Hoppa till innehåll
Anime.se

Rekommenderade inlägg

Inte den bästa ljudkvaliteten men om någon vill höra Clannad animens outrolåt (Dango Daikazoku) så finns den här.

 

http://www.youtube.com/watch?v=H4SbFcqsjdM

 

Låten är ny för animen, själv är jag inte så imponerad av den dock. Spelets Kage futatsu, Ana och Chisana te no hira är bättre men dom två senare kommer nog säkert som insert låtar allafall.

 

Det låter som att den är inspelad med en dålig microfon på en öppen yta.

Vacker var låten trots sin dåliga kvalité. ;)

4 oktober är inte långt borta nu!...längtar som bara den!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 243
  • Skapad
  • Senaste svaret

Toppskribenter i detta ämne

Toppskribenter i detta ämne

Det låter som att den är inspelad med en dålig microfon på en öppen yta.

Det är precis vad den är, den är från förhandsvisningen av första avsnittet. Jag länkade inte den första versionen för den var ännu sämre, den här är åtminstonde lite tillputsad.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 1 month later...

Nu när skivan med Clannads intro och outro har kommit tänkte jag bjuda på en videofil med alla trailers samt introt och outrot i. Själv är jag lite besviken på Kyoanis special version av Magmell (introlåten), originalet är mycket bättre enligt mig. Outrot var dock lite speciellt, låten Dango Daikazoku bygger på Clannad spelets outrolåt Chiisana te no hira och har också den en text som är onekligen betydelsefull för spelet/serien så den gillade jag mycket.

 

Videofilen

 

För att jämföra här är även en länk till spelets intro.

 

Och när jag ändå är inne på Key och Clannads intro (bör ha tittat på Clannad spelets intro innan denna).

 

Antar att jag inte ens behöver säga något om att animens intro är galet snyggt...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nu när skivan med Clannads intro och outro har kommit tänkte jag bjuda på en videofil med alla trailers samt introt och outrot i. Själv är jag lite besviken på Kyoanis special version av Magmell (introlåten), originalet är mycket bättre enligt mig. Outrot var dock lite speciellt, låten Dango Daikazoku bygger på Clannad spelets outrolåt Chiisana te no hira och har också den en text som är onekligen betydelsefull för spelet/serien så den gillade jag mycket.

 

Videofilen

 

För att jämföra här är även en länk till spelets intro.

 

Och när jag ändå är inne på Key och Clannads intro (bör ha tittat på Clannad spelets intro innan denna).

 

Antar att jag inte ens behöver säga något om att animens intro är galet snyggt...

 

Bara att tacka & buga för filerna! ;)

 

Jag längtar så satans mycket nu! Jag försöker desperat hålla förväntningarna nere, men kom igen nu KyoAni... blow us away!

 

Om den håller samma (eller bättre) kvalité än Kanon & Air kan den inte bli något annat än perfekt.

KyoAni har aldrig svikit mig så varför skulle de göra det nu.

Mina förväntningar är stora på Clannad.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Lite åsikter efter första avsnittet.

 

Till att börja med så föll mig avsnittet i smaken (som om jag väntat mig något annat). Det enda skulle väl vara känslan av att försöka få med så mycket som möjligt i det. Jag hoppas att tempot kommer dras ner något framöver. Hur perfektionistiska Kyoani än må vara, att försöka få med allt i Clannad kommer bara inte gå.

 

Jag tycker de lyckas bra med att utveckla humorinslagen utan att de blir allt för extrema (även om det finns ett gränsfall). Sunohara med rugbylaget i början och Tomoyo gav ett brett flin.

 

 

Lite mer i detalj

Sunohara börjar det hela med sitt signaturutryck (Hiiiii!!!!) och minen som alal sett lärt sig att älska. Hela grejen med rugbylaget i hans korriodor och Misae är en fullträff.

 

De personer som visas framställs i mitt tycke som jag minns dem. Designen finns det inget att anmärka på, och deras respektive låtar används här också.

 

Kyos något aggressiva attityd (hon vet fortfarand ehur man kastar tunga böcker), Hyos lite mer blyga sätt.

Tomoyos uppvisning var kanske på gränsen till extremt, men det är ju också så hon framställs sen tidigare. När hon spöar Sunohara visas tom en räknare, med "New Record" varje gång antalet smällar når ett nytt toppvärde.

 

Vad som visas riktigt tydligt är effekten som Nagisa har på Tomoya. Från att vara någon som inte bryr sig om någonting så, utan att han egentligen märker det, börjar han bry sig om någon annan.

 

Hur drömvärlden framställs är något som kändes lite annolunda. Här finns en stor skillnad gentemot spelet genom att flickan i den visades helt (dessutom i 24 fps animation, Orrin som la märke till detta) direkt. Sen kändes det väl lite konstigt att se platsen i rörelse eftersom jag alltid har föreställt mig denna som en väldigt statisk ort utan liv och rörelse, en plats lite bortom allt. Men det är nog bara en vanesak.

 

Slutligen lyckades de över förväntan med Nagisas föräldrar. Sanaes reaktion på lite dålig kritik var - klockren. Blixtar, snyftningar och sen springa ut på gatan.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag håller med DB om det mesta han skrev dock så har jag tre mindre klagomål för att inte låta allt för positiv.

 

Spoiler Clannad avsnitt 1

För det första TBS sänder inte Clannad i Widescreen utan det gör först BS-i den tjugofemte. Ja jag anser det ha med serien att göra eftersom det är Kyoanis fel vilka dom säljer rättigheterna till.

 

Nummer två är att avsnittet kändes stressat, utvecklingen som DB nämner med Tomoya sker nästan ögonblickligen kändes det som. Tror Kyoani skulle behöva utöka antalet avsnitt även om det är okänt hur många det ska bli.

 

Som sista klagomål är den äckliga CGn dom använde för att introducera "fantasi världen", men den varade bara i några sekunder så det var inget märkvärdigt.

 

Resten av första avsnittet var mycket bra, scenen efter att Sunohara har åkt på stryk av Rugbylaget var hysterisk. Tomoyos introduktion var äg, Akio är för härlig, Sanae är kärlek etc. etc.

 

Vi behöver en smiley som dreglar, går det att fixa till forumet?

 

Kanske duger så länge?

VsiavAePI.jpg
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Lite mer i detalj

Sunohara börjar det hela med sitt signaturutryck (Hiiiii!!!!) och minen som alal sett lärt sig att älska. Hela grejen med rugbylaget i hans korriodor och Misae är en fullträff.

 

De personer som visas framställs i mitt tycke som jag minns dem. Designen finns det inget att anmärka på, och deras respektive låtar används här också.

 

Kyos något aggressiva attityd (hon vet fortfarand ehur man kastar tunga böcker), Hyos lite mer blyga sätt.

Tomoyos uppvisning var kanske på gränsen till extremt, men det är ju också så hon framställs sen tidigare. När hon spöar Sunohara visas tom en räknare, med "New Record" varje gång antalet smällar når ett nytt toppvärde.

 

Vad som visas riktigt tydligt är effekten som Nagisa har på Tomoya. Från att vara någon som inte bryr sig om någonting så, utan att han egentligen märker det, börjar han bry sig om någon annan.

 

Hur drömvärlden framställs är något som kändes lite annolunda. Här finns en stor skillnad gentemot spelet genom att flickan i den visades helt (dessutom i 24 fps animation, Orrin som la märke till detta) direkt. Sen kändes det väl lite konstigt att se platsen i rörelse eftersom jag alltid har föreställt mig denna som en väldigt statisk ort utan liv och rörelse, en plats lite bortom allt. Men det är nog bara en vanesak.

 

Slutligen lyckades de över förväntan med Nagisas föräldrar. Sanaes reaktion på lite dålig kritik var - klockren. Blixtar, snyftningar och sen springa ut på gatan.

spoilish

Jag som personligen inte spelade spelet kände först och främst inte att avsnittet var "stressat". Det var en bra introduktion samtidigt som man fick några knutar att lösa under framtida avsnitt.

 

Samtidigt vill jag hålla med om att det verkligen kändes hur Tomoyas personlighet ändrades när han var med Nagisa. Först läste jag det du skrev "Vad som inte visas riktigt tydligt..", så jag tänkte argumentera emot, men då har jag helt enkelt inget att säga där ;p

 

Drömvärlden lär vara en vanesak, och jag kommer bli tvungen att välja mig till den "statiska" drömvärlden i spelet om/när jag spelar spelet. Om nu översättningen kommer först eller mina språkkunskaper får tiden avgöra. Jag gillade den höga frameraten, eftersom den på något sätt gav intrycket att allt förutom just flickan i den världen var öde, som om hon är den enda levande personen där.

 

För övrigt gillade jag starkt Tomoyos uppvisning, speciellt när man fick se det hela ur "Spectator's View"; samt även hela scenen med Nagisas föräldrar. Det känns som om jag verkligen inte kommer att bli besviken på denna serie.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det ser ut som om serien kommer bjuda oss på 24 episoder. Tydligen kommer varje DVD innehålla 3 episoder och de kommer vara 8 till antalet.

 

Det kanske kommer dyka upp någon annan information senare, men jag tror nog på att Clannad blir lika lång som Kanon. Hoppas att serien inte tar skada av det kompakta formatet dock.

 

Edit:

 

Vi behöver en smiley som dreglar, går det att fixa till forumet?

 

Kanske duger så länge?

VsiavAePI.jpg

 

Haha, tack Orrin. Såg den inte förrän nu. ^^

 

Edit 2: De här inne som tror att jag har tillräckligt med självkontroll för att kunna vänta på widescreen-avsnitten istället för att titta 4:3-avsnitten, räck upp en hand!

 

Inga händer? Nepp, då var vi överens då. :surprised:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

bow.gifKyoAni

 

Nu har jag sett avsnitt ett. Jag lyckades inte hålla mig till den 25:e... uppenbarligen. Det här är första gången jag följer ett KyoAni-verk utan att kunna sträckblänga så ögonen blöder, men visst fan verkar det lovande? Karaktärerna sitter redan som än smäck, och går det ens att inte gilla Sunohara? Haha, det patenterade ansiktsuttrycket är lite smått legendariskt även för mig som inte har spelat spelet utan bara tittat på bilder, så jag antar att ni som faktiskt gjort det fick er ett litet "halleluja-moment". XD

 

Det blir tufft att vänta mellan avsnitten, men det känns samtidigt skönt att ha något att verkligen se fram emot varje vecka nu när de serier man har följt det senaste halvåret har sagt tack och adjö.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

För det kan ju inte vara så att BS-i, som medfinansierat produktionen, förhandlat fram ensamrätt att visa ws versionen?

 

Jag tror inte kanaler inom TBS skulle ha något emot att visa ws om de hade möjligheten.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det var som tusan, Clannad ska portas till Xbox 360 våren 2008?

Är det verkligen sant?

 

Det hade jag aldrig trot med tanke på hur dåligt Xbox 360 säljer i Japan.

Det kanske är just därför. Microsoft kanske praktiskt taget skänker bort utvecklingslicenser bara för att få lite fart på försäljningen. Eller så kanske Clannad-utvecklarna/portarna förutspår att krysslådan kommer bli stor i Japan, trots allt. :P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det var som tusan, Clannad ska portas till Xbox 360 våren 2008?

Är det verkligen sant?

 

Det hade jag aldrig trot med tanke på hur dåligt Xbox 360 säljer i Japan.

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Category:Xbox_360_games

inte sedan Halo 3 kom ut, den ligger i topp på spel marknaden. Så jag antar Xbox 360 blivit mer poppis.

 

Förövrig dreglar jag äver animationen, så Vackert. Det är en löjlig skala på alla detaljer, animations mässigt självmord. Tack KYoAni, tack.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

inte sedan Halo 3 kom ut, den ligger i topp på spel marknaden. Så jag antar Xbox 360 blivit mer poppis.

 

Däremot kunde man ha hoppats på högre försäljningssiffror för konsolförsäljningen av Xbox 360.

Den gick ju bara upp med ett par tusen enheter.

Men det är ju klart, ett par tusen enheter upp är ju mycket i Xbox 360 sammanhang ;) .

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Folk som fortfarande sitter med 4:3 TV's borde få straffskatt av något slag. >_>

 

Vad har du emot min fina gamla tv från tidigt nittiotal (om inte åttio)!?

 

OT: Har inte sett avsnittet, kommer förmodligen vänta tills alltsammans gått färdigt, under tiden ska jag njuta av min ihopsparade Lucky Star och andra ädelstenar.

 

Planerade att göra samma sak med senaste Kanon, kunde dock inte hålla mig efter avsnitt elva -.-

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Och så har jag också sett första avsnittet av Clannad. Efter bara ett avsnitt så verkar det lovande med massa intressanta karaktärer. Kommer blir skoj att följa den här serien och se om den kan leverera som tidigare serier från Kyoto Animation.

 

ED låten f.ö. älskar jag verkligen och kan inte få nog av den just nu, rädd bara att jag kommer spela sönder den så jag tröttnar.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Kom över Clannad som en del i mitt mål att se allt kyoani gjort (såg sista avsnittet av Kanon igår, snacka om timing ^^) och som det ser ut efter första avsnittet så kommer det i alla fall inte vara grafik man klagar på. Får se om de håller sig trogna Key's manus bara.

 

ED låten f.ö. älskar jag verkligen och kan inte få nog av den just nu, rädd bara att jag kommer spela sönder den så jag tröttnar.

 

Jag fattar det inte alls. Vad är grejen med dango? Kaniner? Tsukisama? Jag menar, visst, det är en söt låt och man får något slags känsla av melankoli när man lyssnar på den, men jag fattar verkligen inte varför de valde den här.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share


×
×
  • Skapa nytt...