Hoppa till innehåll
Anime.se

Vad ser du på för anime just nu?


Sadokan
 Share

Rekommenderade inlägg

Ser på avsnitt fyra av Aria The Natural, vilket är den uppföljande säsongen/serien till Aria The Animation. För den som inte vet handlar serierna om ett gäng tjejer som är gondoljärer i en framtida stad, inspirerad av Venedig, på den terraformerade planeten Mars. Det är en serie med jämna delar "slice-of-life" och "feelgood" - inga starka draman, inga större romanser, inga fiender eller elakingar - och jag tycker den lyckas vara söt utan att vara sliskig (till och med den feta katten, märkligt nog). Jag sitter iallafall såhär mest hela tiden när jag ser den: icon_smile.gif

 

Junichi Sato (regissören) kan verkligen göra härliga serier. ^_^

 

Hur som helst är det alltså i en framtida miljö. En sak har jag undrat på ett tag nu: Är det monetära systemet i Aria ned- eller bortrationaliserat? Pengar verkar helt enkelt inte ha någon större betydelse i serien, om alls. Om det är så, ser jag serien som ett trevligt litet "förslag" på hur ett pengalöst samhälle kan se ut. För i en fortsatt teknisk utveckling så kommer så småningom betalningsmedel att tappa all betydelse. Ofrånkomligen.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hur som helst är det alltså i en framtida miljö. En sak har jag undrat på ett tag nu: Är det monetära systemet i Aria ned- eller bortrationaliserat? Pengar verkar helt enkelt inte ha någon större betydelse i serien, om alls. Om det är så, ser jag serien som ett trevligt litet "förslag" på hur ett pengalöst samhälle kan se ut. För i en fortsatt teknisk utveckling så kommer så småningom betalningsmedel att tappa all betydelse. Ofrånkomligen.

 

Sceleris, Sceleris, Sceleris, man ska inte sitta och reflektera så mycket över slice of life/feel good-serier. :>

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Om några veckor (efter den kommande tentaperioden!) blir det Slayers för mig också, närmare bestämt extraserierna och filmerna. Såg klart TV-serierna på cirka 9 dagar. Nämnvärt är att Slayers Next var bäst (8/10), och det märktes att Slayers Try hade en annan källa (de andra byggde på böckerna).

 

För den intresserade ska det visst följa med en nyproducerad film för den som köper alla tre TV-serier i Japan. :>

 

Sceleris, Sceleris, Sceleris, man ska inte sitta och reflektera så mycket över slice of life/feel good-serier. :>

Det är en försvarsmekanism -- om jag mår för bra så smälter jag. ^_^;;

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Kanon

Busou Renkin

Bleach

Naruto

Ghost hunt

Code geass

Death Note

Inukami

Kiba

D.Gray-Man

Bakumatsu Kikansetsu Irohanihoheto

Texhonlyze

Gungrave

Hajime no Ippo

Samurai Champloo

Wolf's Rain

Samurai 7

Blood+(Inte fastnat för det än)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Började titta på Manabi Straight, så söt serie. Den verkar faktist rätt bra, jag får hoppas på att den håller måttet igenom hela serien.

 

Edit: Började även titta på Makai Senki Disgaea, sjyst humor och även ett måste för dem som gillar spelen.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Har sett två (.. eller.. var det tre...?) avsnitt utav Onegai Teacher. Tyckte att den verkade mycket intressant men kan inte säga att jag är särskilt imponerad utav den, ännnu. Men ska inte döma den än! O':

Sen så ska jag se färdigt några Pokémon filmer någon gång också. 8D;

Kan tillägga att jag borde se ikapp Death Note och Bleach någongång också. Så man kan väl lägga till det i min "Ser på just nu"-lista.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

IMO Onegai Teacher var väll sådär. Inget att hurra över, och blev ett jävla tjat "sensei sensei sensei sensei sensei" / "we must move forward we must move forward we must move forward we must move forward"och pojkvaskerns röst, vad han nu hette skär som naglar mot griffeltavla :P

 

*MAIBE SPOILERZ*

"OH NOES TEH LITTE GIRL HAS STANDSTILL DISEASE?!" <--- låter som de fick idétorka och suttade in lite random-lir för att ha något att gå på.

 

*MAIBE SPOILERZ*

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Drog nästan hela första säsongen av Vandread igår, mycket trevlig serie får jag säga, även fast den är sci-fi med mechainslag!
Jorå, håller med om "även fast". Jag har aldrig varit intresserad av mecha och dess like, men Vandread (båda säsongerna) tyckte jag var riktigt bra!
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Drog nästan hela första säsongen av Vandread igår, mycket trevlig serie får jag säga, även fast den är sci-fi med mechainslag!
Jorå, håller med om "även fast". Jag har aldrig varit intresserad av mecha och dess like, men Vandread (båda säsongerna) tyckte jag var riktigt bra!

 

Exakt samma här. Fast börjar bli vänligare inställd till det efter att ha sett riktigt bra serier nu på senaste som tex Vandread och Gun X Sword!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Drog nästan hela första säsongen av Vandread igår, mycket trevlig serie får jag säga, även fast den är sci-fi med mechainslag!

 

 

 

Haha, tittar ju nu på Vandead. Är på avsnitt 11 om jag vill minnas rätt. Gillar serien so far, men jag har lite problem med sådana datorgjorda mechas med värsta "gloss" effekten. Ger mig en liten "cartoon-network-robot-pewpew" känsla. Efter Vandread har jag planerat in Azumanga Daioh, alternativt lite Fafner eller vad den nu kallas, verkar lovande! ^^

 

 

Håller fortfarande fast vid att Onegai Teacher är ett stolskott ;P Men visst hade den sidan stunder den med, alla serier är så individuella så det går inte att jämföra.

 

/peace

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...