Hoppa till innehåll
Anime.se

Hjälp mig komma på vad det här är för anime!


Lasse_Kroner
 Share

Rekommenderade inlägg

Hejsan alla, skulle vilja höra ifall någon av er kan svara på detta, det har flygit omkring i huvudet ett par år nu och jag fick idén att fråga här.

 

Var en film jag såg för väldigt länge sedan, när jag var liten.

 

Det enda jag egentligen kommer ihåg är att det handlar om ett STORT rymdskepp som har en hel stad ombord, och om jag inte minns fel kan hela skeppet 'transformeras'. Förlåt att jag inte har något mer att komma med, men det är tack vare detta jag omöjligen kan hitta filmen på egenhand, så hoppas någon utav er vet vad det kanske kan handla om? :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tänkte kolla upp en serie, fast så klart så har man glömt namnet på den.. Den handlar iallafall om en kvinnlig lärare. Som också är en boss i något gäng, eller inom yakuza. Någon som känner igen beskrivningen? :P

Gokusen som riyu säger.

 

Bara en notis. Live-action (J-drama)-versionen av den är 10000 gånger bättre och är såååå grym ;D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tjena jak är nytt.

Nej skoja bara. Jag är ny här och skulle behöva ha hjälp med att lokalisera en anime jag såg när jag var liten i början av 90 talet.

Jag har bara väldigt defusa minnen av den. Men det jag kommer ihåg är Mecs, ett fängelseläger och en snubbe med laserpiska och konstig mask och att den var mycket mörk. Jag hyrde denna anime i början av det glada 90 talet på lokala kiosken i huset brevid mitt eget, så oddsen på att den var på svenska är ganska låg.

Jag gick igenom listan på animer som är utgiven på svenska och det enda där som sätter sig mig på mitt huvud var dancouga, men jag vet inte då jag inte fått tag på den och kunnat bekräfta det hela.

 

Jag kom på så här i efterhand att det där med laserpiska kan jag ha fått bakom bakfoten och blanda ihop med nått annat typ cobra eller liknande men vetefan.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag fann det själv, glöm den konstiga masken men jag hade rätt om piskan och fängelselägret, filmen jag tänker på är en ova och heter God Bless Dancouga och kanske inte är så mörkt jag kommer ihåg den och mannen/roboten med piskan ser inte ut som jag kommer ihåg i minnet.

Nu gäller det bara att finna filmen med vettigt språk, sitter och ser den på franska just nu på dailymotion

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...

Hej! Jag såg en anime förut som jag har för mig var rätt bra, men nu kommer jag inte på vad den heter. Inte så mkt om vad den handla om heller förutom en tjej eller kille som slogs med kedjor som typ satt fast på honom? Hade dom kanske runt hela sin kropp :P Väldigt lite att gå på men hoppas nått snille kan komma med förslag om vad det kan vara ^^ Tack på förhand.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hmm nee, asså jag förklara nog lite fel, kedjorna är runt hon/han men dom sitter inte fast i hans kropp som i SE utan hon/han kan slänga ut dom och sen är de kanske järnkulor i ändarna? Och precis nu kom ett till minne som jag tror är ifrån den, typ antingen så har hon/han kedjor runt sitt hjärta? Eller så kan han sätta kedjor runt andras hjärtan :P Hoppas det gav lite mer ljus ^^

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hmm nee, asså jag förklara nog lite fel, kedjorna är runt hon/han men dom sitter inte fast i hans kropp som i SE utan hon/han kan slänga ut dom och sen är de kanske järnkulor i ändarna? Och precis nu kom ett till minne som jag tror är ifrån den, typ antingen så har hon/han kedjor runt sitt hjärta? Eller så kan han sätta kedjor runt andras hjärtan :P Hoppas det gav lite mer ljus ^^

 

aha det är nog hunter x hunter du talar om, Kurapika (som f.ö. är en han)

nGvLtFKKD.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

aha det är nog hunter x hunter du talar om, Kurapika (som f.ö. är en han)

 

Jag fattade aldrig varför folk trodde att han var en tjej, förrän jag såg lite av animen och började förstå. Dels har hans (kvinnliga) röstskådis alldeles för tjejig ton på rösten, dels undviker animen hela tiden att visa hans bröstkorg (t.ex. när han duschar och de klipper bilden strax under nyckelbenen). Han måste vara den karaktär som får visa minst skinn, framförallt i jämförelse med Hisoka som man får se mer av än man vill. XD Man får på något sätt intrycket av att de försöker dölja att han egentligen är en tjej. De kanske inte vågade, utifall att författaren skulle ha en sån sak planerad.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag söker ett namn. Allra helst ska det namnet vara på animén denna karaktär kommer ifrån (om en sådan existerar, förstås):

 

VGYnuBZxQ.jpg

 

Såhär i efterhand är jag ganska säker på att det är protagonisten i Katekyo Hitman Reborn!, men hoppas inte på det. :(

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det är en anime som handlar om 4 eller 5 ungdomar. det är två killar en är utbytestudent och och två tjejer båda tjejerna har jätte jobbiga frisyrer. I första avsnittet så är det någara zombie monster som de måste döda. i andra får man reda på hur de fick sina krafter, det fick de i ett hemsökt hus. En av killarna har ett träsvärd. En av tjejerna har typ en konstig pilbåge. Det är allt jag vet om denna anime.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

De är en klankrig på G mellan två uråldriga släkten som nästan ständigt legat i fejd med varandra, hela serien går ut på hur de manipuleras att ta död på varandra fastän klanledarna egentligen är förälskade, sista avsnittet *klipp*

 

helt glömt bort namnet, sökt på allt jag någonsin sett...

 

Romeo & Julia-historia i ninja-setting - Basilisk: Kouga Ninpou Chou

 

Edit: Nemas problemas. Jag tror inte att någon annan hann med att se posten och eftersom jag har sett serien kunde jag inte bli spoilad. Jag höll precis på att stoppa in de sista orden du skrev i en spoilertag, men du hann före. =)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 4 weeks later...

Hej

 

Undrar om nån här kan hjälpa mig söker en film jag såg när

jag var runt 8-9 år (24 idag) kommer ej ihåg namnet men vet den handlar om en pojk var familj blir dödad han blir sedan ninja/samurai möter konstiga spökninjor nån med hypnos kraft en med pilar en annan med sjalar som skär som knivar (vet det låter luddigt) sedan i slutet av filmen mannen som dödade hans familj nån stor snubbe med hatt och svärdstav iaf han dör utav svärd genom huvudet tror jag tacksam för svar......

 

Mvh Greven

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hej

 

Undrar om nån här kan hjälpa mig söker en film jag såg när

jag var runt 8-9 år (24 idag) kommer ej ihåg namnet men vet den handlar om en pojk var familj blir dödad han blir sedan ninja/samurai möter konstiga spökninjor nån med hypnos kraft en med pilar en annan med sjalar som skär som knivar (vet det låter luddigt) sedan i slutet av filmen mannen som dödade hans familj nån stor snubbe med hatt och svärdstav iaf han dör utav svärd genom huvudet tror jag tacksam för svar......

 

Mvh Greven

 

 

Googlade i 2 timmar "The dagger of kamui" heter den riktigt bra manga

hade den på vhs orginal med svensk text tills den blev stulen kan

tänka mig att den versionen e lite svår att få tag i nu eller?!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Kommer ihåg att jag såg en OVA för ett tag sen på kanske 1-3 avsnitt.

Samma stil som "Slayers", samma typ av trollformler och Megumi var med i den här också.

 

Storyn ja kommer är att den är en tjej som fått sin röst "låst" för att inte kunna använda sin magi, och bara en kyss kan släppa förtrollning.

 

Tror tjejen har rött hår och gröna kläder.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...