Hoppa till innehåll
Anime.se

Rekommenderade inlägg

Har Key gjort nogot annat spel efter Clannad?

Här är en lista över Keys alla produktioner!

 

 

* Kanon (1999)

* Air (2001)

* Clannad (2004)

* Planetarian: Chiisana Hoshi no Yume (2004)

* Tomoyo After: It's a Wonderful Life (2005)

* Little Busters! (2007)

 

Samtliga är H-spel förutom Planetarian och Clannad... jag är inte fullt så säker på Little Busters men jag tror att det inte heller är ett H-spel. Planetarian är en såkallad Kinetic Novel, man får alltså inga alternativ utan klickar fram nya repliker tills allt tar slut. Kanon, Air och nu, Clannad har blivit animerade.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 243
  • Skapad
  • Senaste svaret

Toppskribenter i detta ämne

Toppskribenter i detta ämne

Visst ja Planetarian kom efter Clannad.

 

Little Busters kommer inte vara ett 18+ spel, men det skulle inte förundra mig om Key gör som med Clannad och släpper en fandisk som är 18+ i framtiden. Sen finns det givetvis versioner av Kanon, Air och Tomoyo After som inte är 18+.

 

Sen kan man nästan räkna in Moon. och One som Key produktioner, dom är dock gjorda av Tactics men det är samma grupp personer som senare bildade Key. Moon. ska dock vara annorlunda samt att det är riktigt gammalt, One påminner däremot om dom andra. One är även ett av spelen som revolutionerade Bishoujo spel genren och introducerade "snyftar spelen".

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag försöker installera Clannad spelet men när jag har installerat spelet och startar det så hänger sig spelet.

Det låster sig när de första dialogerna i spelet ska visas så jag misstänker att det är någon font som fattas på min dator.

 

Om det nu är en font som saknas vilken font är det spelet kräver?

 

Mycket tacksam om jag får svar!

 

EDIT: Har lyckats få spelet att fungera nu genom att installera en ny Font.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 weeks later...

Hmm... det står numera 2008 på ANN (kanske har gjort det hela tiden), frågan är bara hur seriöst man kan ta den siffran. Kanske bara är en lös uppskattning. Skulle ju gärna se att serien kom igång så snart som möjligt. Det här är helt klart det officiellt bekräftade projekt som jag ser fram emot mest.

 

Det borde ju vara 15 veckor kvar på Lucky Star vilket innebär typ slutet september eller något sådant, men det säger väl egentligen inte så mycket antar jag.

 

Tidigare mellanrum mellan deras projekt

FMP? Fumoffu! slutade gå November 2003, Air satte igång Januari 2005.

- 14 månaders mellanrum, men visserligen kom Munto 2 därimellan

 

Air slutade gå skiftet Mars/April 2005, FMP! TSR satte igång Juli 2005

- ett drygt kvartals mellanrum

 

FMP! TSR slutade gå Oktober 2005, Haruhi satte igång April 2006

- typ ett halvårs mellanrum

 

Haruhi slutade gå Juli 2006, Kanon satte igång Oktober 2006

- ett kvartals mellanrum

 

Kanon slutade gå Mars 2007 och Lucky Star satte ju igång redan en knapp månad senare

 

Vad kom jag fram till med det här? Inte ett piss. :blush:

 

Eftersom jag inte fattar ett dyft japanska i skriftform så vet jag inte hur de jobbar. Det känns som att KyoAni, tidigare i varje fall, har hållit sig till ett projekt i taget, men det kanske de inte gör längre? Jag menar efter Kanon episode 24 så följde ju en förhandstitt på Clannad, så det känns ju som att de jobbade på den sistnämnda i varje fall samtidigt som Lucky Star. Kanske har helfel. Aja, jag bara svamlar märker jag, men jag antar att jag försöker övertyga mig själv om att ANN har fel angående 2008 helt enkelt. ^^

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag har vanan att gå efter vad Moonphase skriver. Han har ofta haft information tidigare än vissa officiella källor. Antagligen har han en sådan position i industrin, eller kontakter, som gör att han är bland de första som får veta en hel del. Så länge det står 2007 där så skulle i alla fall jag skänka det mer trovärdighet än någon sida där jag inte exakt vet hurpass insatta personerna är som gått ut med tidpunkten 2008.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Okej, så då lutar det åt 2007 ändå. Gött!

 

Såg nu till min förtvivlan att filmen kommer redan i september (om det nu är spikat vet jag inte). Problemet är att jag kommer behöva en STÖRD mängd självdiciplin för att inte titta på den innan serien, och serien vill jag verkligen inte spoila. Visserligen är det väl som så att filmer dröjjer mycket längre innan de dyker upp som fansubs, så det kanske löser sig i varje fall. :blush:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 4 weeks later...

Toei har småuppdaterat sin Clannad-sida nu, http://www.clannad-movie.jp/index2.html

 

Toei har verkligen skärpt till sig vad gäller design. Jag storgillar den. Men jag är inte helt införstådd med hur Tomoyo har blivit helt shoujoiserad. Nu ser hon helt harmlös ut. Blir nog inga nya rekord så länge hon ser ut så.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 4 weeks later...

Okej, "Project Haruhi" svamlar om att CLANNAD har skjutits upp för att lämna plats för Haruhi 2 och efter det en light novel-adaptation för att istället visas i TV under hösten 2008. Jag antar att det är en rykande hög tjurskit, men eftersom jag inte kan leka Ethan Hunt bland all information på japanska så kan jag inte dementera det som står där.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det som har hänt är egentligen två saker.

 

Det första är att det i septembernumret av Comic Rush (kom i slutet av juli, japanskt system - inget att bry sig om) kunde man läsa att det skulle komma "viktigt imformation" om Clannad på deras Anime Festa tillställning som löper den 11-12:e augusti. Förutom mingel och annat så brukar också flertalet serier som ska gå på TBS kanalerna till höst-vinter få datum samt att även nya utannonseras.

 

Det är det ena. Det andra är att det på en BBS, Tarekomi (en betydligt mindre Futaba-klon), förekom en post (då trådar automatiskt försvinner så jag har inte sett den) där någon påstod sig veta att Haruhi ska visas istället för Clannad som skjuts upp till våren.

 

 

Så som det ser ut nu är det bara ett rykte. Dessa har ju i vissa fall visat sig vara sanna. Exakt vad som gäller visar sig den 11-12:e nästa månad. Å ena sidan skulle jag bli lite förvånad om det faktikst visar sig vara så, samtidigt som jag inte bi alltför förvånad om det faktiskt skulle visa sig vara så då jag kan tänka mig att de som håller i Haruhi säkert utövar ett visst tryck på att få mer då det ändå rör sig om ett av de hetaste varumärkena i den här industrin.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Okej, så det är så det ligger till. Jag skulle helst se att CLANNAD kom före "Haruhi 2", men eftersom samma rykte pratar om att den sistnämnda ska följas av en light novel-adaptation vilket mest sannolikt skulle peka på FMP! så känner jag mig kluven. Man vet ju redan att CLANNAD är under produktion och på G helt enkelt. Om ryktet visar sig vara sant så skulle det kunna innebära;

 

Haruhi + FMP! + CLANNAD --> Meatrose = klad hest :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Själv misstänker jag att det bara är ett rykte och kommer inte stämma. Jag tror nämligen inte att Kyoani skulle släppa så mycket promotion matrial för Clannad och så gott som inget alls för Haruhi (förutom Lucky Star då...) om dom planerade att göra Haruhi 2 först.

 

Fast på den senaste tiden har väl så gott som detta rykte försvunnit och ersatts av att Clannad kommer vara två säsonger och att Haruhi 2 kommer sändas mellan dom.

 

Jag misstänker att vi först kommer få se Clannad, sen till våren blir det Haruhi 2 och efter den Little Busters.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...

Kyoani har/ska göra anime av alla andra stora Key spel så det var lite väntat att dom skulle vilja göra det. Har DVDn där dom sa det på själv men har inte lyssnat på kommentarspåret, får nog ta och göra det.

 

Little Busters verkar passa bättre som anime än Clannad så långt som jag har kommit allafall, spelet har inte varit lika beroende av romantiska förhållanden med bikaraktärerna som Clannad är. Sen så fokuserar Little Busters mer på en grupp än på individuella personer även om alla såklart har sin egen historia, så Kyoani skulle inte behöva hitta på egen interaktion mellan bikaraktärerna.

 

Spelet är allafall riktigt bra även om det ännu inte har kommit upp i samma klass som Clannads sista scenario även om ett av dom var rätt nära, men så har jag bara hunnit med tre scenarion än och inget av dom har varit skrivet av Maeda (Keys främsta författare enligt mig).

 

Little Busters är ibland även rätt mycket mörkare och elakare än tidigare Key spel, så jag skulle verkligen vilja se en anime på den.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det har kommit en del nya trailers under dagen/gårdagen till både tv-serien och filmen för dom som är intresserade.

 

http://www.nicovideo.jp/watch/sm860734

Trailer till tv-serien för er med Nicovideo konto (videokamera inspelning).

 

http://www.toei-anim.co.jp/movie/2007_c ... cene_movie

Lite trailers till filmen.

 

Edit:

http://www.youtube.com/watch?v=0dp49yvqDT8

Den nya trailern till tv-serien på Youtube fast med ännu sämre kvalitet.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Har väntat med spänning på Clannad ända sedan jag hörde talas om den. Jag antar att de flesta liksom jag har höga förväntningar efter att ha sett Kanon. Även om handlingen skiljer sig mycket åt så har de ändå satt ribban för vilken kvalitet man kan förvänta sig. Man kan åtminstone hoppas på det :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Inte den bästa ljudkvaliteten men om någon vill höra Clannad animens outrolåt (Dango Daikazoku) så finns den här.

 

http://www.youtube.com/watch?v=H4SbFcqsjdM

 

Låten är ny för animen, själv är jag inte så imponerad av den dock. Spelets Kage futatsu, Ana och Chisana te no hira är bättre men dom två senare kommer nog säkert som insert låtar allafall.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share


×
×
  • Skapa nytt...