Hoppa till innehåll
Anime.se

Admins/moderatorer


kakan
 Share

Rekommenderade inlägg

(byt gärna rubriken om någon kommer på en bättre, jag kom bara inte på nåt annat)

 

I och med skapandet av denna tråd menar jag inte att klanka ner på forumets grundare eller några andra gamla moderatorer då jag kan tänka mig att skola/jobb eller liknande har tagit upp merparten av ens liv men vad har hänt egentligen?

 

Känns som att anime.se drivs enbart utav medlemmarna som ständigt häckar på dess vida forum. Och grundarna av forumet verkar ju ha försvunnit spårlöst, nyhetsdelen är i princip död (med ett undantag; go zimeon!).

 

Vi har minst en två aktiva moderatorer men jag håller med som tidigare nämnt att en till skulle nog vara bra då varken zimeon eller DB kan vara online hela tiden och ha koll och heller inte vara helt insatta i diskussioner som har förmåga att spåra ur. Jag tycker att tre aktiva är lagom, 3 is the magic number~

 

Och en aktiv admin skulle inte skada, men jag vet inte hur det ska gå till.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag skulle då gärna ställa upp om jag skulle bli tillförtrodd den posten, då jag har mer än nog med tid över nu när jag läser japanska på halvfart och ska ta igen dem tentorna jag samlat på mig under mina tre högskoleår.

 

För det är som du säger. De flesta moderatorer som varit med från början besöker forumet mindre än regelbundet.

Vill i och med detta inte heller klanka ner på moderatorerna/adminsen, eftersom det ändå är ett jobb man inte får betalt för och det är helt förståerligt att man inte alltid har orken att driva det hela på heltid.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ja som ni säger vi skulle kunna behöva någon mer moderator, just nu verkar det vara lite olyckligt med arbetstider och/eller inaktivitet. Jag skulle precis som Flaskis gärna kunna ställa upp om jag skulle få förtroendet då jag ändå är arbetslös och sitter hemma för det mesta.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Måste hålla med trådskaparen om att forumet känns lite "övergivet". Jag har haft konto här ett tag, men har blivit aktiv nyligen. Jag vet knappt vilka som är moderatorer och admins.

 

Jag är själv moderator på ett större forum och vet att både intresse och tid går i vågor, men när avsaknaden av moderatorer märks av så pass väl som den gör här så borde ett par fler tillsättas. Detta sker enligt mig bäst genom att ledningen först diskuterar internt vilka användare som de tycker kan vara lämpliga kandidater, för att sedan ta kontakt med var och en av dem för att diskutera saken. Eftersom laganda är viktigt så ska helst alla vara överens innan någon blir tillfrågad.

 

Fler nyhetsskribenter vore inte heller fel som sagt var.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det går inte att ställa krav på att en moderator ska sitta online hela dagarna, det är inte ens nödvändigt. Med ett fungerande system räcker det att han/hon kollar runt ett par gånger om dagen, precis som en vanlig aktiv användare. Är man några moderatorer på forumet så räcker det gott och väl, och när det inte räcker till så brukar användarna vara bra på att själva slå larm när det behövs.

 

Som jag skrev tidigare så går både intresse och tid i vågor, och man får acceptera att moderatorn ibland inte loggar in på några dagar på grund av privata anledningar. Det är väl knappast så att en trollpost är så akut att ta bort att man måste ha en moderator online kl 2.00 varje natt ;).

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Och den nya ska vara en seriöst aktiv medlem både på dagarna och nätterna, annars förlorar en nyutnämning sin mening.

Det vill säga... aldrig sova?

A ROBOT!

 

 

För att vara lite seriös, en till aktiv moderator behövs. På ett annat forum, där jag ibland hänger, hade de en poll där medlemmarna fick rösta på några få utvalda. En moderator ska vara respektingivande och eftersom detta är ett anime/manga-forum så behöver personen även kunnig på området. Så därför tycker jag att vi medlemmar ska få rösta fram en. Men då får det fixas några nominerade så inte Kalle_22 (random) vinner pga att han har flest vänner.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

En moderator ska vara respektingivande och eftersom detta är ett anime/manga-forum så behöver personen även kunnig på området.

Snarare än respektingivare måste en moderator alltid hålla sina åsikter om forumsordningen helt objektiv. Om men moderator aldrig är orättvis och låter inte sina personliga åsikter gå framför forumsreglerna så kommer respekten automatiskt med detta.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...