Hoppa till innehåll
Anime.se

Rekommenderade inlägg

F.ö, Yes! Vi får det vi hade hoppats på Meatrose! o/

 

o/

 

Det var verkligen grymt skönt att snubbla över den nyheten. Nu återstår det att se hur lång den blir. Vissa gafflar om 2-cour. En jänkare som säger sig ha närvarat vid TAF hävdar att det blir en 2-cour-serie som börjar sändas i september. Sannolikheten att det är skitsnack är väl tämligen hög skulle jag tro. 1-cour känns mer aktuellt för tillfället, men så är jag definitivt inte upplyst heller. KyoAni funderade tydligen först på att bara animera Nagisas story, genom skoldelen och hela vägen till och med AS, men efter att idén mötte starkt motstånd så fick serien det här upplägget istället. Att hoppa över AS verkar aldrig ha varit ett alternativ, men vi får väl se vad som sägs i intervjun som publiceras om en månad.

 

Här är i varje fall det officiella tillkännagivande som följde det 23:e avsnittet idag:

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 243
  • Skapad
  • Senaste svaret

Toppskribenter i detta ämne

Toppskribenter i detta ämne

F.ö, Yes! Vi får det vi hade hoppats på Meatrose! o/

 

o/

 

Det var verkligen grymt skönt att snubbla över den nyheten. Nu återstår det att se hur lång den blir. Vissa gafflar om 2-cour. En jänkare som säger sig ha närvarat vid TAF hävdar att det blir en 2-cour-serie som börjar sändas i september. Sannolikheten att det är skitsnack är väl tämligen hög skulle jag tro. 1-cour känns mer aktuellt för tillfället, men så är jag definitivt inte upplyst heller. KyoAni funderade tydligen först på att bara animera Nagisas story, genom skoldelen och hela vägen till och med AS, men efter att idén mötte starkt motstånd så fick serien det här upplägget istället. Att hoppa över AS verkar aldrig ha varit ett alternativ, men vi får väl se vad som sägs i intervjun som publiceras om en månad.

 

Här är i varje fall det officiella tillkännagivande som följde det 23:e avsnittet idag:

 

 

 

Jag är inte så påläst just var det gäller KyoAni..

Eftersom jag inte har spelat spelet, läst mangan eller dylikt

så vet jag inte hur det slutar,

men kommer dom köra på handlingenprecis som i filmen??

Isf slutar jag att kolla direkt.

 

Men vad jag förstår vet dom alltså inte hur dom ska lägga upp nästa säsong?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag är inte så påläst just var det gäller KyoAni..

Eftersom jag inte har spelat spelet, läst mangan eller dylikt

så vet jag inte hur det slutar,

men kommer dom köra på handlingenprecis som i filmen??

Isf slutar jag att kolla direkt.

 

Men vad jag förstår vet dom alltså inte hur dom ska lägga upp nästa säsong?

 

Nej, de kommer inte göra handlingen precis som i filmen. Eller ja, det beror visserligen på vad du menar med det. Jag har inte sett filmen eftersom jag vägrade tro att KyoAni skulle överge Clannad utan att ta med själva poängen, så jag vet inte vad filmen gör med After Storyn. Det enda jag vet är att filmen lade ungefär 15-20 minuter på det som KyoAni nu lägger en hel säsong på.

 

Hur de ska lägga upp Clannad ~After Story~ har nog varit bestämt ett bra tag, med tanke på att det verkar som om de aldrig haft för avsikt att strunta i den kommande delen av handlingen.

 

 

 

Edit: Extra-avsnittet var klockrent tycker jag.

 

Clannad - 23

Nagisa i Mei-regi fick nålen på moé-mätaren att slå i taket. Den andra av Tomoyas Sunohara-fantasier lyckades få mig att skratta, och jag kan räkna antalet gånger som anime har fått mig att skratta på den ena handens fingrar. Tummen upp för episod 23 med andra ord. ;)

 

MOVSCwEsx.png

 

 

AS-preview efter ED, men ingen notis om den DVD-unika episoden. Hmm... jag undrar om den episoden kommer vara fristående, ungefär som episod 26 av Darker Than BLACK som precis kom som DVD-unikt tillskott (det finns ju en hel del att ta ifrån), eller om den faktiskt kommer bygga vidare på det som hittills har skett. Nu har man ju som sagt ingen preview att gå på.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ja extra avsnittet var riktigt bra. Humor delen har faktist varit den mest lyckade delen med KyoAni's Clannad och de satte verkligen pricken över i med det här avsnittet.

 

Det kommer bli riktigt skoj att se vad KyoAni kan göra av AS som är helt klart den del som kommer ta fram all dramatik och spänning från spelet, tror jag. Skol-delen var det som sagt var inge större fel på men den saknade för mig en hel del dramatik. För egen del som har sett filmen kan det nog bara båda gott om en helt ny TV-serie. Jag gillade verkligen AS-delen i filmen som bara som sagt var är ca 20 min lång. Kommer bli skoj att se hur mycket mer som KyoAni väljer att ta upp eller om de bara kommer gå in på vissa saker djupare än vad filmen gjorde.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det DVD-unika avsnittet fokuserar på...

 

... Tomoyo.

 

Det verkar dessutom som om anledningen till detta är hennes popularitet. Det är nästan lite lustigt med tanke på hur hennes popularitet i spelet ledde till Tomoyo After. Nu rör det sig ju bara om en episod, så jag funderar över vad de egentligen har tänkt klämma in i den.

 

Namnet "Tomoyo-hen" får mig att tro att det rör sig om en uppsamling/sammanställning av hennes kapitel i serien, men jag kanske tolkar det helt fel? Jag har lite svårt att se vad för något "nytt" de skulle kunna ta från spelet utan att bråka med seriens (Nagisas) handling... såvida det inte rör sig om någon parallell historia. :surprised:

 

Nåja, för mig var det lite oväntat, men man får väl se hur det ligger till när avsnittet väl blir tillgängligt.

 

Edit: Eller har jag bara blivit första april-ägd? :sleep:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 months later...
Svar till det sista Orrin skrev i posten ovan. Potentiell liten spoiler btw.
Jag snackade med en nisse som lyckades närvara vid prescreeningen av avsnitt 24, och enligt honom så är de faktiskt inne och nosar på Tomoyo After. Jag har inte sett avsnittet eller spelat tillägget, så jag kan ju inte uttala mig själv, men han sade att sannolikheten att KyoAni planerar att göra Tomoyo After i sinom tid höjdes avsevärt i hans ögon efter att ha sett episoden. Men men... hur pass mycket man får lov att tro på någon man inte känner låter jag vara osagt. Det ska i varje fall bli intressant att se själva avsnittet åtminstone. Klart är ju att detta är en "parallell värld" eftersom de går in på "de" bitarna av Tomoyos scenario. Jag vet inte riktigt varför de skulle göra så om de inte är sugna på att i framtiden göra Tomoyo After. Kanske är det bara fanservice i ordets rätta bemärkelse?
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Svar till Meatrose.

Om det stämmer så låter det mycket bra, bara att dom gör en OVA på Tomoyos slut i original Clannad och inte en till Kyou eller någon annan borde tyda på att det finns tankar om att göra något av Tomoyo After.

 

Själv så tycker jag att Tomoyo After är helt i klass med Nagisas Afterstory, men det finns en del delade åsikter om det spelet. Men jag hoppas att det kommer en OVA eller liknande så jag får läsa lite fler tankar om den också.

 

Sen kanske Key skulle passa på att trycka upp några fler exemplar spelet om det kom en OVA också, det enda spelet som saknas i Key delen av min samling och det är halvt omöjligt att få tag på...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 1 month later...

Såg nyss Tomoyo-OVA:n, och jag är helt till mig. Den följde spelet perfekt, vilket jag verkligen gillade.

spoiler avsnitt 24

Helt fantastiskt, allt från stunden då Tomoyo blev den nya elevrådsordföranden till när Tomoya gjorde slut med henne ända till "snöscenen" mot slutet. Tomoyo är trots allt en god tvåa efter Kyou i min bok <3

 

Edit: Dock något som jag kom ihåg, om mitt minne inte sviker mig, var att Tomoya gick tillbaks till sina gamla vanor med att komma för sent till plugget, skita i läxor etc, efter att han gjorde slut med Tomoyo i spelet. Men i animen pluggar han hårdare än någonsin och lyckas ta igen en hel del.

 

Ge oss nu en Kyou-OVA mot slutet av andra säsongen, snälla KyoAni!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Någon som vet om det finns någon översättning till spelet ännu? Har väntat ett ganska bra tag >.<

Fanöversättning finns ;>

 

Trodde inte den var klar ännu <.< ;P

After Story-delen är inte klar än, men du har ändå ca 30 timmars speltid bara genom att köra igenom alla rutter som finns i School Life-delen, dvs första halvan (som denna säsong handlar om).

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 4 weeks later...
  • 4 weeks later...

Jag plöjde precis igenom hela denhär serien.

Lite delade känslor får jag nog säga. Den var bra. Bitvis riktigt förbannat bra!

Dock inte riktigt i samma klass som Kanon.

 

Måste dock säga...(spoiler om slutet)

...att sista archet var lite av en besvikelse, men det är nog bara för att han enligt min mening valde fel.

Vad är det med dessa jäkla serier och att alltid gå på den mesiga, blyga och omogna tösen i slutändan?

Kyou hade blivit så mycket bättre. <3

Får hoppas på afterstory istället antar jag.

 

Det kompenseraes dock av det aldeles strålande ep 24.

 

Clannad blir en 9/10, men ep 24 blir 10/10

:D
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share


×
×
  • Skapa nytt...