Hoppa till innehåll
Anime.se

Hjälp mig komma på vad det här är för anime!


Lasse_Kroner
 Share

Rekommenderade inlägg

Jag tror dock att du egentligen är ute efter den lite äldre Kanon med sin överlägsna tecknarstil! =D

Jag hoppas verkligen att du var ironisk där. Annars kommer jag överväga att banna dig på livstid från forumet O_O

 

Det var han, annars var det en bot. Inte mänskligt sagt direkt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...

Jag kommer inte ihåg om jag har sett klart denna anime eller inte men jag har ett minne av att det är några personer som i ett avsnitt eller två åker till en av personernas "Sommarställe" Väl där vill en av dom skrämma några andra fast det slutar med att det är alla andra som skrämmer honom. Hoppas det räcker med information ^^

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Antagligen Toradora! ? Inte alltför mycket att gå på men det är vad jag kommer på såhär rakt på hand.

 

 

 

Det är ett gäng kompisar som åker ut till en tjejs sommarställe, 2 stycken ur gänget vill skrämma en tjej men det slutar med att hon med hjälp av en till skrämmer skiten ur dem istället :P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Antagligen Toradora! ? Inte alltför mycket att gå på men det är vad jag kommer på såhär rakt på hand.

 

 

 

Det är ett gäng kompisar som åker ut till en tjejs sommarställe, 2 stycken ur gänget vill skrämma en tjej men det slutar med att hon med hjälp av en till skrämmer skiten ur dem istället :P

Bekräftar detta. Är också ganska säker på att det är Toradora! du är ute efter, Doppis.

 

Edit: Misho, Jag var så fräck att jag ändrade din länkning från mal till vår egen Toradora-tråd på forumet ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 4 weeks later...
Det var snabbt! Kollade upp ".Hack" och visst fann jag karaktären till höger där, dock var jag inte övertygad om storyn... Någon som sett och kan berätta vad dem tyckte ?

 

.hack//Sign för att vara exakt och serien är inte den mest actionfyllda kanske. Nu var det även ett tag sedan jag såg denna serie men vad jag minns så gillade jag speciellt huvudpersonens karaktär och handlingen var även den rätt så intressant, det hela blir helt klart mer intressant mot slutet man kommer så ge den lite tid då den kanske inte direkt övertygar i de första avsnitten.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 1 month later...
  • 2 weeks later...

Jag söker namnet på en anime som jag såg för antal år sedan.

 

Det var ett tag sedan jag såg den så jag har inte en helt klar bild men det här är lite saker som jag kommer ihåg.

 

Protagonisten (P) är en liten flicka, som går i låg eller mellanstadiet, hon bor i en storstad i Japan som liknar nutiden relativ mycket, dock så har en teknisk utveckling skett.

Istället för att använda dator och dyl så har, framför allt barnen, glasögon på sig.

Med dessa så kan de se i den virtuella världen, där kan t.ex. reklamskyltar finnas på gator, om man tar av glasögonen så skulle inte synas.

Såklart går det även att göra hyss med andra glasögon användare, vilket P även gör. Framförallt mot en kille och hans kill gäng i hennes klass, dock varken oprovocerat eller obefogat.

 

P har även att virtuellt husdjur som hon fått av sin avlidne farfar/morfar (grand father).

 

Även om inte termen nämns kan man nog säga att P är en hacker, hon använder dvs knep till bus och när hon utforskar.

Men till skillnad från normal hacking används en del föremål som P köper från sin mormor/farmor som bedriver en svart marknad med förbjudna hacking föremål.

 

I den virtuella världen finns det gammal och trasig data som cylinderformade bottar har som uppgift att radera. De är inte farliga mot människor men förstör all trasig data och återställer de infekterade platserna till normal form. Ett exempel på trasig data är ett svart hål i ett staket/insynsskydd. I detta hål klättrar P in för att hämta ett kristall liknande föremål som är värt mycket pengar på den svarta marknaden.

 

För att föra berättelsen frammåt blir P:s husdjur infekterar av den trasiga datan och P måste skydda sitt djur mot dessa bottar

 

Är det någon som hörts talas om eller sett denna serie?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vad heter serien som handlar om kille som studerar magi.

Innan studierna får alla elever sin framtid spådd.

I framtiden kommer då denna kille bli "ond" eller nått sånt.

 

Detta är en ny serie, mer än så vet jag inte.

Ichiban Ushiro no Daimaou.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vad heter serien som handlar om kille som studerar magi.

Innan studierna får alla elever sin framtid spådd.

I framtiden kommer då denna kille bli "ond" eller nått sånt.

 

Detta är en ny serie, mer än så vet jag inte.

Ichiban Ushiro no Daimaou.

 

Word. bra serie ^^

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...