Hoppa till innehåll
Anime.se

Death Note


Urax
 Share

Rekommenderade inlägg

Avsnitt 37

Absolut sämsta avsnittet av serien. Att light förvandlas från en iskall beräknande rättviseskipare till en mesig gråtande pojke är pinsamt.

 

Tack vare detta slut så lämnar Death Note en besk eftersmak och inget som är värt några höga poäng (iaf inte om man ska räkna med 37:an).

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 205
  • Skapad
  • Senaste svaret

Toppskribenter i detta ämne

Toppskribenter i detta ämne

Avsnitt 37
Absolut sämsta avsnittet av serien. Att light förvandlas från en iskall beräknande rättviseskipare till en mesig gråtande pojke är pinsamt.

 

Tack vare detta slut så lämnar Death Note en besk eftersmak och inget som kommer är värt några höga poäng (iaf inte om man ska räkna med 37:an).

 

 

ep 37

 

Kan inte mer än hålla med, serien har varit lysande stora delar, nivån sänktes något runt avsnitt 20-30 men tog upp sig bra i slutet. Men detta slutet var enligt mig både tråkigt och riktigt dåligt.

 

Sekvenserna när dem avslöjade honom och han fick något cpryck var patetiskt. Sen att han inte kan skärpa till sig och använda sin hemliga lapp till att ta sig ur knipan var bedrövligt.

 

Den underhöll och fängslade en i 36 avsnitt, synd bara att det man kommer minnas är ett slut som kommer vara bland de sämsta man har sett.

 

Hörs nog att jag är besviken på hur dem avslutade serien :(

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Avsnitt 37
Absolut sämsta avsnittet av serien. Att light förvandlas från en iskall beräknande rättviseskipare till en mesig gråtande pojke är pinsamt.

 

Tack vare detta slut så lämnar Death Note en besk eftersmak och inget som kommer är värt några höga poäng (iaf inte om man ska räkna med 37:an).

 

 

ep 37

 

Kan inte mer än hålla med, serien har varit lysande stora delar, nivån sänktes något runt avsnitt 20-30 men tog upp sig bra i slutet. Men detta slutet var enligt mig både tråkigt och riktigt dåligt.

 

Sekvenserna när dem avslöjade honom och han fick något cpryck var patetiskt. Sen att han inte kan skärpa till sig och använda sin hemliga lapp till att ta sig ur knipan var bedrövligt.

 

Den underhöll och fängslade en i 36 avsnitt, synd bara att det man kommer minnas är ett slut som kommer vara bland de sämsta man har sett.

 

Hörs nog att jag är besviken på hur dem avslutade serien :(

 

 

 

episod 37

Vet inte om ni hade förväntat er ett slut där Light stått som segrare, eller vad det kan bero på att ni ser ner så mycket på detta slut.

 

Själv tycker jag att detta är det enda självklara slutet för serien. Den må inte ha följt mangan i exakt samt att de inte tog med epilogen. Men jag tycker att detta slut blev bättre till animen.

Hade man tagit det andra så hade det inte blivit lika fint avslut, snarare ett lika hastigt slut som med L, vilket hade känts fel. Hela serien är trots allt vinklad ur Lights perspektiv, det är inte mer än rätt att han får en storslagen död. :)

Tycker också delvis att det var rätt att de skippade epilogen, man har trots allt följt i 37 episoder så det känns inte mer än rätt att serien slutar med Light. Förövrigt tycker jag att epilogen får det att framstår som att Light verkligen blev en gud (vilket jag inte gillar) samt så ger den bara en massa teorier.

 

En annan sak som jag gillade bättre med detta slut var scenen när han kämpar för att fly och livet passerar framför hans ögon. Det visar Light hur han var innan han fick ”häftet”, en normal intelligent student med en ljus framtid. Samtidigt ger det också en bild av att han faktiskt ångrar sig för allt han gjort.

 

Sammanfattningsvis har detta varit en mycket underhållande serie att följa, med en väldigt intressant handling. Det har haft sina nergångar, men jag har aldrig heller sett en anime som hållit mig fängslad hela tiden, då det skulle kräva att den överträffar sig själv hela tiden. :P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Slutade kolla på DN efter att dom gjorde något mega hopp runt avsnitt 30 eller var det va. Var det hur det sluta som folk blir besvikna på?

 

Att

Light dör och han förlorar, eller var det kanske dåligt till jämförelse mangans slut? Själv tycker jag DN var grym, mangan dvs. Dom hoppade över så grymt mycket kändes det som i animen så de var liksom inte värt att kolla klart tyckte jag.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Var det hur det sluta som folk blir besvikna på?

Slutet.

Spoiler
Jag tror inte så många faktiskt förväntade sig att serien skulle sluta med att ondskan segrar, och är besvikna över det. Felet var nog mest att det var så hastigt och ogenomtänkt. Jag minns när mangan slutade, då kändes det som om de varit tvungna att avsluta serien på väldigt kort varsel, eller att de helt enkelt blev less. Man hade väntat sig mer av Death Note.

 

Hur som helst ska de i sommar sända om sista avsnittet, men med sådant från mangan de inte animerade första gången. Epilogen, kanske?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jahapp! Så var den serien slut. Själv gillade jag inte slutet, men det diskuterar jag under spoilertagen.

 

Death Note - 37

Som sagt... jag gillade inte slutet. Detta beror inte på att jag på något sätt trodde att "ondskan skulle vinna" (för det visste jag redan att den inte gjorde), utan helt enkelt på att jag ville att den skulle göra det. Visst, jag har inga som helst problem med att Light dör, men sättet som de sista pusselbitarna föll på plats på föll mig inte alls i smaken. Högst upp på prioritetslistan för mig stod Near's död. Det enda jag gillade med detta slut var faktumet att det inte var Light's misstag som ledde till förlust, utan Mikami's.

 

Edit: Bara jag som tror att Light hade klarat sig all the way om note #2 aldrig hade dykt upp? =P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Slutet var horribelt genomfört, enligt mitt tycke...

 

Väntat var det, men sättet det utfördes på... Jag saknar ord.

 

Jag kan bäst förklara det som att jag och Mikami kände på samma sätt, if you catch my drift...

 

My hero, disgraced... =,(

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Avsnitt 37.
En av de försonande stunderna i seriens andra halva. :D Jag sitter liksom "icon_smile.gif" avsnittet igenom.

 

Lite synd, dock. Jag hade hoppats på att de skulle bygga ut slutet från mangan lite, men det var till och med kortare -- mangan hade en kort epilog.

 

Och så slutligen en kul version av den psykopatiska, megalomaniska massmördaren Light Yagamis sista patetiska stunder i livet. icon_twisted.gif

 

/shoo

/spit

>:(

 

Avsnitt 37
Absolut sämsta avsnittet av serien. Att light förvandlas från en iskall beräknande rättviseskipare till en mesig gråtande pojke är pinsamt.

 

Tack vare detta slut så lämnar Death Note en besk eftersmak och inget som kommer är värt några höga poäng (iaf inte om man ska räkna med 37:an).

 

 

ep 37

 

Kan inte mer än hålla med, serien har varit lysande stora delar, nivån sänktes något runt avsnitt 20-30 men tog upp sig bra i slutet. Men detta slutet var enligt mig både tråkigt och riktigt dåligt.

 

Sekvenserna när dem avslöjade honom och han fick något cpryck var patetiskt. Sen att han inte kan skärpa till sig och använda sin hemliga lapp till att ta sig ur knipan var bedrövligt.

 

Den underhöll och fängslade en i 36 avsnitt, synd bara att det man kommer minnas är ett slut som kommer vara bland de sämsta man har sett.

 

Hörs nog att jag är besviken på hur dem avslutade serien :(

 

 

 

Håller helt med!

 

37 eländet

Så äckligt värdelöst slut. Och tack vare någons annans misstag så blev Light tagen, så grymt irriterande. Sen undrar man ju om seriens skapare har hört talas om något som kallas "fans". Utan dom är hans serie inte värd något alls, och tack vare hans fiskmås IQ så förlorade han garanterat en stor fanskara.

 

Och vaddå "ondskan"? Ondskan vann när Light dog, och med han dog rättvisan i världen. Tack vare några självgoda poliser så kommer nu världen härjas igen härjas av krig, mördare, brottslingar som kommer undan, korruption etc etc.

 

Tack vare det slutet så åker Death Note från en toppserie till en medelmåttig serie, slutet är trots allt det viktigaste för en serie och det är alltid det man kommer att minnas.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

37 eländet
Spoiler
Och vaddå "ondskan"? Ondskan vann när Light dog, och med han dog rättvisan i världen. Tack vare några självgoda poliser så kommer nu världen härjas igen härjas av krig, mördare, brottslingar som kommer undan, korruption etc etc.

Du är inte en fan av rättssäkerhet, va? :P

 

Angående slutet

Spoiler
I mangan (det kanske tas med i förlängda sista TV-avsnittet som ska sändas) tar Matsuda upp några funderingar. Varför testade inte perfektionisten Mikami sitt dödshäfte före han tog det till lagret? Kan Near ha kontrollerat honom med det riktiga dödshäftet för att få bevis mot Light, och sedan bränt häftet för att bli av med bevisen mot honom själv?

 

I så fall var det inte någon annans misstag som fällde Light. Kanske var det omöjligt att besegra Light utan att själva använda ett dödshäfte, detta ondskans verktyg, mot honom. Mår ni inte bättre över er hjältes öde av att tänka så? ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

37 eländet
Och vaddå "ondskan"? Ondskan vann när Light dog, och med han dog rättvisan i världen. Tack vare några självgoda poliser så kommer nu världen härjas igen härjas av krig, mördare, brottslingar som kommer undan, korruption etc etc.

Du är inte en fan av rättssäkerhet, va? :P

 

Angående slutet

I mangan (det kanske tas med i förlängda sista TV-avsnittet som ska sändas) tar Matsuda upp några funderingar. Varför testade inte perfektionisten Mikami sitt dödshäfte före han tog det till lagret? Kan Near ha kontrollerat honom med det riktiga dödshäftet för att få bevis mot Light, och sedan bränt häftet för att bli av med bevisen mot honom själv?

 

I så fall var det inte någon annans misstag som fällde Light. Kanske var det omöjligt att besegra Light utan att själva använda ett dödshäfte, detta ondskans verktyg, mot honom. Mår ni inte bättre över er hjältes öde av att tänka så? ;)

 

Hmm...

Intressant.

 

Varför testade inte perfektionisten Mikami sitt dödshäfte före han tog det till lagret?

 

Jag tycker också att det känns lite weird att Mikami inte dubbel-/trippel-kollade häftet innan han begav sig till detta minst sagt viktiga sammanträde. Han verkade ju vara, precis som du säger, en perfektionist.

 

Kan Near ha kontrollerat honom med det riktiga dödshäftet för att få bevis mot Light, och sedan bränt häftet för att bli av med bevisen mot honom själv?

 

Nja, jag tycker att Mikami verkade minst sagt säker på att han och Kami-sama hade vunnit då han stod och räknade ner sekunderna. Även hans agerande efteråt får mig att tro det. Men jag vette fan. =P

 

Edit: Eller du menar kanske att Near hade skrivit precis hur Mikami skulle agera under hela scenariot som utspelar sig vid lagret och slutligen begå självmord? Tja du, ännu en intressant tanke. Då Mikami begår självmord så ser man ju inte Near, bara de andra som chockeras. Om man tittar på Mikami och hur han ser ut precis före självmordet så måste jag erkänna att han ser minst sagt "påverkad" ut. ^^

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Har alltid gillat Death Note men slutet var riktigt lamt. Inte bara för att Light förlorade, utan det var på sättet han förlorade. Kändes som att Near vann, vilket jag hatar. Mest eftersom Near är en liten ful unge och han lyckades med det som L misslyckades med. Om nu skaparna var tvugna att döda Light kunde dom iaf gjort det med stil, inte göra så att han skriker som en barnunge, fan va man tappade respekt för Light på sista avsnittet.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag tycker faktiskt att hur avsnitt 37 och uppbyggnaden var näst intill genialisk... Slutet visade bara på att precis som alla runt honom så var Light bara en människa, och även om hans mål var närapå rätt så säger det sig självt att världen inte kan fungera så, världen kan inte ha en styrande gud och en människa kan absolut inte vara den guden. Jag tycker slutet var intressant och vackert(misa i outrot), och iaf för mig: fullständigt oväntat. Jag tänkte inte ens en Tanke på att Light faktiskt skulle förlora, alla tankegångar kretsade runt hur Near skulle dö/klara sig för stunden.

 

Det som gjorde mig besviken med slutet var att det bands ihop så hafsigt och fult... det känns som det lämnats, för deathnote, förvånansvärt många loose ends.

 

Bra serie!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Du är inte en fan av rättssäkerhet, va? :P

 

Inte så länge vi inte har dödsstraff nej. Sen är rättssystemet så värdelöst i Sverige med för den delen, och USA och dom flesta andra länder med för den delen.

Det där säger egentligen helt emot sig självt. Dödsstraff för mord är mord i sig. Vem ska då döma dem personerna som dömer någon till döden? Dödsstraff är inte demokratiskt för ett öre.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Angående slutet

I mangan (det kanske tas med i förlängda sista TV-avsnittet som ska sändas) tar Matsuda upp några funderingar. Varför testade inte perfektionisten Mikami sitt dödshäfte före han tog det till lagret? Kan Near ha kontrollerat honom med det riktiga dödshäftet för att få bevis mot Light, och sedan bränt häftet för att bli av med bevisen mot honom själv?

 

I så fall var det inte någon annans misstag som fällde Light. Kanske var det omöjligt att besegra Light utan att själva använda ett dödshäfte, detta ondskans verktyg, mot honom. Mår ni inte bättre över er hjältes öde av att tänka så? ;)

 

Teorin

 

Ja! Det var så det var! N fuskade! Den lilla braten, jag visste att man inte kunde lita på han, tack för det underbara inlägget. Jag är säker, Near fuskade.

Light skulle ha vunnit, men Near visade sig inte vara bättre än Light själv ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share


×
×
  • Skapa nytt...