Hoppa till innehåll
Anime.se

Mera meningslösa fakta åt folket! (2.0)


Ashaz
 Share

Rekommenderade inlägg

MyAnimeList.net är bra, men vissa animéer har de inte med i databasen. Äsch.

Du får ta dig i kragen och skriva dit de som saknas så. ;) Har själv precis upptäckt Myanimelist.net och tycker det är lite små skoj att sitta och fixa när man inte har mycket att göra.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Alltså, detta har säkert varit uppe innan, men hur fan kan "lösvaginor och dockor" komma upp på Google-annonser på en Anime-sida? :P

 

Haha, såg det nu.

Var något snack om det förut i BuggSektionen.

Någon sade att de berodde på vad man hade för surfvanor.

Jag kan dock bekräfta att det inte stämmer i så fall. ; )

kinky forum Ó_ó

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Någon sade att de berodde på vad man hade för surfvanor.

Detdär är en lika dålig och välspridd myt som den om att man bara får virus och Hijackers från porr sidor.

 

Skulle tro att det snarare baseras på samma fina logik som gör att bannerfarm vill du ska prenumerera på bamse om du läser om boxning på aftonbladet.

 

*Tar sej en trippel mocka och lägger på "Violence Fetish - Disturbed" för att komma igång.

Jäkla terminal inventering idag igen... *suck*

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Haha. Måste bara berätta det här.

 

Jag går en kurs som heter webbutveckling b, databasgränssnitt. Uppgiften den här gången var att lägga till möjligheten att ladda upp en bild via ett gränssnitt som vi kodat i tidigare uppgift. Orkar inte lägga in länken här eftersom det är av mindre betydelse. Hur som helst, man skulle lägga upp några bilder för att demonstrera att funktionen fungerade. Jag hade några vettiga uppe några gånger men de försvann hela tiden, förmodligen för att alla andra användare i kursen hade åtkomst till gränssnittet och kunde ta bort dem. Till slut blev jag less och låste funktionaliteten och lade upp upp följande bilder:

 

1) En bild på Ayu från min avatar

2) En bild på Eri från SR

3) En bild på någon random asiat med minimalt antal klädesplagg

4) En 'vanlig' bild

 

Fick idag betyget godkänt men också reda på att bilderna tydligen inte var så 'lämpliga' och att skolans prefekter tydligen skall ta kontakt med mig för att ge mig en ordentlig läxa. Skall bli intressant att höra vad de har att säga ;)

 

Kan tillägga att vid det här laget är jag så pissigt trött på den akademiska världen att jag nästan skulle ge blanka fan om de kastade ut mig helt och hållet. Vore nästan en god anledning att skita i allt. Bah.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

haha. det påminner om en incident vi hade på min högskola för några år sedan.

 

En grabb hade pusslat ihop en fin sida med en massa sånger som sjungs på sittningar och allehanda tillstälningar, så att man lättare skulle kunna göra sånghäften och grejer utan att behöva skriva in texterna förhand från en bok.

Han hade fått ihop en ganska så rejäl samling. Allt från den vanliga studentsångboken till fausts lilla fula och en hel uppsjö andra klassiker.

Däribland endel med lite "tveksamt" innehåll, som endast sjungs när man fått sej ett glas för mycket.

 

Det hela resulterade i att någon konservativ dryg mäniska skrev en insändare och klagade över "dessa pedofiler på högskolan" och allt vad det var.

Han blev kallad till rektorn och blev hotad med att kickas från skolan om han inte tog bort sidan.

 

De hade tydligen råkat missa att sångerna i fråga (som tydligen innehöll små pojkar, snoppar och alkohol) inte alls var hans egna kompositioner, utan skrivna av någon, tydligen okänd odåga vid namn.... Carl Mikael Bellman och är klassade som kulturarv.

 

 

Jag vet inte om det var meningen han skulle känna sig smickrad för att de misstog honom för Bellman? :D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Och vad i mina surfvanor skulle få dem att vilja sälja pamela anderson till mej? eller att prenumerera på bamse?

 

...eller tidigare nämnda lösvaginor? Jag tycker snarare det låter som att vi alla får samma adds visade.

 

kan ju nämnas att jag får domdär addsen när jag loggar in från jobbet också. Och den datorn har aldrig varit i närheten av något som kan associeras till en lösvagina.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

kan ju nämnas att jag får domdär addsen när jag loggar in från jobbet också. Och den datorn har aldrig varit i närheten av något som kan associeras till en lösvagina.

 

så du erkänner indirekt att du har varit inärheten av det på hemdatorn... o.O

 

hur som helst blocka det med adblockplus så är den saken ur vägen.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

kan ju nämnas att jag får domdär addsen när jag loggar in från jobbet också. Och den datorn har aldrig varit i närheten av något som kan associeras till en lösvagina.

 

så du erkänner indirekt att du har varit inärheten av det på hemdatorn... o.O

 

hur som helst blocka det med adblockplus så är den saken ur vägen.

 

Ah inte lösvaginor kanske, men klart man kollar på porr ibland. Ingen mening med att försöka förneka det :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag klickade in på dockor sidan en gång ihopp om att hitta lite coola anime figurer.

Men de hade ju ingenting intressant alls tyvärr.

Om man inte vill ha en 40 centimeter hög robot i gjutjärn då.

 

"Allt för din träning"... nepp. inga escrima pinnar där inte. :(

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Allvarligt talat... T__________T

 

Fick nyss ett mail om att min order på en ny dator har skickats och att datorn nu är på väg till mig. Har fått kolli-id och allt.

Saken är den...

 

 

...

 

 

 

Det är datorn jag beställde för över ett år sedan, och sitter på just nu, som dom har skickat. Så...WTF? Om dom seriöst har begått ett så löjligt misstag att dom utför en order som är ett år gammal och redan har skickats en gång så kan dom glömma att dom får min assistans, så fort postförskottslappen på 24 000 kommer så river jag den så kan den nya datorn dom byggt stå och mögla på posten.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Visste att du var prylkåt Jocke, men så prylkåt så att du beställer prylar i sömnen... det trodde jag inte. Och samma dator dessutom. Darn, du är ingen skicklig sleepwalker :D

 

Vilket företag gäller det? Låter rätt misslyckat att skicka iväg en ett år gammal order, borde synas i systemet att den är utförd osv. Har du ringt och pratat med dem om saken? Tror inte du kan fetignorera det sådär bara, du blir debiterad en summa av posten för återsänt paket annars...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ja, det måste vara rätt feta sleepwalking skillz annars. >_< Och min sleepwalker måste även ha bättre minne än mig, för jag hade glömt mitt användarnamn på deras hemsida så jag var tvungen att skicka den till min mail för att logga in på mitt konto.

 

Det är www.shg.biz det gäller, rätt bra butik annars med snabb kundsupport och riktigt bra datorbyggare. Jag börjar dock fundera på hur mycket det stämmer, med tanke på att bekräftelsen skickades till mig 22.30 ikväll och då jobbar knappast inte någon där. Men det är en riktig bekräftelse i alla fall, skickad i High Priority från deras mailserver. Mailade dom naturligtvis så fort jag såg det, med mindre glad ton. ._.

Att bli debiterad någon summa av posten behöver jag nog knappast oroa mig för, det är dom som blir debiterade den efter att paketet stått på posten i 30 dagar (eller mindre om dom valt det).

 

Och sant angående postförskottet, hade det varit förbetalt så hade jag visslat, låtsas att det regnat och tagit emot ett stycke gratis dator medans jag tackade Fru Fortuna. ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ok, aldrig beställt något från dem men känner till dem däremot. Skall bli kul att höra hur det går, kanske leder till att man avstår att handla något från de i framtiden om det nu skulle komma på fråga. Sen får de vara hur kompetenta på att bygga datorer de vill, det gör jag helst själv oavsett.

 

Jaså? Trodde det var mottagarens ansvar att hämta ut paketet och därmed också densamma som får betala en summa om det inte löses ut. Brukar alltid vara så men kanske är annorlunda med SHG? Bekräftelser är väl mer eller mindre automatiserade nu eller? Är väl någon slav som jobbar sent bestämt sig för att jävlas kanske...

 

Nästa gång kan du väl beställa en dator i smyg åt mig, och se till att betala förskott då :P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jaså? Trodde det var mottagarens ansvar att hämta ut paketet och därmed också densamma som får betala en summa om det inte löses ut. Brukar alltid vara så men kanske är annorlunda med SHG? Bekräftelser är väl mer eller mindre automatiserade nu eller? Är väl någon slav som jobbar sent bestämt sig för att jävlas kanske...

Nu är jag inte hundra, men så kan det väl knappast vara? Isåfall kan ju vem som helst vara ett svin och skicka random paket till folk, hämtar dom inte ut dom så får dom betala pengar till posten. Borde ju inte fungera så, logiskt sett. Sen har ju dock dom flesta Internetbutiker "straffsummor" om du beställer något från dom men inte hämtar ut det, som täcker kostnaderna för vad dom får betala i postavgifter och expeditering.

 

Sen är ju orderbekräftelser automatiska för det mesta, men detta var en bekräftelse att min order har skickats och kolli var bifogat. Så den kan ju inte ha varit helautomatisk.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ja, kanske så det fungerar då. Du kanske inte få betala posten något men jag vet att det alltid brukar föreligga någon summa som man måste paya om man inte hämtar ut, men låter rimligt att det är företagen som tar ut den för att täcka kostnader från Posten isf.

 

Det beror på hur du ser på helautomatisk. Systemen numera brukar vara så förbaskat integrerade så det kan innebära att så fort butikens referensnummer på varan får ett kolli när de scannar det på Posten eller whatever så går det automatiskt iväg ett meddelande till deras interna system (företagets) och det skickas ut en leveransbekräftelse till dig. Fast jag vet inte hur deras rutiner och system ser ut så visst kan det vara någon manuell hantering involverad. Strunt samma. Det är ju fel från första början att du får massa mail för något du inte beställt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ännu en underbar dag på jobbet.

Har absolut ingenting att göra förän klockan två.

 

Här har du att läsa och memorera i hela tre och en halv timme. ;)

 

"Charlie Chaplin lär ha fått flest beundrarbrev av alla artister i hela världen."

 

http://www.onodiginformation.se/

Du valde en väldigt dålig tid för forumläsande, alla nördar sover ju nu, eller jobbar/skolan.

På kvällen, ja då händer det saker. =D

Luuuuuciiiiiaaaaaa~

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...