Hoppa till innehåll
Anime.se

Death Note


Urax
 Share

Rekommenderade inlägg

Såg precis avsnitt 34 och konstaterade ännu en gång att jag inte gillar N för fem öre. Bah. Jag börjar också få lite svårt att föreställa mig ett slut på serien som skulle vara tillfredsställande. Men... vem vet? 3 avsnitt kvar och jag måste säga att jag får mer och mer svårt att hålla mig borta från mangan. Är sjukt nyfiken på upplösningen. :surprised:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 205
  • Skapad
  • Senaste svaret

Toppskribenter i detta ämne

Toppskribenter i detta ämne

34 wtf?
Och vem fan tror Near att han är eller, stor chans att han kan komma till Japan och kidnappa någon. Och så sa dom att dom skulle använt pistoler om dom behövt, okej så som hade tänkt bli efterlysta brottslingar med? Fjantigt av Light att han inte krävde att Misa skulle bli återförd genast, Mogi kan for all that I care dö.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

All makt åt Light, vår befriare!

Freedom is slavery! War is peace! Ignorance is strength!

 

Jag vet inte hur det är med er, men jag skulle inte känna mig särskilt fri med en psykopatisk självutnämnd "gud" som dödar alla oliktänkande. :P

 

Tycker faktiskt att Death Note gör ett relativt dåligt jobb med att utforska det numera. Har ju gått utför ända sen L dog enligt mig iaf. Var mycket bättre i början när man verkligen kunde identifiera sig med L och hur han agerade (Kanske dock inte alla snilledragen, men ni fattar :P).

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag har inte sett på avsnitt 35 än, men jag såg att Kuro-Hana hotas av amerikanska VIZ som har rättigheterna till allt som berör Death Note i USA. Deras krav är att Kuro-Hana upphör med all DN-relaterad verksamhet senast den 22 juni... 4 dagar innan sista avsnittet visas i japansk TV. Det är ju ganska uppenbart att de har valt att tajma det på det sättet.

 

Aja, drar en edit när jag tittat på avsnittet om det nu finns något att kommentera. ^^

 

Edit: Death Note - 35

Hoho! Mello fick smaka på trycksvärtan! Iskallt agerande av Light i slutet måste jag säga... iskallt och skoningslöst. Av previewen inför nästa avsnitt att döma så verkar det som att han kommer löpa amok. Jag har ju ingen aning om hur serien slutar, men jag har svårt att tro att Light kommer gå ur detta som segrare. Han kommer nog åka dit på något. Själv hoppas jag för seriens skull på att han genom brilliant agerande smeker upp alla i grantopparna - både Near's team och hans eget. Får se hur det blir med den saken... men kort och gott; det var ett bra avsnitt i varje fall.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Edit: Death Note - 35
Hoho! Mello fick smaka på trycksvärtan! Iskallt agerande av Light i slutet måste jag säga... iskallt och skoningslöst. Av previewen inför nästa avsnitt att döma så verkar det som att han kommer löpa amok. Jag har ju ingen aning om hur serien slutar, men jag har svårt att tro att Light kommer gå ur detta som segrare. Han kommer nog åka dit på något. Själv hoppas jag för seriens skull på att han genom brilliant agerande smeker upp alla i grantopparna - både Near's team och hans eget. Får se hur det blir med den saken... men kort och gott; det var ett bra avsnitt i varje fall.

 

35, SEIGI!

Hah, kunde inte annat än att smålé när Mellos underhuggare fick bita gräset. Ingen nåd för dom som går emot Kira-sama, kändes hårt. 33my1.gif Mycket skönt att äntligen bli av med Mello med, han har bara varit ett onödigt störningsmoment.

 

Jag tror precis som du Meatrose, att det känns som att Light inte kommer lyckas i slutändan. Ett sådant slut kanske vore för kontroversiellt? Jag vet inte, men det känns helt enkelt inte så. Men jag hoppas verkligen det, och vill dom göra fansen glada så bör dom även låta han vinna. Är det någon som "håller" på "anti-Kira partiet"? Känns inte som att man kan kalla dom goda, snarare självgoda. Dom gör vad dom tror på, men likaså gör Light.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Men seriöst... dålig stil att avsnittet tar slut precis där!! jävligt bra avsnitt annars.

 

avsnitt 36

- From the time you wrote the first person's name ... how many seconds has it been?

 

- 30 ... 31 ... 32 ... 33 ... 34 ... 35 ... 36 ... 37 ... 38 ... 39 ...

 

- Near, victory is mine!

 

- 40!

 

- End -

 

 

Preview:

 

 

- Thats right ... I am Kira ...

 

Nästa (antagligen sista) avnistt: "New World"

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

EP 36

Ojojoj, vad dett avsnittet var bra, gått upp till samma nivå serien höll i början.

 

Slutet när "ex-Kira" räkna ner tiden var grymt. Men får en känsla av att Near har något förberett, får bara hoppas Light har listat ut det med ;)

 

avsnitt 37 är riktigt efterlängtat nu >:D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag har inte sett avsnitt 36 ännu, men jag tappade nästan sugen efter att ha blivit totalspoilad av en Saudiarab på Kuro-Hana's "klotterplank" eller vad man ska kalla det. Visst ska jag se avsnittet så snart jag är hemma i min egen lya igen, för det verkar minst sagt underhållande, men jag hatar verkligen att bli spoilad. Och btw... när jag säger spoilad så menar jag inte det som händer i avsnitt 36, utan hur det hela slutar. (Jag utgår från att animen kommer följa mangan när det gäller en sådan "stor" sak)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ju mer jag ser av Lights agerande nu desto mer övertygad är jag att jag skulle ha vetat att han var Kira, för han gör för många tabbar.

 

Ingen buggning av Kiyomi, ingen inspelning på video och mera saker är sådant som Light stressar fram som inte blir bra.

 

Han undanhåller vital information så att säga. Vilket gör att jag faktiskt blir ledsen i ögat, förrut har han varit så beräknande och kalkylerande, nu beter han sig som en bortskämd unge som inte ens bekymrar sig om att soppa igen spåren efter vad han gör.

 

Till ett tänkbart slut så tror jag mig ha en rätt bra gissning över hur det slutar. Men det behåller jag för mig själv.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Death Note - 36
Yikes! Det är nästan plågsamt när de låter avsnittet sluta på det där sättet. Jag tyckte avsnittet var galet stämningsfullt och de lyckades bygga upp spänningen perfekt mot slutet - med nedräkningen och allt som hörde till. Inför sista episoden tänker jag bara; "något måste ju ha gått snett". För att citera min gode vän Peter; "det är oliiiiiiiidligt spännande". ^^
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Avsnitt 37.

Spoiler
En av de försonande stunderna i seriens andra halva. :D Jag sitter liksom "icon_smile.gif" avsnittet igenom.

 

Lite synd, dock. Jag hade hoppats på att de skulle bygga ut slutet från mangan lite, men det var till och med kortare -- mangan hade en kort epilog.

 

Och så slutligen en kul version av den psykopatiska, megalomaniska massmördaren Light Yagamis sista patetiska stunder i livet. icon_twisted.gif

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share


×
×
  • Skapa nytt...