Hoppa till innehåll
Anime.se

Ditt senaste spelköp


Nau
 Share

Rekommenderade inlägg

Det senaste jag har köpt är Animal Crossing: Wild World till NDS, köpte för några dagar sedan, och det som jag mins att jag köpte innan det var Nintendogs, Labrador and friends. Sen kan jag inte komma ihåg några fler, har köpt så lite på sista tiden. D:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Som den snåle jävel/fattige student jag är så beställde jag nyss en hårddisk+nätverksadapter+HD advance 3.0+RGB-kabel till min PS2, allt som behövs för att ha oändligt med spel till den gratis =D

 

Just nu har jag dessa på datorn som bara väntar på att spelas av mig ^^:

 

Silent hill 3, Wild Arms 4, Grandia Extreme, Castlevania Curse Of Darkness, Castlevania Lament of Innocence och Dragon Quest VIII =))

 

Dock så är vissa spel svåra att få tag på =(

Jag vill ha remaken av det första Wild Arms spelet!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Just nu har jag dessa på datorn som bara väntar på att spelas av mig ^^:

 

Silent hill 3, Wild Arms 4, Grandia Extreme, Castlevania Curse Of Darkness, Castlevania Lament of Innocence och Dragon Quest VIII =))

 

Dock så är vissa spel svåra att få tag på =(

Jag vill ha remaken av det första Wild Arms spelet!

... Menar du att du har köpt dom eller inte?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Senast köpta är Lost Child och Scarlett. Beställde Da Capo II, Planetarian och Demonbane häromdagen. Om inte D.C. II försenas så borde de komma i slutet av maj.

 

Sen överväger jag att gräva fram min PS2:a och beställa Disgaea 2.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

DB: Har Disgaea 2 släppts? :O

Även på engelska?

I japan släpptes det för ett tag sedan (23/2).

Hittade det för ~415 kronor hos Sofmap, så jag beställer det antagligen tillsammans med Summer Days nästa månad.

Till USA kommer det, enligt rpgamer, i augusti.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Underbart :D

Fast inte intressant för mig än som inte kan japanska ;S

Har iallafall Disgaea Hour of darkness snart =)

Denna gången ska jag köra igenom det, första gången jag hade det så hade jag typ tröttnat på PS2.

 

Förstår du japanska så bra att du kan spela tex Disgaea 2 på japanska? Respekt isåfall. B) :]

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

DB: Har Disgaea 2 släppts? :O

Även på engelska?

I japan släpptes det för ett tag sedan (23/2).

Hittade det för ~415 kronor hos Sofmap, så jag beställer det antagligen tillsammans med Summer Days nästa månad.

Till USA kommer det, enligt rpgamer, i augusti.

 

Bor du i Japan eller levererar sofmap internationellt?

Deras butiker var ju minst sagt trevliga (besökte dom i Akihabara), men jag har svårt att se att dom sköter någon större handel via postorder internationellt?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Bor du i Japan eller levererar sofmap internationellt?

Deras butiker var ju minst sagt trevliga (besökte dom i Akihabara), men jag har svårt att se att dom sköter någon större handel via postorder internationellt?

Ja, Sofmap är trevligt. Särskilt översta våningen...

Nej, de levererar ju tyvärr inte internationellt så man får ta till Crescent Shop. Kostar 20% mer, men det kan jag leva med och det är ändå betydligt mindre än om man köper från rip-off Himeya. Ber man dessutom Crescent Shop att skriva "Books" istället för "Gamesoft" så slinker EMS:et genom tullen och levereras till dörr :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ber man dessutom Crescent Shop att skriva "Books" istället för "Gamesoft" så slinker EMS:et genom tullen och levereras till dörr :)

 

Hmm det skulle jag ha tänkt på, beställde ett spel från Japan som kom i veckan och det hade liggat i tullen ett bra tag.

 

Edit: Eftersom det ändå är meningen med tråden så kan jag säga att det var Final Fantasy XII, nästan den enda vanliga spelserien jag spelar numera utanför dom fåtal Bishoujo spel jag kommer över.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hmm det skulle jag ha tänkt på, beställde ett spel från Japan som kom i veckan och det hade liggat i tullen ett bra tag.

Det enda problemet när man gör så är att försäkringen inte går att åberopa om något händer. EMS är alltid försäkrade upp till 20 000 JPY. Men jag har aldrig fått någon skadad vara trots att emballeringen ibland varit något otillräcklig så jag tar hellre den risken än att Persson ska tjäna något bara för att de spel jag vill ha inte säljs här :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Bor du i Japan eller levererar sofmap internationellt?

Deras butiker var ju minst sagt trevliga (besökte dom i Akihabara), men jag har svårt att se att dom sköter någon större handel via postorder internationellt?

Ja, Sofmap är trevligt. Särskilt översta våningen...

Nej, de levererar ju tyvärr inte internationellt så man får ta till Crescent Shop. Kostar 20% mer, men det kan jag leva med och det är ändå betydligt mindre än om man köper från rip-off Himeya. Ber man dessutom Crescent Shop att skriva "Books" istället för "Gamesoft" så slinker EMS:et genom tullen och levereras till dörr :)

 

Om du lägger på 20% på 400kr för spelet du nämnde så är du ju helt plötsligt uppe i samma pris som överallt annars :)

 

Om du gillar dojinspel så rekommenderar jag annars www.paletweb.com

Mycket bra grejer, och oftast bara nån tjuga dyrare än att shoppa inne på white canvas eller liknande.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag är i första hand ute efter komersiella spel.

Ta Da Capo II som exempel.

Om vi börjar med Himeya så vill de ha 105$ + 19$ frakt -> 940 kronor

Hos Sofmap kostar det (med 20% avgift och frakt) runt 750 kronor

Jag såg att paletweb också har det för 90$ och med frakt borde det bli runt 760 kronor

 

Alltså. Att köpa via ombud kostar minst eller lika mycket. Dessutom får jag de roliga extraprylarna som Sofmap lägger till vad de säljer som t ex posters, telefonkort, figurer etc.

 

Doujinspel är jag inte så överdrivet mycket för. På sistone har jag bara spelat Higurashi. Men för mina andra doujinbehov brukar jag använda Melonbooks (via crescent shop).

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Men som sagt så skeppar väl inte sofmap internationellt? :)

Det gör paletweb.

 

eller jaha, du menar via crescentshop alltså. I stand corrected :)

 

Föresten, är det limitedutgåvan du får för det priset på screscent shop då, för det är ju limited edition som kostar $90 på paletweb

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Föresten, är det limitedutgåvan du får för det priset på screscent shop då, för det är ju limited edition som kostar $90 på paletweb

De första exemplaren som skickas till butik är alltid limited edition. Med dessa kommer någon extrapryl från själva tillverkaren. Med MuvLuv Alternative fick jag med en film DVD och själva boxen är större. De senare exemplaren (som man kan köpa nu) saknar bonus DVDn. Med Lost Child fick jag en drama CD.

 

Till detta brukar alltid de större kedjor skicka med något extra med limited edition utgåvan. Och dessutom brukar man få lite rabatt när man förbokar. âge har listat de olika telefonkorten som de större affärerna skickade med: http://www.muvluv.com/alternative/special.htm (Sofmap nere till vänster)

 

Visst, det är totalt meningslöst egentligen, men jag tycker det gör lite om man får lite mer än ett standard svart DVD-fodral med en skiva och en tunn tråkig manual. Något som speltillverkare och kedjor utanför Japan borde ta efter lite mer.

 

Just nu kan man bara förboka den begränsade upplagan och ytterligare en begränsad version som ligger på CD istället för DVD som släpps i juni.

D.C. II hos sofmap

初回限定版 = den första begränsade upplagan

限定生産CD版 = begränsat tillverkad CD version

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

dsl013dv.jpg

 

dsl020xl.jpg

 

Äntligen fick jag min DS Lite! Den var mycket mindre än jag skulle tro, har visserligen ingen vanlig DS att jämföra med. Skärmen var verkligen ljus och fin. Men nu har jag en massa Castlevania DoS som väntar på att spelas!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...