Hoppa till innehåll
flaskis

Den stora YouTube-tråden

Rekommenderade inlägg

Jag hittade just den där på annat håll och tänkte länka när jag såg att du redan gjort det.

Fantastisk dokumentär, hur som helst! Kanske lite för snabbt och för roligt och på snudd för lite kringinformation (ex. datum för att placera i tid) för att faktiskt lära sig, men jag gillar verkligen kärnfulla sammanfattningar av historia. Historieböcker är ofta så fullsmäckade med namn och datum -- för exempelvis en överblick av Japans historia spelar det ingen roll att Oda Nobunaga dog 21 juni 1582, det räcker att säga "runt år 1600" -- att de försvårar förståelse av sådant som idéströmmar och historiska tendenser.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra sajter

https://www.youtube.com/watch?v=NnrAISE6x08

GAYCATION follows Ellen[ Page] and Ian[ Daniel] as they set off to explore LGBT cultures around the world. From Japan to Brazil to Jamaica to the USA, the two meet some fascinating people during their travels and hear their stories.

In the first episode of the series, Ellen and Ian head to Japan, where same-sex marriage is still not legal and same-sex couples often bear a social stigma. However, certain cities have begun to recognize same-sex partnerships and the LGBT community continues to thrive in the country's vibrant culture and nightlife. Ellen and Ian find out what it's really like to identify as LGBT in Japan and meet some of the people struggling to find their voice in a country that refuses to give them equal rights under the law.

Kan va' intressant om man vill se en annan bild av Japan. (Jag såg ett kortare klipp innan, där Page och Daniel var med när en japansk kille kom ut för sin mor. Lite märkligt att vara med på nåt sånt. Fast "märkligt" är väl vad Vice går ut för.)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra sajter

En videoessä om Cowboy Bebop och förmågan -- eller oförmågan -- att koppla ifrån världsliga tragedier för att kunna leva sitt eget liv. Kanske lämplig efter massmordet i Florida.

Obs: Spoilers för hela Cowboy Bebop.

• Uppröstad 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra sajter

Är det här en remix av en dubstep låt?

Varför är nästan allt det här serier jag har sett?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra sajter

Är det här en remix av en dubstep låt?

Verkar vara en mindre kass version av en Skrillex låt.

En timma av perfektion. Postade i discord också men fler borde se dom. 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra sajter

Jag kom över en annan youtubekanal som pratar om matematik. Den här var väldigt bra för den pratar om saker väldigt djupgående samtidigt som den gör dem lätta att förstå genom tydliga förklaringar och animationer.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra sajter

Den här Animenz på Youtube är så jävla bra. Alltså, det är ju klart, han har ju egna konserter och så, men jag vill ändå säga det. Jag får rysningar.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra sajter

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att lämna en kommentar

Skapa ett konto

Registrera dig för ett nytt konto i vårt community. Det är enkelt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här.

Logga in nu