Hoppa till innehåll
Anime.se

Naruto


SrednaX
 Share

Rekommenderade inlägg

Sant, så sant. Kanske det mesta, förutom några Ghibli-filmer, man skulle kunna hoppas på är att svenskar skulle tåla streaming? Typ en svensk Crunchyroll?

 

"Kolla på senaste avsnittet av Naruto: Orkankrönikan – endast på Anime.se/Naruto!"

 

En svensk Crunchyroll skulle helt klart vara av intresse och något som jag noga skulle utforska. Jag gillar streaming.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 4 months later...

Kapitel 627

Spoiler
Någon mer än jag som blev lite överraskad över utvecklingen i senaste kapitlet? Liksom, Sasuke blir snäll, Orochimaru blir snäll (i vilken mån det nu räknas som den "riktiga" Orochimaru), och nu ska de tillsammans med de fyra första Hokage ut och slåss mot Madara? Och Karin kommer tillbaka och ba' "ååh Sasuke jag förlåter dig för att du försökte döda mig~"?

 

Betyder det att det inte går mot en uppgörelse mellan Naruto och Sasuke?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Kapitel 627

Någon mer än jag som blev lite överraskad över utvecklingen i senaste kapitlet? Liksom, Sasuke blir snäll, Orochimaru blir snäll (i vilken mån det nu räknas som den "riktiga" Orochimaru), och nu ska de tillsammans med de fyra första Hokage ut och slåss mot Madara? Och Karin kommer tillbaka och ba' "ååh Sasuke jag förlåter dig för att du försökte döda mig~"?

 

Betyder det att det inte går mot en uppgörelse mellan Naruto och Sasuke?

 

Mest förvånad blev jag över att du faktiskt läser Naruto. 

 

Kapitel 627

Jo, jag blev också förvånad faktiskt. Nu tror jag visserligen inte de kommer bli "vänner" igen utan en rejäl strid. Om striden uteblir så är det nog något väldigt många av Naruto-läsarna blir besvikna över då jag tror flera väntat... ja i princip sen förra mötet ^^ 

Jag blev också väldigt förvånad över att Karin är från samma klan som Naruto. 

 

Denna serien känns ju faktiskt som den är på väg mot ett slut nu, till skillnad från Bleach där man nästan inte vet ut eller in. 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Kapitel 627

Blev inte förvånad alls. Vinner Madara så spelar det absolut ingen roll vad man har för planer. Tycker inte riktigt Sasuke varit genomelak heller, utan mycket har varit påtvingat kring allt runtomkring. Samt diverse lögner kring hans bror och om vad som egentligen har hänt. Han vill kanske inte bli Madara 2.0 efter Hashiramas lille historia skulle jag kunna tänka mig. Sen kan det ju visa sig att allt gammalt groll kommer tillbaka efter den nuvarande krisen är löst.

 

Att Karin var en del av Uzumaki klanen blev jag inte så förvånad över då hon har exakt samma hårfärg som Narutos mamma, vilket jag har sett ett par gånger. Vidare så går det hand i hand med något som Orochimaru skulle ha gömt undan en sådanhär person.

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Kapitel 627

Jag blev lite förvånad för även om inte Sasuke har varit ond så har han alltid velat ha hämnd. Först på sin bror men sen när han fick reda på sanningen så ville han ta ut sin hämnd på sin by som drev honom till det och gav blanka fan i vad Itachi hade offrat och lidit för att skydda byn. Sen att Orochimaru bestämde sig att slåss mot Madara kom också som en överraskning men som Gravskopan skrev om Madara vinner så är det slut för alla så bäst är det väl att organisera sig mot det största hotet.

 

Angående återupplivnings tekniken så vet jag inte om jag gillar den, visst vi har fått reda på saker som annars hade följt med den döda ner i graven samt handlingar men den känns ändå lite billig att den som bemästrar den kan återuppliva alla personer som dött bara man har kroppen och det sen utan någon uppoffring! 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tekniken

Mja, i normala fall så krävdes det ett liv för ett liv, inte bara en kropp, de har ju bara lite flyt nu att man kan använda Zetsus till samma ändamål. Under normala omständigheter krävs uppoffring, som vi såg när Orochimaru försökte locka Tsunade med att återuppliva hennes döde bror och älskare. Lite lam är den dock det kan jag hålla med om, samtidigt så var det väl bara Kabuto och Orochimaru som kunde göra den?
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tekniken
Mja, i normala fall så krävdes det ett liv för ett liv, inte bara en kropp, de har ju bara lite flyt nu att man kan använda Zetsus till samma ändamål. Under normala omständigheter krävs uppoffring, som vi såg när Orochimaru försökte locka Tsunade med att återuppliva hennes döde bror och älskare. Lite lam är den dock det kan jag hålla med om, samtidigt så var det väl bara Kabuto och Orochimaru som kunde göra den?

Tekniken

Jo så var det ja, var ett tag jag läste den biten så hade fått för mig att det var enklare än det var. Sen om det var Orochimaru eller Kabuto som sa att tekniken inte hade någon svaghet gör ju inte saken bättre, den enda svagheten jag kan komma på är att det går att försegla kropparna eller som i Madaras fall och Hashirama att om du tar tillbaka med full kraft så kan de göra lite som de själva vill. När jag läste om det där så verkade det som att det var Tobirama som kom tekniken till en början men en del har ju hänt med den sen dess och sen är han död redan så han räknas väl inte med direkt att kunna den.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 months later...

Från och med Naturo part II tycker jag att Naruto blev hemskt tråkigt ritad. Bilderna är livlösa, alla streck är likadana. Det ser nästan ut som en sån här "färgläggningsbok", inte som riktig manga.

 

Jag har sökt information på nätet om vad som hände med tecknarstilen från och med part II men har inte hittat något. Helt klart är att produktionen måste ha förändrats på något sätt, och jag undrar om någon av er har information om det?

 

Exempel part I

Exempel part II

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Från och med Naturo part II tycker jag att Naruto blev hemskt tråkigt ritad. Bilderna är livlösa, alla streck är likadana. Det ser nästan ut som en sån här "färgläggningsbok", inte som riktig manga.

 

Jag har sökt information på nätet om vad som hände med tecknarstilen från och med part II men har inte hittat något. Helt klart är att produktionen måste ha förändrats på något sätt, och jag undrar om någon av er har information om det?

 

Exempel part I

Exempel part II

 

Jag är inte insatt, men som jag ser det så är det bara tecknarstilen som utvecklats, det händer allt som oftast att stilen ändras över åren, och Naruto har varit i gång i många år nu. Det har hänt nästan alla lång-dragar serier jag läst (jag har läst många). Sen en annan sak som kan påverka är att tekniken för att "rengöra" skisser osv. har utvecklats och/eller att medhjälpar antalet/kvalitén har ökat. 

 

Det är som sagt spekulationer, en sak är iaf säker, Naruto har betydligt högre budget nu än i början innan den blev en den stora succé som den är nu. 

 

Vad är "riktig" manga för dig?  :tireddrop:

För mig är det riktig manga då som nu. 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vad är "riktig" manga för dig?  :tireddrop:

För mig är det riktig manga då som nu. 

 

Fäst ingen vikt vid det där med "riktig manga". Vad jag menade är att jag ibland när jag öppnar en Naruto av senare modell får jag en känsla av att jag förväntas plocka fram kritor och färglägga alla vita fält som är perfekt avgränsade med likadant viktade streck. 

I Naruto part I får jag hela tiden känslan av att en hand håller i en bläckpenna och skapar serien. I part II får jag ingen sån mänsklig känsla av teckningarna...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vissa saker är sig lika – Kishimoto alltid har gillat kontrast (svarta ytor är becksvarta), och lägg märke till hans skissiga skuggning och avsaknad av raster/screentone – men nog har det blivit mer extremt, det håller jag med om. Vita ytor är renare än förut, streck är tydligare och mer enhetliga i styrka. Mer linjalkänsla. Mer sparsamt med skuggning.
 
Det har varit en gradvis förändring, men jag tycker nog att det ändrades mest kring volym 17-18-19, typ där

Naruto och Jiraiya ska hämta Tsunade till Lövgömman, medan Orochimaru vill att hon ska hela hans händer

. Kanske ville han ändra hur han (och hans assistenter) tecknar för att det ska gå fortare, kanske är det att han blivit bättre på att få teckningarna att se ut som han vill, kanske har han bytt penna – olika pennor gör ju olika intryck.

Jag har aldrig varit något fan av Kishimotos stil. Den svartvita, kontrastrika stilen gör att det blir platt, och när han då öser på med detaljer blir det alldeles för plottrigt.

  • Uppröstad 1
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 months later...
  • 1 month later...

Mina aningar om att Naruto äntligen närmar sig sitt slut känns bekräftade. Tecknaren Kishimoto hade ett budskap i ett nyligt TV-program:
 

Naruto och hans vänners strid är i sin slutfas, i ordets sannaste bemärkelse. Vad gäller

Tiosvansen, vad gäller Madara, och sedan, vad gäller Sasuke

… Jag kommer att fortsätta höja spänningen på alla sätt jag kan, utan att hålla tillbaka! Jag skulle uppskatta innerligt om ni kunde följa denna berättelse om en pojke vid namn Naruto ett litet tag till.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 months later...
  • 7 months later...

Kapitel 700: det sista kapitlet!

Spoiler
Ganska löjligt slut. Ett alla-blir-ihop-med-alla-slut. Okej att alla får barn som är exakt som dem, men att typ ingen hittat en partner som inte varit en karaktär i serien känns som fånigt publikfrieri. Fast det är väl okej på sitt sätt.

 

Och så undrar jag vad Karin hittade på när Sasuke gjorde Sakura på smällen. (´-`)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Kapitel 700: det sista kapitlet!

Ganska löjligt slut. Ett alla-blir-ihop-med-alla-slut. Okej att alla får barn som är exakt som dem, men att typ ingen hittat en partner som inte varit en karaktär i serien känns som fånigt publikfrieri. Fast det är väl okej på sitt sätt.

 

Och så undrar jag vad Karin hittade på när Sasuke gjorde Sakura på smällen. (´-`)

 

Kapitel 700

Tyckte inte det var så löjligt, det verkade ju onekligen vanligt och ännu värre innan (halv-incest med giftemål inom klanen etc). Detta är inte helt ovanligt i verkliga livet heller att många kompisgäng får barn i samma vevor. Och komigen nu, efter ett stort krig där alla kunde ha dött och fred äntligen kommit till världen...så är det inte så konstigt om folk letar kärlek! Nog är det publikfrieri, men några utav dom skaffade ju barn över landsgränserna i alla fall.

 

Den heta teorin är att ungen egentligen är Karins och Sasukes unge och Sakura har klivit in och blivit mamma av oförklarlig anledning. Jag ser nämligen inte när Sasuke skulle gjort henne gravid, när han petade henne i pannan innan han lämnade Konoha?

 

Jag undrar också vad som hände med Orochimaru och hans gäng. Men det jag undrar mest är egentligen ifall Narutos och Hinatas ungar har Byakugan?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Kapitel 700

Spoiler
Tyckte inte det var så löjligt, det verkade ju onekligen vanligt och ännu värre innan (halv-incest med giftemål inom klanen etc). Detta är inte helt ovanligt i verkliga livet heller att många kompisgäng får barn i samma vevor. Och komigen nu, efter ett stort krig där alla kunde ha dött och fred äntligen kommit till världen...så är det inte så konstigt om folk letar kärlek! Nog är det publikfrieri, men några utav dom skaffade ju barn över landsgränserna i alla fall.

 

Den heta teorin är att ungen egentligen är Karins och Sasukes unge och Sakura har klivit in och blivit mamma av oförklarlig anledning. Jag ser nämligen inte när Sasuke skulle gjort henne gravid, när han petade henne i pannan innan han lämnade Konoha?

 

Spoiler
Det jag suckade åt var inte att alla fick barn samtidigt, utan att alla par bestod av etablerade karaktärer. Narutos generation i Lövgömman var liksom större än 20 karaktärer. Okej att det är Naruto x Hinata och Shikamaru x Temari, men Ino x Sai tyckte jag kändes inklämt. Jag kan då inte minnas något mellan dem. (Och så är det lite :rolleyes: att alla ungar är sina föräldrar upp i dagen.) Å andra sidan så blev tjockisen och hundkillen ihopparade med några jag inte vet vilka det är, och Lee såg man ingen med alls. Fast det var kanske inte Lees unge – Lee var ju inte Gais unge.

 

Men det var en intressant tanke om Sakura. Jag blev ju också påmind om Karin i och med glasögonen, och så säger hon själv att hon påminner om Naruto Junior – Karin är ju en Uzumaki. Oavsett vilket så uppfattade jag det aldrig som att Sasuke nödvändigtvis aldrig återvänt till eller att Sakura aldrig lämnat Lövgömman, så nog ska de ha haft tid. Det gick väl gissningsvis runt 15 år från kapitel 699 till 700, och ungarna är väl runt 11-12.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det jag suckade åt var inte att alla fick barn samtidigt, utan att alla par bestod av etablerade karaktärer. Narutos generation i Lövgömman var liksom större än 20 karaktärer. Okej att det är Naruto x Hinata och Shikamaru x Temari, men Ino x Sai tyckte jag kändes inklämt. Jag kan då inte minnas något mellan dem. (Och så är det lite :rolleyes: att alla ungar är sina föräldrar upp i dagen.) Å andra sidan så blev tjockisen och hundkillen ihopparade med några jag inte vet vilka det är, och Lee såg man ingen med alls. Fast det var kanske inte Lees unge – Lee var ju inte Gais unge.

 

Men det var en intressant tanke om Sakura. Jag blev ju också påmind om Karin i och med glasögonen, och så säger hon själv att hon påminner om Naruto Junior – Karin är ju en Uzumaki. Oavsett vilket så uppfattade jag det aldrig som att Sasuke nödvändigtvis aldrig återvänt till eller att Sakura aldrig lämnat Lövgömman, så nog ska de ha haft tid. Det gick väl gissningsvis runt 15 år från kapitel 699 till 700, och ungarna är väl runt 11-12.

Såhär i efterhand så tycker jag inte att så många fick barn etc. Tenten visades också ensam, och snubben med insekterna var inte ens med. Ino och Sai kan ha varit lite pushat för att få en Ino-shika-chou kombo (eller vad det nu kallades), däremot så första gången Sai träffar Ino så kallar han henne för "beautiful", då blir Ino generad och Sakura blir sur "Varför är Ino så snygg?" eller något. Ino gav nog dessutom upp på sociopaten Sasuke för länge sen, enklare att gå efter Sai. Men allt detta är kanske grejer som slinker in i kort-serien 2015.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Spoiler
Såhär i efterhand så tycker jag inte att så många fick barn etc. Tenten visades också ensam, och snubben med insekterna var inte ens med.

Fortfarande om sista kapitlet (700).

Spoiler
Ja, Tentens OTP-partner Neji dog ju, så hon har väl inget annat val än att dö ensam. ;-) Snubben med insekterna är dock med, han är ungarnas lärare i början.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Fortfarande om sista kapitlet (700).

Ja, Tentens OTP-partner Neji dog ju, så hon har väl inget annat val än att dö ensam. ;-) Snubben med insekterna är dock med, han är ungarnas lärare i början.

Såpass

Heh, han såg så annorlunda ut att jag reagerade inte. Åh andra sidan, vem vill ha bug-boy? Tänk om han släpper efter lite för mycket i sänghalmen och det flyger insekter kors och tvärs, nä, tvi vale.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

700

Choujis partner verkar vara en av molnninjorna som slåss med ett svärd. http://myanimelist.net/character/22874/Karui

 

Jag vill minnas att när Sai säger att Ino är en skönhet så är det för att han inte vet vad han ska säga för att han inte har några känslor eller social erfarenhet, så han hittar på vad han tror ska tillfredställa damerna. Han råkar kalla Sakura för ful och ändrar sig då till att kalla Ino för vacker för att det nog kommer uppskattas mera.

 

Hon som sitter bredvid Kiba har en massa katter. En kompis spekulerade om hon har med Uchiha-katterna att göra, men dem ser vi bara i ett halvt kapitel (så långt jag läst i alla fall), och den enda unga kvinna i den scenen visas i två eller tre paneler. Kan Kiba vara den enda som träffade människor utanför militären? :happy:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...