Hoppa till innehåll
Anime.se

Vad ser du på för anime just nu?


Sadokan
 Share

Rekommenderade inlägg

Smygit mig in på Soukyuu no Fafner ! :O

Väldigt bra serie, men jag tycker den saknar lite "slice of life" som jag tycker det borde vara i nästan alla serier ;p

 

...även mystik, djup och konfrontationer blir tråkiga i längden. Det skadar aldrig med ett "let's go to the beach" avsnitt ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Bestämde igår kväll att ge Witch-hunter Robin boxen en andra chans.

Jag impulsköpte den för en billig peng för något år sedan och visste inget om den.

Och jag trodde ju att den skulle utspela sig på 17-1800 talet men fan va besviken jag blev.

(Dum var jag att inte kolla upp den innan.) :(

Så jag stängde av efter bara några minuter.

 

Men nu var jag beredd på hur den var och efter första 5 avsnitten så är den mer än OK ;)

 

Annars så kollar jag på Ragnarök också.

 

edit: glömde en sak

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hoppas den kommer igång lite mer längre fram, såg 4 avsnitt igår och visst dom var ju helt okej men det hände inte så mycket och man kunde önskat för lite mer effekter. När dom dödar någon så blir i princip skärmen ljus och demonen pulveriseras till intet. Men detta är ju dock första serien och då den inte var stor då så känns det inte riktigt att döma den direkt. Kan tänka mig att Saiyuki Reload och Gunlock är mycket bättre, men man vill ju inte se dom innan man sett den första serien egentligen. :/

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ichigo Mashimaro, verkar rolig. Körde även igång Lamune, Peach Girl och Kimi ga Nozomu Eien fast redan sett dessa 3 är dock på romans, komedi och school humör. :>

 

Edit: Även Hanbun no Tsuki ga Noboru Sora, verkar väldigt bra.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Drog dom 13 första avsnitten av Ghost Hunt precis, får säga att det är en mycket bra serie! Har en hel del spännande stunder, blandat med humor och drama.

 

Fast jag har då aldrig hört talas om miko's och buddhistmunkar som utför exorcism. :| Går ju inte så bra ihop för dom tror väl inte på ett helvete direkt? Isåfall existerar väl inte onda andar och demoner för dom. Fast man ska inte tänka så mycket på sånt i en sån här serie. :>

 

Kommer helt klart dra resterande avsnitt imorgon, mycket trevlig serie.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Började se på The Third - Aoi Hitomi no Shoujo igår, riktigt bra får jag säga! Humor, action, spänning, drama, lite superkrafter typ.

Honoka(huvudpersonen) är riktigt söt med, får lite Saya (Blood+) vibbar från henne. Mest från svärdsfighterna. :> Riktigt bra OP och ED med. Sen gillar jag berättarrösten som pratar om Honokas känslor/tankar och läser dikterna.

 

jxvbRP.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Inukami...en heltokig skrattfest. :D

Skrattade så grymt mycket åt dom avsnitt jag såg ikväll, sååå kul helt enkelt. Måste helt klart vara en av dom roligaste serier jag sett, om inte den roligaste. Ecchi- och otakuhumor när den är som bäst. Bara berättarrösten som introducerar nästa avsnitt i slutet är rolig i sig. :>

Se den! NU!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...