Hoppa till innehåll
Anime.se

Vad ser du på för anime just nu?


Sadokan
 Share

Rekommenderade inlägg

Naruto Shippuuden

Bleach

One Piece

Death Note

Lucky Star

Heroic Age

Claymore

Gigantic Formula

Darker than black

Hayate no gotoku!

Bokurano

Gankutsuou

Magical Girl Lyrical Nanoha StrikerS

Negima?!

Konjiki no Gash Bell

 

Bästa sättet att slippa vänta på anime är att se på nog många serier samtidigt. Då kan man hoppas på något nytt avsnitt varje dag ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Har fortfarande ett par mer eller mindre pinsamma "hål" i min lista för anime-serier jag har sett. Tänkte att jag skulle täppa igen ett av de större hålen genom att se Neon Genesis Evangelion. Är på avsnitt 7 at the moment, och än så länge ser det riktigt lovande ut. Skulle inte förvåna mig om jag var den enda på forumet som inte har sett NGE än. Räknas väl mer eller mindre som animeorienterad allmänbildning att ha den på "har sett-listan". ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Har fortfarande ett par mer eller mindre pinsamma "hål" i min lista för anime-serier jag har sett. Tänkte att jag skulle täppa igen ett av de större hålen genom att se Neon Genesis Evangelion. Är på avsnitt 7 at the moment, och än så länge ser det riktigt lovande ut. Skulle inte förvåna mig om jag var den enda på forumet som inte har sett NGE än. Räknas väl mer eller mindre som animeorienterad allmänbildning att ha den på "har sett-listan". ;)

 

Haha, ska jag vara ärlig så har jag inte sett den heller även fast jag sett anime i ett antal år nu. Har inte orkat bry mig om den helt enkelt. 38qx3.gif

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

NGE är kanske överskattad men den är ju inte dålig. Tycker den håller bra igenom hela serien och har en bra story.

 

Detta har väl disskuterats rätt mycket på forumat kan jag tänka mig så skriver inget mer än så.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Evangelion var bland de absolut första (kanske den första eller andra) animeserier jag såg, men nog kan man definitivt vänta med att se den. Man får nog ut mest om man har vissa referensramar när man ser det.

 

Förutsatt att man nu ska se den över huvud taget: Det finns inget som säger att man är en sämre människa eller ett sämre animefan om man inte sett NGE.

 

Men faktum kvarstår att det är en väldigt viktig serie, och man bör åtminstone vara bekant med den om man är det minsta intresserad av anime som medium, på samma sätt som man åtminstone bör känna till Mäktige Atom/Astro Boy, Yamato, Galaxexpressen, original-Gundam och Macross.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Har börjat glo på Busou Renkin efter att ha sett flera tala gott om den. Har inte sett tillräckligt för att skapa mig en uppfattning om den så här långt, men något som DIREKT slog mig var följande:

 

Fullmetal Alchemist + Bleach / 2 = Busou Renkin

 

Hehe, vet inte om jag kommer tycka det särskilt länge, men de första avsnitten skriker väldigt mycket Bleach om man ser till hur det hela byggs upp iaf. Kommer kanske inte tycka det om några episoder, men men.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Har börjat glo på Busou Renkin efter att ha sett flera tala gott om den. Har inte sett tillräckligt för att skapa mig en uppfattning om den så här långt, men något som DIREKT slog mig var följande:

 

Fullmetal Alchemist + Bleach / 2 = Busou Renkin

 

Hehe, vet inte om jag kommer tycka det särskilt länge, men de första avsnitten skriker väldigt mycket Bleach om man ser till hur det hela byggs upp iaf. Kommer kanske inte tycka det om några episoder, men men.

Det var precis den uppfattningen av Busou Renkin jag fick. Det var även av just den anledningen som jag fortsatte kolla och jag ångrar mig inte en sekund. Helt klart en av de bättre animes jag sett... ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Håller på att se om lite gamla favoriter, just nu är det FMP som gäller.

Nya Naruto filmen ska jag se snarast med.

 

 

gör inte det, har fortfarande mardrömmar om hur dålig en film kan bli >:(

 

Haha, ja den var väl i klass med Naruto's fillers. Men men, alla tycker vi olika... vem vet, du kanske kommer gilla den. (Skulle inte tro det dock =P)

 

My two cents

Tyckte de verkligen lyckades vara nyskapande i slutet. Jag menar... vem hade kunnat tro att Naruto skulle riva av en taju kage bunshin no jutsu och lyckas slå ut "sista bossen" med Rasengan - samt bli högaktad av den yngre pojke som bara bråkade med honom i början av filmen genom att ge denne nya ideal och värderingar i livet. I was TOTALLY thrown of my feet. --> Bah! ;)
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ska börja se Scrapped Princess.

Mycket bra!

 

Och angående Naruto filmen, är den sämre än dom andra två? För dom var helt okej. Så länge man inte förväntar sig mer än en lång filler så ska det väl knappast vara några problem.

 

ettan har jag sett, och den var väldigt bra, tvåan har jag inte orkat se på och trean vill jag helst glömma bort, men först så vill jag begrava den i rabatten!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ska börja se Scrapped Princess.

Mycket bra!

 

Och angående Naruto filmen, är den sämre än dom andra två? För dom var helt okej. Så länge man inte förväntar sig mer än en lång filler så ska det väl knappast vara några problem.

 

ettan har jag sett, och den var väldigt bra, tvåan har jag inte orkat se på och trean vill jag helst glömma bort, men först så vill jag begrava den i rabatten!

 

Tyckte ettan var bäst, sen tvåan, sist trean. Men som du säger... det är ju "anime original", så om man sätter sig ner som för att kolla på en filler som är längre och lite bättre animerad än vanligt så bygger man ju inte upp några skyhöga förhoppningar. Go for it. Jag återanvänder mitt mest använda uttryck och säger "smaken är som baken". Man vet aldrig vad man tycker om något förrns man testat. =)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Air Master (trots Renge)

Aria the Natural (tre avsnitt otextade)

Bokurano (verkar bli annorlunda än mangan?)

Gakuen Alice (tre avsnitt otextade)

Gakuen Utopia Manabi Straight (två avsnitt otextade)

Hitohira (ingen som textar?)

iDOLM@STER Xenoglossia (egentligen är den inte bra, men på något sätt är den det)

Murder Princess (kan väl se klart, den blir ju inte så lång)

Negima!? (ingen som textar längre?)

Nodame Cantabile (bara sett fyra avsnitt, men jag har inte lagt av!)

Sumomomo Momomo: Chijou Saikyou no Yome (egentligen inte så bra, men när jag tagit mig så här långt...)

Tengen Toppa Gurren Lagann (rätt cool, ändå)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jaha. Jag tyckte att "rätt cool" lät aningen mer positivt jämfört med vad du tidigare sagt om serien. :(

Vadå? Jag har inte sagt något speciellt negativt. :P Förvisso var det inte ett jättestarkt första avsnitt, men det var helt okej i hur det introducerade serien och hur det var producerat.

 

Och jo, Gurren-Lagann ser okej ut, jag tänkte mest på huvudrobotarna. Blä! icon_smile.gif

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...