Hoppa till innehåll
Anime.se

Death Note


Urax
 Share

Rekommenderade inlägg

Den här tråden är lite död så jag får väll försöka liva upp den lite.

 

Avsnitt 25

Detta avsnittet var så himmla bra!! :D :D :D

 

Var det bara jag eller höll avsnittet en helt annan stil från de tidigare. Inledningen av avsnittet kändes som en helt annan serie.

 

Skall bli spännande att se hur serien skall fortsätta nu. Snyft L

 

Förövrigt måste jag bara ge ut en länk till denna Death Note Parody till er som inte sett den ännu. Det är så dåligt så det blir bra.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 205
  • Skapad
  • Senaste svaret

Toppskribenter i detta ämne

Toppskribenter i detta ämne

nu börjar den dåliga delen i mangan... animen är dålig faktiskt, de första avsnitten var skitbra, men det har bara gått utför. vissa avsnitt har förvisso vatt underbara men, nej, serien är fruktansvärt dålig i jämförelse med mangan. Men kommer antagligen se den ut, för att se ifall dem har lagt till nåt extra på slutet alternativt ändrat det.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

>Röstskådespelare

>Animation

>Bakgrundsmusik

 

Tre fina skäl.

Som proponent för innehåll över form är detta inte nödvändigtvis tillräckligt. För mig, alltså. När (om) jag vet allt som kommer hända ned i minsta detalj så brukar jag tappa intresset. Men det är ju trots allt bra skit, så nog måste även jag kolla in hur Dödshäftet gör sig animerat.

 

Hittills ser det ju iaf mycket lovande ut? :3

26 episoder finns det numera om ni räknar bort RAW. Jag har läst mangan och sett DeathNotefilmen som då är " icke animerad ", och jag kan av egen upplevelse säga att animen håller sig till mangan väldigt bra, till skillnad från filmen. Jag själv fascineras av det stora arbetet bakom storyn och animerningsteknikerna i episoderna. Det kanske inte mäter sig med KYOTO ANIMATIONS serier som "Kanon"2006", FMA SECOND RAID, Air" osv, men ändå en högre standard än vad många animeserier håller numera. Jag rekommenderar starkt till er tittare att ni inte borde fingra på mangan under tiden ni ser på ANIMEn, eftersom att jag tror att ANIMEn kan fånga de "mäktiga scenerna" bättre än vad mangan kan.

Allt från mig! Over and out.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Sjukt grym serie, blev lite besviken på avsnitt 26. hade sett fram emot 20 minuters spänning, lite störande med över halva avsnittet som genomgång :( men men, hoppas 27 blir grymt (de lär de bli med tanke på allt som hänt tidigare)

 

De hade flashbacken i avsnittet för att det varit pause i Japan i 1 vecka nu ^^

Visserligen ganska bra att de informerar oss då så vi kommer noggrant in i ANIMEN igen och kan ta del av de nya episoderna.

Dock irriterande att avsnittet inte hade nytt avsnitt + flashback :3

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nu gav jag upp på Animanda eftersom dom ligger 3 avsnitt efter Kuro-hana. KH verkar ha gjort något åt sin otydliga font med, så nu blir det dom i fortsättningen.

 

I vilket fall så är DN så underbar just nu, det går precis som jag vill!

Tjalalalala

Så underbart att äntligen se L död. Var rädd att slutet skulle bli något som liknade den andra live action filmen, men så verkar inte vara fallet. Lite segt med flashbacks i 26 men det som var nytt i det avsnittet var desto bättre. Riktigt mäktigt när Light stod uppe på hustaket, det blixtrade och han hade sin deathnote på ett ställ och använde pennan som om han dirigerade en symfoni medans han dödade avskum.

 

Det är lite kul att live action filmerna tolkade relativt fritt, bättre det än att vara en exakt kopia av animen.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nu gav jag upp på Animanda eftersom dom ligger 3 avsnitt efter Kuro-hana. KH verkar ha gjort något åt sin otydliga font med, så nu blir det dom i fortsättningen.

 

I vilket fall så är DN så underbar just nu, det går precis som jag vill!

Tjalalalala

Så underbart att äntligen se L död. Var rädd att slutet skulle bli något som liknade den andra live action filmen, men så verkar inte vara fallet. Lite segt med flashbacks i 26 men det som var nytt i det avsnittet var desto bättre. Riktigt mäktigt när Light stod uppe på hustaket, det blixtrade och han hade sin deathnote på ett ställ och använde pennan som om han dirigerade en symfoni medans han dödade avskum.

 

Det är lite kul att live action filmerna tolkade relativt fritt, bättre det än att vara en exakt kopia av animen.

 

Det är bara för att jag skrev i min deathnote att Regisören till serien ska göra en perfekt serie innan han dör ^^ Controll of death u know

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det är bara för att jag skrev i min deathnote att Regisören till serien ska göra en perfekt serie innan han dör ^^ Controll of death u know

 

Då vet jag vems namn jag ska skriva i min DN om jag inte blir nöjd med slutet. :rolleyes: :>

 

Ehum...vad menar du? :O * Darrar av skräck och ringer till polisen *

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ep 27

Riktigt bra avsnitt ;) . De 2 nya karaktärerna Melo och Near ska bli spännande att följa. Hade hoppats att de skulle lägga upp en ny "motståndare" till Light och nu kommer det två stycken :D .

 

Undrar hur han ska lösa att få loss syrran utan att lämna ifrån sig boken.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ah, Kuro-Hana har pumpat ut den ju. Bah, brukar sitta och kika på Death Fan för att se när den släppts, men nu har den tydligen släppts utan att de uppdaterat sidan. Nåväl, blir till att titta och förhoppningsvis njuta nu då.

 

EDIT: lol... döpte de FBI-snubben till Rally bara för att japanerna skulle säga Larry? =P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

27 & 28

Det börjar lukta shounen. Och nej det är inte något bra.

Nu har Light "besegrat" en motståndare och istället kommer två nya som är dubbelt så starka. Och självklart även en ny shinigami som inte alls ser lika snäll ut som Rem. Snart kommer Light säkerligen bege sig till någon gubbe i skogen för att träna.

 

Nej enligt mig hade Death Note sin storhetstid innan avsnitt 16.

Jag har förståss inte läst mangan och serien kan förhoppningsvis bättra sig igen.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

27 & 28
Det börjar lukta shounen. Och nej det är inte något bra.

Nu har Light "besegrat" en motståndare och istället kommer två nya som är dubbelt så starka. Och självklart även en ny shinigami som inte alls ser lika snäll ut som Rem. Snart kommer Light säkerligen bege sig till någon gubbe i skogen för att träna.

 

Nej enligt mig hade Death Note sin storhetstid innan avsnitt 16.

Jag har förståss inte läst mangan och serien kan förhoppningsvis bättra sig igen.

 

28

Jo, börjar bli lite samma sak igen, men det håller ändå bra klass jämfört med andra serier som sänds just nu.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...
EP 31
Som jag trodde, Near blir inte överlistad så lätt ;) . Såg kärvt ut vid halv avsnittet när allt fler började misstänka Light mer och mer, men sen löste det sig ju suveränt med en ny Kira och spåren borta från tjejen. Inte många avsnitt kvar nu.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

MUMMA!

 

Death Note - 31

Fan vad jag är glad att serien har fått upp farten igen. Tyckte den var i en liten svacka förut, med enstaka ljusglimtar, men sedan Near introducerades har det blivit bättre och bättre.

 

Man märker ju att serien går mot sitt slut. Övertaget kastas fram och tillbaka mellan de två sidorna, och jag gillade att det kom en "ny andra Kira" som dök upp i slutet. Smart drag av Light helt enkelt. Känns ändå som att han har kniven mot strupen såhär på upploppet. Det ska bli riktigt intressant att se hur det löser sig i slutet. Är nyfiken på vem det egentligen är som kommer "skratta sist". ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...

Bara det att Light gjorde bort sig rejällt i avsnitt 32...

 

Någon som kan komma på vart?

 

Ska dock bli riktigt skoj att se vem av Melo och Near som "vinner" :)

 

Lösning

Inte fan ska de plocka bort all avlyssningsutrustning bara för att han säger det då han är misstänkt för att vara Kira... det är ju något som är riktigt fel i det läget att de tillåter det, och mycket riktigt, det är då han gör sitt stora misstag.

Frågan jag ställer mig är om jag skulle tänkt på samma sätt om man inte visste att Light var Kira...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Bara det att Light gjorde bort sig rejällt i avsnitt 32...

 

Någon som kan komma på vart?

 

Ska dock bli riktigt skoj att se vem av Melo och Near som "vinner" :)

 

Lösning

Inte fan ska de plocka bort all avlyssningsutrustning bara för att han säger det då han är misstänkt för att vara Kira... det är ju något som är riktigt fel i det läget att de tillåter det, och mycket riktigt, det är då han gör sitt stora misstag.

Frågan jag ställer mig är om jag skulle tänkt på samma sätt om man inte visste att Light var Kira...

 

 

EP 32

Hur vet du om han gjort ett misstag med det, kanske glömt någon scen men visas det att dem inte stängde av utrustningen när han sa till? Om inte så är det bara spekulationer :D , även ifall dem har det inspelat så gissar jag att han löser det på något smidigt sätt >:D
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Bara det att Light gjorde bort sig rejällt i avsnitt 32...

 

Någon som kan komma på vart?

 

Ska dock bli riktigt skoj att se vem av Melo och Near som "vinner" :)

 

Lösning

Inte fan ska de plocka bort all avlyssningsutrustning bara för att han säger det då han är misstänkt för att vara Kira... det är ju något som är riktigt fel i det läget att de tillåter det, och mycket riktigt, det är då han gör sitt stora misstag.

Frågan jag ställer mig är om jag skulle tänkt på samma sätt om man inte visste att Light var Kira...

 

 

EP 32

Hur vet du om han gjort ett misstag med det, kanske glömt någon scen men visas det att dem inte stängde av utrustningen när han sa till? Om inte så är det bara spekulationer :D , även ifall dem har det inspelat så gissar jag att han löser det på något smidigt sätt >:D

 

 

Kan säga att jag också tyckte de var lite konstigt, men då jag läser Mangan också så fick jag rätt snabbt svar på vad felet var. Översättarna har inte översatt det brev som light skrev, det står nämligen följande på det:

"Kira tells me to let the Kira-follower guards of Takada search the room for bugs. I have no choice but to remove all beforehand".

 

Med andra ord han gjorde inga misstag. :P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share


×
×
  • Skapa nytt...