det rätt mycket, och jag har 512 mb, men min pojkväns dator som har i princip lika dana delar som mig, men har mer RAM laggar det knappt för alls i de stora städerna, framför allt Orgrimmar då.

 

Men sedan kan det också bero på att du kanske ligger bakom någon annan dator i nätverket eller nåt sånt, värt att fundera på innan.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Var står det att han har dålig uppkoppling ;S

 

Och för den delen spelade jag WoW i ett år på ett 0,5 pissochskit-ADSL och det laggade inte ett piss förutom när det var jävla serverlagg så allt laggade sönder tex i BWL. Sen var det kanske lagg i 10sec eller så i Ironforge precis när man kom dit, men det var det enda.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag tror många menar att lagg är då det tar mer än önskad tid mellan man inleder en handling och programmet utför den. Men egentligen är det en angivelse för tiden det tar för ett datapaket att komma fram och svaret komma tillbaka. (Och egentligen så laggar det för alla - engelskans lag betyder ju fördröjning, och all kommunikation har ju en fördröjning.)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jo, det håller jag med om. Vad sägs om "latens"?

Latens (engelska Latency) är ett mått på tidsfördröjning eller svarstid. Latensen är den tid någonting tar för en enhet av någonting, oberoende av hur många någonting som kan göras samtidigt.

Menyerna på min mobil har en märkbar fördröjning - en hög latens. Det tar tio sekunder att sälja en kass sköld på WoW - en hög latens. Morsan svarar, när hon ser på TV, på tilltal 30 sekunder efteråt - en hög latens. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag syftade mer på att det skulle vara tvärtom; "lagg" är vad folk säger när det är tjall på kontakten mellan ens dator och (i detta fall) Blizzards servrar: "I experiences some serious lag spikes" vilket är synonymt med att lantensen är hög.

 

Annars håller jag med om att "latens" skulle vara bättre rent språkligt.

 

Efter gammal idiottermonilogi säger jag att det "hackar" när det är min dator som är långsam och att det "laggar" när det är Blizzards datorer som har fått korvstoppning.

 

Jag upplever i stort sett aldrig lagg i Wow, men däremot hackar det så det står härliga till. När marknaden är igår händer det att jag får typ... 5 bilder på flygturen mellan Stormvind och Järnässjan (Ironforge). Min dator orkar helt enkelt inte med all ny grafikinfo och allt bara fryser sig, för att ge en ny bild 30 sekunder senare.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag syftade mer på att det skulle vara tvärtom; "lagg" är vad folk säger när det är tjall på kontakten mellan ens dator och (i detta fall) Blizzards servrar: "I experiences some serious lag spikes" vilket är synonymt med att lantensen är hög.

Jag menade att man kunde begränsa "lagg" till fördröjningar i datanätkommunikation, och "latens" till alla sorts fördröjningar, inklusive lagg och hack.

 

Kanske man borde tvinga Svenska datatermgruppen att komma på någon rekommendation kring det här så man har något att gå efter. ;>

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Lag(g) = när man ser en spelare kuta in i en vägg eller rätt upp mot ngn boss eller så i MC,för att sedan zappa tillbaka.

 

Screenfreze = när man ser en spelare kuta in i en boss som sätter sprätt efter spelaren, för att sedan göra processen kort med resterande 39 personer... alltid lika skoj när det händer...

 

Nått sånt använder vi på våra räder.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Efter gammal idiottermonilogi säger jag att det "hackar" när det är min dator som är långsam och att det "laggar" när det är Blizzards datorer som har fått korvstoppning.

Jaa! Att det "hackar" har jag alltid sagt och kommer alltid säga så. (Förutom då det är lagg) Folk borde skilja på begreppen!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ni ska ha ett stort tack för svaren :) Mer ram blir det.

Någon klagade på min uppkoppling. Jag har 100 mbit ADSL, BBB. Bör väl duga? Och några undrade vad jag menade med "lagg".

I mitt fall fryser allting upp och 20 sek. Och efter dom 20 sek kan jag röra på mig igen.

Det är väl det som är mest irriterande.

 

Tack ska ni ha // Kenshin

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...