Hoppa till innehåll
Anime.se

Vilken anime såg du klart senast?


Skatan Milla
 Share

Rekommenderade inlägg

Om jag har förståt det rätt så är End of evangelion vad avsnitt 25-26 hade vart om det inte hade varit pengar- och tidsbrist. Om det inte stämmer eller om någon har mer information att tillägga får de gärna göra det.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Om jag har förståt det rätt så är End of evangelion vad avsnitt 25-26 hade vart om det inte hade varit pengar- och tidsbrist. Om det inte stämmer eller om någon har mer information att tillägga får de gärna göra det.

Mycket möjligt. En del grejer från End är ju med i introt, så det var la i alla fall planerat från början.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Om jag har förståt det rätt så är End of evangelion vad avsnitt 25-26 hade vart om det inte hade varit pengar- och tidsbrist. Om det inte stämmer eller om någon har mer information att tillägga får de gärna göra det.

Det är en kombination av faktorer. När de sista avsnitten skulle produceras började TV-stationerna kräva ökad insyn och kontroll i processen, för att några tidigare avsnitt ansågs ha gått över gränsen för vad som var tillåtet att visa i ett TV-program för barn och ungdomar (och animénördar, hihi). Den där sortens inblandning hade de fått nog av när de gjorde Nadia från de mystiska haven. Men det är sant att de också hade ett pressat tidsschema och en ansträngd budget. Så de skrotade originalplanerna för TV-avslutningen och gjorde ett nytt slut, starkt influerat av deras upplevelser vid produktionen, samtidigt som de började planera för en köpvideoversion löst baserad (~25-50% kanske) på originalplanerna. Evangelion blev succé och det fick bli en storbudgetbiofilm. o/

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Igår såg jag klart Denno Coil och TTGL.

 

Denno Coil var bra, jag gillade verkligen det här med den virtuella världen i den verkliga världen. Men jag blev lite förvirrad mot slutet, hängde inte med på vad som hände ibland, så därför får den 7/10.

 

Tengen Toppa Gurren Lagann

var grymt bra (jag älskar mecha :P). Tyckte dock att det var lite dåligt att en av huvudrollerna dog så tidigt i serien. Mycket bra serie som alla som gillar mecha borde se, den får 9/10.

 

Nu spoila vi lite väl mycket tycker jag så vi hide-tagga vi det. //Blå

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

quote och svar från flaskis

Tengen Toppa Gurren Lagann var grymt bra (jag älskar mecha :P). Tyckte dock att det var lite dåligt att en av huvudrollerna dog så tidigt i serien. Mycket bra serie som alla som gillar mecha borde se, den får 9/10.

Dåligt? Snarare grymt hur de lyckades döda en av huvudrollerna och med hjälp av det skapa en najs handling.

 

Men flaskis då... <-- newb. Det var ingen superspoiler eftersom man inte vet vem det handlar om D:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...

Kanske inte behöver skriva likadant som på 9tails när det finns fler animekännande nördar här, men gör i alla fall, for the lulz of it :)

 

Death Note

 

Genre

Supernatural, Police, Mystery, Drama

 

Summering

En kille hittar ett antekningsblock som har kraften att döda en person vars namn skrivs i blocket. Han tänker använda den för att skapa en ny värld utan brott. Han hamnar i en battle of the brains med en viss "detektiv".

 

Rekomenderas?

Jao. Väldigt spännande på sina ställen och schysst att hänga med i.

 

DN.jpg

 

Personliga åsikter om skillnaden mellan animen mangan.

 

Snurf

Bättre i animen:

- Måste ju ge creds till musiken. Riktigt bra. Och då inkluderar jag inte andra introt -.-

- Mellos död. Mycket mer feeling.

- De sista händelserna i lokalen vid hamnen. I mangan kände jag då inte alls samma spänning som i upplösningen av första arcet, men animen gav i alla fall en viss känsla.

 

Sämre i animen:

- Ls röst. Den dödade hans söthet.

- Visste att andra arcet skulle vara mer komprimerat än animen, men det som ledde upp till Wammys House och Sidohs snutt tyckte jag alldeles för mycket var borttaget ifrån. Gick så snabbt så det kändes inte riktigt som det var Death Note man såg på. Ifs är det det den sämsta biten i serien, men ändå o.o

- De allra sista händelserna i mangan som visst inte var med alls. Ryuk dödar Light i lagerlokalen efter att han vädjat till honom att hjälpa honom. Matsudas teori att Near använt Death Noten för att kontrollera Mikami till att inte märka att den var falsk. Det där lustiga sekt-tåget i slutet. Desutom tog Mikami självmord bara sådär utan anledning :S

Sekt-tåget är ju inte nödvändigt, bara lite intressant, men när Ryuk dödar Light är ju det bästa i de sista kapitlena. hade jag verkligen sett fram emot.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Azumanga Daioh

 

Lättsammare än så här blir det inte.

 

Innan jag började kolla på Azumanga Daioh så ville jag se en lättsam komedi som man inte behöver lägga ner timmar på och sin själ för att förstå hur storslagen den är. Valet föll sedan på Azumanga Daioh och det var nog så nära det jag ville ha som man kunde komma. Till en början var jag skeptisk till att handlingen som gick ut på att man fick se vad de gjorde i skolan och vad de gjorde på fritiden. Dock är det inte första gången jag har varit skeptisk till andra generar och har blivit motbevisad flera gånger så jag tänkte att jag kan ha fel igen.

 

De första avsnitten var lite sega men efter ett par avsnitt börjar man komma in i humorn och fatta tycke för karaktärerna och efter några avsnitt till så sitter man och funderar "hmm undra vad de hittar på för något idag?"

 

Stilen, humorn, atmosfären och kanske det viktigaste, karaktärerna kommer göra att jag kommer komma ihåg den här serien länge. Kanske mest för att de var den första riktiga "slice of life" komedi animen jag såg men också för hur väl utförd serien är. Tack till den söta Chiyo-chan, den energiska Tomo-chan, Yomi som hjälper till att hålla folk på jorden, den coola Sakaki, den sportiga Kagura, Yukari och Nyamo och sist men inte minst den hmm... speciella Osaka.

 

Jag ger Azumanga Daioh 8/10.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Håller med dig Klona först när jag började kolla på Azumanga Daioh. Så blev jag besviken tänkte va tusan är de här, så kollade jag en tråd som blå hade gjort och tänkte den måste vara bättre än så här. Sen helt plötsligt blev man mer och mer fast i deras karaktärer och kunde inte få nog. ;)

 

 

 

Saikano+OVA another love song.

 

börjar med Saikano blev lite förvånad först för läste bara igenom lite snabbt och läste nåt om en tjej som var ett supervapen. Men det var så mycket mer var en hel del romans i det vilket jag gillade och hur hon kämpade igenom allt samtidigt var den även väldigt sorglig och hade bra inlevelse så man nästan kände man själv bröt ihop när man kollade igenom serien. Gillade den helt klart, 8/10

 

Saikano Another love song

 

Var ungefär som ovanför bara att man fick se det från ett annat perspektiv. vilket också var intressant men inte riktigt lika bra som den första.

 

7/10

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Just fan.

 

Piano

 

Genre

Slice of Life, Romance, Drama

 

Summering

En tjej spelar piano och blir kär. That's it.

 

Rekomenderas?

Nej. Ointressanta karaktärer i en ointressant story. Enda anledningen till att jag såg klart den eller ens började med den är att jag har en omänsklig förkärlek till pianot, och knappt ens det räckte då det inte spelades så mycket, och minst 35% av det som spelades var halvtaskigt.

 

7082l.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vampire Knight säsong 1 (eller kallas det ens "säsong" när man pratar om anime?)

 

Bland de bästa anime jag sett, någonsin! Vilket visserligen inte säger så mycket med tanke på att jag kan räkna alla animeserier jag sett på två händer, men ändå. ;) Jag hade inga som helst förväntningar på Vampire Knight och blev glatt överraskad, spännande handling och riktigt bra karaktärer. Nu har jag lämnats med en jobbig abstinens.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Outlaw Star

Outlaw_star_logo.jpg

Genre: Scfi, äventyr, action

 

Summering finns härhttp://www.animenewsnetwork.com/encyclopedia/anime.php?id=423

alldeles lat nu att skriva sådant nu... XP

 

Betyg 8/10

Outlaw Star känns nästan vara en Cowboy Bebop-klon, även om serien kom ut som serie ett år innan Bebop sändes i japansk tv. Diggar riktigt OP & ED plus att dramat och komedi blandas ihop bra. Diggar även Gene som karaktär som är ganska värdig jämfört med nuvarande manliga huvudkaraktärerna (inkluderar ej Kamina XP).

Dessutom är animationen är lika superb från Sunrise speciellt de sista avsnitten. Jag gapade en hel del över slutfighten i sista scenen. Välvärd att ses!!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...