Hoppa till innehåll
Anime.se

Ny säsong av Suzumiya Haruhi no Yuutsu

Hampe
 Share

Rekommenderade inlägg

Iaf. om vi ska tro källan MoonPhase!

http://forums.animesuki.com/showpost.ph ... count=1997

That's correct, according to cyan-san, the same source who announced the new Evangelion movie (which is confirmed now) said that there will be a second season for Suzumiya Haruhi scheduled for next year (2007) Fall.

Also mentioned in that entry (and this was mentioned in a few other places as well) is a second season of Zero no Tsukaima in the works too (by JC Staff), also scheduled for next year Fall.

Might as well translate that entry:

Originally Posted by MOON PHASE

Haruhi season two was originally planned for the year after next year, but the schedule was sped up and now it looks like it's confirmed for next year Fall. By the way, it looks like a Zero no Tsukaima season two is also in works for a next year Fall start as well.

PS. I'm surprised at the huge response towards the Haruhi second season rumor, even though I didn't even talk about it all that much. By the way, the source is a wire from the same person who provided me with the announcement of the new Eva movie earlier.

Om det är sant kan jag inte sluta vänta.

Kommentarer?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Lite surt att betala halva skjortan per DVD och så bara få skivan och inte ett jota mer. Tummen ner för Haruhi-DVD:erna.

Kanske det brister på det fysiska extramaterialet, men tro nu inte att de inte har lagt ner energi på DVD-utsläppen - de har gjort en drös med små ändringar i serien. Här är jämförelser mellan TV-sändningarna och DVD-skivorna:

DVD 1, DVD 2, DVD 3, DVD 4.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Här är jämförelser mellan TV-sändningarna och DVD-skivorna:

Var hittar ni alla galenskaper?

Nå, att de ändrar saker för DVD-utgåvorna är numer nästan mer regel än undantag, och det är klart att det är trevligt att de anstränger sig, men när man slänger ut fyrahundra spänn för två ynka avsnitt tycker jag inte det är för mycket begärt med ett litet häfte med i alla fall en rollista. Tycker jag.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Google. Den som kan hantera Google har den elektroniska världen i sina händer. B)

Fler galenskaper:

Fan va cool! XD Bäst är när man får se efter att Mikuru har bytt om och så sitter snubben där och dricker :P eller när Itsuki knuffar till Mikuru när "hon" försöker ta sig upp ur vattnet ^^

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Google. Den som kan hantera Google har den elektroniska världen i sina händer. B)

Fler galenskaper:

Fan va cool! XD Bäst är när man får se efter att Mikuru har bytt om och så sitter snubben där och dricker :P eller när Itsuki knuffar till Mikuru när "hon" försöker ta sig upp ur vattnet ^^

Eller när Mikuru slår ner Yuki efter att hon har gått iväg. >_<

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

• 2 weeks later...

I väntan på nästa säsong kan man alltid roa sig med de olika parodier och hemvideor som finns här och där - och sådant som följande.

Jag laddade ner en viss två timmar och tjugo minuter lång "live action"-version av vår allas favoritmelankolikserie, som jag såg kom upp på en viss BitTorrent-sida. Som lite public service har jag sparat några bildrutor för den som inte redan sett den och kanske inte orkar/vill tanka en dryg gigabyte bara för att stilla nyfikenheten.

Titel: Suzumiya Hahiru no Yuuutsu (observera namnet).

Huvudpersoner: Kyon, Suzumiya Hahiru, Nagato Yuki, Asahina Mikuru, Koizumi Itsuki.

Bifigurer: Asakura Ryoko (och en av Kyons kompisar), en gubbe som verkligen ser malplacerad ut.

Platser: Trappan (från början), klassrummet (vilken budget de måste ha haft!), klubbrummet.

Situationer: Bunny-dräkterna, maid-dräkten, Yuki och Ryokos kamp (kolla vilka specialeffekter!).

Och förresten, glömde jag säga att det är en porrfilm?

(Nu kanske jag spoilar filmen, men ni vet i sista avsnittet när Haruhi vill återskapa världen, men Kyon får henne på bättre tankar med en kyss? Ni kan ju gissa han gör här. (^_~))

"Porrfilmsparodier" av spel och anime är väl inte så ovanligt... men, jag vet inte, jag tyckte iallafall det här var skitkul.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hur hittar du allt?! O_O

*Tankar*

*Tittar surt på 1 seeder och 350 leechers*

Edit: lololol var visst 70 gömda seeders med, åkte ner på typ 40 minuter även fast den är på 1.19gb o.o

Edit2: Hrm inget jag kan rekomendera, såg 5 min och sen stängde jag av eländet. Tog bara plats på hårddisken. =P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

>>Sceleris

Så glad som du verkar kanske det är värt att beställa hem ett ex?

Edit: Hur klarar du av att se två timmar av det där? 10 minuter klarade jag av, och då har jag ändå en rätt hög tolerans. Finns nog inget som är mer pinsamt än cosplay-porr. Haruhis film är ju ett sju-oscars verk i jämförelse.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hur klarar du av att se två timmar av det där? 10 minuter klarade jag av, och då har jag ändå en rätt hög tolerans.

Hah, jag har aldrig sagt att jag har sett hela filmen. :) Jag har bara kollat runt lite i den. Jag har i allmänhet bättre saker för mig än att lägga två timmar på att se en censurerad japansk porrfilm med fula, gnälliga skådisar. Inte ens att det är en kalkonversion av Suzumiya Haruhi gör att det går att bortse från. ;)

Jag tänkte faktiskt också det, att kvaliteten var helt i klass med vad SOS-dan själva lyckades spela in.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter