Hoppa till innehåll
Anime.se

Rekommenderade inlägg

  • Svar 243
  • Skapad
  • Senaste svaret

Toppskribenter i detta ämne

Toppskribenter i detta ämne

Jodå avsnitt 3 hade sina roliga stunder, inget direkt speciellt avsnitt utan det bjöd mest på några skratt.

 

Spoiler avsnitt 3

Jag gillar onekligen Kyoanis tolkning av Gensou Sekai, världen som visas i början av avsnittet med flickan. 24 FPS animationen samt antagligen en del trick hjälper till att göra rörelserna väldigt spöklika.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Avsnitt 4 var nog det bästa hittills, dom tidigare har jag tyckt varit lite halvdana men fyran var riktigt rolig.

 

Spoiler avsnitt 4

Det fanns så många roliga scener i avsnittet. Nagisa och Ryou på taket, Sunohara som vill låna Tomoyos bröst och bjuder in henne på herrtoan, Sunohara som som lyder Tomoyas råd angående Tomoyo etc.

 

t_psodndZtG.gif

Men min favorit var nog trotsallt Little Busters striden, Nagisas vapen är såklart Dangos och Sunoharas Hetare nivå ligger på hela 92 (och hans tur på 15).

 

Det enda som var lite av en besvikelse är att dom verkar animera Fuukos scenario först, det helt klart sämsta av dom enligt mig.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Spoiler avsnitt 4
Det enda som var lite av en besvikelse är att dom verkar animera Fuukos scenario först, det helt klart sämsta av dom enligt mig.

Det är väl bättre om de tar de bättre scenariona senare i serien när man kommit in mer i karaktärerna :)

 

Fixade hide-tagen åt dig Flaskis ;)

/Orrin

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag tror att flaskis bara råkade ta bort den inledande hide-taggen när han tog bort den text som han inte ville citera. Den avslutande taggen är ju där. Och som totalt ickespoilad Clannad-tittare vet jag ju inte vad du Orrin har för anledning till att tycka att de gjorde ett felaktigt val. Du får gärna förklara för mig också när grundscenariona är klara. =)

 

(Har ej sett avsnitt 4 än)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Spoiler avsnitt 4
Det enda som var lite av en besvikelse är att dom verkar animera Fuukos scenario först, det helt klart sämsta av dom enligt mig.

 

ep4

Varför tycker du det är en besvikelse? Har ju dock inte spelat spelet så jag kan ju inte jämnföra eller så:( Sj tycker jag 4 avsnittet var bra, kanske lite för mycket Sunohara gillar inte honom allt för mycket, dock tycker jag att Tomoyo borde fåe n större roll i serien inte bara sparka skiten ur Sunohara ^^
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Avsnitt 4 var klockrent. Att en viss interaktion mellan Sunohara och Tomoyo uteblev var ju himla synd, men scenen var fungerade bra ändå. Jag diggar Fuuko så jäkla hårt. Hennes röst och sättet hon pratar på är... trollbindande, i brist på ett mindre dramatiskt svenskt ord med samma innebörd. :blush:

 

Jag kommer garanterat se det här avsnittet minst en gång till innan det har blivit dags för Clannad - 05.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Spoiler avsnitt 4

Jag gillade helt enkelt inte Fuukos scenario i spelet speciellt mycket, visst det har många roliga stunder men själva konceptet bakom handlingen tilltalade mig inte. Sen finns det en annan anledning till varför jag tycker dom skulle ha valt någon annans innan, men det sparar jag tills grundscenariona är över.

 

Det är ingen stor besvikelse direkt, mest att jag tyckte att det var lite synd.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Detta låter ju inte positivt:

http://randomc.animeblogger.net/2007/10 ... omparison/

 

Kort sagt så är Widescreen versionen av Clannad nedskalad från 1080p och sedan uppskalad till 720p. Detta lämnar ett "lager" som gör att färgerna och kontrasten försämras, vilket gör bilden gråare och tristare.

 

clannad-1e-ws.jpg

 

EDIT: Efter många om och men har jag kommit fram till att jag faktiskt gillar den mer gråare och mörkare bilden (BS-i) än den ljusare och klarare bilden (TBS).

Jag tycker att BS-i versionen är behagligare och lugnare att titta på.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Kort sagt så är Widescreen versionen av Clannad nedskalad från 1080p och sedan uppskalad till 720p. Detta lämnar ett "lager" som gör att färgerna och kontrasten försämras, vilket gör bilden gråare och tristare.

Det är snarare så att den är uppskalad till720p.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Avsnitt 6: Fortfarande en väldigt rolig och trevlig serie.

Spoiler avsnitt 6

Det var ju omänskligt roligt med de olika "missions" som Okazaki hade att utföra på Fuuko. Samtidigt som hela situationen att Fuuko försvinner i sina egna tankar vid åsynen av en stjärnfisk (är det bara jag, eller har jag försvenskat ett engelskt ord?).

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share


×
×
  • Skapa nytt...