Hoppa till innehåll
Anime.se

Vad ser du på för anime just nu?


Sadokan
 Share

Rekommenderade inlägg

Började kvällen med två avsnitt av Lost Universe, fast kände att det inte riktigt var vad jag var sugen på att se just nu. Så jag drog på Bokura Ga Ita istället, och det gjorde jag rätt i! Så grymt gullig serie. (: Gillar tecknarstilen med, den och Nanami's röst gör att serien känns så avslappnad och mysig. Var för övrigt den röstskådespelarens (Nanami's) debut med BGI, får hoppas att hon är med i någon mer serie snart! Har iallafall sett åtta avsnitt nu ikväll, och ska dra två till innan jag lägger mig.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Börjat titta på Nurse Witch Komugi-chan Magikarte och tycker den är hur söt som helst. Tycker humorn i den är skön och speciell. Komugi-chan är också hur söt som helst. :P

 

 

OT: Jag undrar ifall någon vet något om ファーストスクワッド (First Squad), tycker den verkar intressant. Har inte fått något datum än vad jag har sett men om någon har någon information så uppskattas det.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Studio 4℃ har gjort en musikvideo som heter First Squad, är det den du tänker på?

 

http://www.first-squad.com/

 

Det är tyvärr ingen film/serie och jag har tyvärr inte hört att det ska bli någon heller.

 

Annars så har inte jag hört talas om någon med samma namn och Moonphase verkar inte ha någon information om det heller.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Såg precis Death Note - The Last Name , inte direkt en anime men väldigt animerelaterat om man säger så. Riktigt bra får jag säga, fast frågan är om det slutar så i animen med. Isåfall jag = kanashii! 34dw4.gif

 

Ps. Jag vill inte veta något från ni mangafjantar som läser i förväg så svara inte på min fråga. :P

 

Edit: Lol fel tråd.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Studio 4℃ har gjort en musikvideo som heter First Squad, är det den du tänker på?

 

http://www.first-squad.com/

 

Det är tyvärr ingen film/serie och jag har tyvärr inte hört att det ska bli någon heller.

 

Annars så har inte jag hört talas om någon med samma namn och Moonphase verkar inte ha någon information om det heller.

 

OT: Ah, då missuppfattade jag det. Tack så mycket, nu slipper man gå och oroa sig för om man skulle missat någon bra serie.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Började titta på Shinigami no Ballad och sett 3 avsnitt. Jag verkligen älskar stämingen i serien dock verkar den en aningen matt och lite tom. Men ska inte dömma en serie jag inte har sett klart än, den verkar i alla fall väldigt bra och momo är en sjukt bra karaktär med bra personlighet. Gillar även musiken och animationerna.

 

Har även börjat titta på Nurse Witch Komugi-chan Magikarte z och med komugi-chan kan det bara inte gå fel(eller?).

 

Edit: Har även börjat kolla på Brave Story nu(en lång film) som verkar riktigt intressant! .. har börjat titta på för mycket samtidigt nu T_T.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Såg dom första 8 avsnitten av Pumpkin Scissors precis, får faktiskt säga att den är lite småseg. :/ Sen att jag hatar filmer/serier/spel som handlar om eller är i stil med WW/WWII gör inte saken bättre, skulle väl säga att detta är mer WW 1 eftersom dom inte inte har flyg och automatvapen (förutom dom specialvapnen som är en del av plotten). Sen är det lite för mycket tjafs om nobility och commoners och den blonda löjtnanten är bara jobbig.

Börjar nog se på någon annan serie istället och skjuter upp denna till någon random vardag.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ser faktiskt på Neon Genesis Evangelion för första gången nu. Ser på remastered-releasen med några director's cut avsnitt.. är på avsnitt 24.

Otroligt bra, men förväntade mig inget dåligt precis efter allt man hört ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ser faktiskt på Neon Genesis Evangelion för första gången nu. Ser på remastered-releasen med några director's cut avsnitt.. är på avsnitt 24.

Otroligt bra, men förväntade mig inget dåligt precis efter allt man hört ;)

Haha, glöm inte att skriva vad du tyckte om slutet sen... :D

 

(Därmed inte sagt att jag tycker det är dåligt. Tvärtom, jag älskar det, men många andra har varit mer kritiska.)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Känner bara att jag måste lufta mig lite.

 

Tittar på Gundam SEED Destiny nu och jag måste säga att Cagalli är en grymt mesig, naiv och lättmanipulerad brud. Första gången jag irriterar mig på en anime karaktär tror jag. Hon var bra mycket bättre i första serien, då hon hade lite glöd i sig.

 

Nu är hon allas "bitch"...

 

Hoppas hon går bärsker och släpper lös lite senare, jaja tillbaka till tittandet.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Igår började jag titta på Air och Kishin Houkou Demonbane. Anledningen till två serier är att jag inte riktigt visste vad jag var på humör för, men slutade med att jag såg mest Air och bara två avsnitt av Demonbane. Tycker Demonbane kändes rätt usel tbh, personer som flyger 200 meter upp i luften efter att ha blivit träffad av en raket kk...

Air känns inte lika bra som Kanon heller, men jag väntar tills jag sett klart den innan jag ger min slutgiltiga åsikt.

 

Hur var det med filmen och summer specials btw, skulle man se dom efter dom 13 avsnitten (varav 13 egentligen är en OVA?)?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hur var det med filmen och summer specials btw, skulle man se dom efter dom 13 avsnitten (varav 13 egentligen är en OVA?)?

Filmen är i stort sett en sammanfattning av serien med ett fåtal förändringar (Soras roll t.ex.) och en annan stil, som enligt min personliga uppfattning är snyggare men urkasst animerad. Avsnitt 13 kan du skippa helt, då även den är en sammanfattning av serien. Air In Summer kan du se lite hur du vill, de hör dock till samma epok som avsnitt 8 och 9.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...