Hoppa till innehåll
Anime.se

Code Geass: Lelouch of the Rebellion R2


Blå
 Share

Rekommenderade inlägg

  • Svar 510
  • Skapad
  • Senaste svaret

Toppskribenter i detta ämne

Toppskribenter i detta ämne

jag ska faktiskt ge mecha en chans

 

Föressten vilket kom först beach eller code geass, för namnet zangetsu finns i båda serierna

 

Säger inte så mycket egentligen, men bleach kom först (nej de är inte så att code geass tagit namnet från bleach, antagligen tyckte skaparna bara att det lätt bra, eller var ett passande namn).

 

f.ö. bra att du ger mecha en chans, för de är good stuff.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Föressten vilket kom först beach eller code geass, för namnet zangetsu finns i båda serierna

Zangetsu (斬月) betyder egentligen "dödande/skärande måne" och har ingen bindning till namnet i Bleach, utan är just ett mäktigt namn som man kan använda på t.ex svärd.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 months later...

Flyttade hit diskussionen från "Meningslösa fakta"-tråden.

 

Det är ungefär så jag ser på det jag med. Jag vill inget hellre än att de ska låta serien vila i frid.

Jag ser en möjlighet. Att ge oss orginalscriptet till R2 :/

 

Men det har jag inga förhoppningar om.

 

Tja, många viskar om att det förhoppningsvis rör sig om Stage 26 till Stage 50 (istället för Turn 01 till Turn 25 som R2 innebar) men att göra något sådant är som att göra hela R2 till något totalt onödigt, något som gjordes helt i onödan. Ett annat problem är att ett flertal saker i R2 togs direkt ur den ursprungliga planen för säsong 2, bland annat själva slutet med Zero Requiem. Man ska väl aldrig säga aldrig, men jag skulle bli förvånad om de gick ut med att de hade för avsikt att göra Stage 26 till Stage 50 i en ny satsning. Okouchi har dessutom uttalat sig om att det team de hade när de gjorde Code Geass var en sådan där uppsättning människor som verkligen är once in a lifetime. Han tror inte att ett liknande team skulle kunna formas igen. De hade folk på smådetaljer som i vanliga fall skulle vara högsta hönset inom sitt område för en produktion. Det verkar verkligen som om han inte vill att Sunrise exploaterar hans skapelse.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

men att göra något sådant är som att göra hela R2 till något totalt onödigt

Det var det ju också :D

 

Nämen är som sagt inte hoppfull direkt. Är mycket som talar emot. Ser dock inte vad som skulle kunna vara bättre. Om dom nu verkligen bekräftat något sorts nytt Geass projekt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Idag är det den 28:e september, med andra ord årsdagen för "Zero Requiem", och på den officiella hemsidan har man gått ut med en nyhet.

 

 

FrshcZYJz.png

 

 

Den 5:e december, alltså på Lelouchs födelsedag, kommer man hålla ett event som går under namnet "kiseki no tanjoubi" (miraculous birthday). Ett gäng röstskådespelare kommer närvara; Fukuyama Jun (Lelouch), Koshimizu Ami (Kallen), Sakurai Takahiro (Suzaku), Yukana (C.C.), Mizushima Takahiro (Rolo), Sugiyama Noriaki (Rivalz) och Narita Ken (Jeremiah). De får även sällskap av sångerskan Kuroshi Hitomi som framförde ett flertal sånger som skrevs till serien (Stories, Masquerade och Innocent Days för att nämna ett par).

 

Det som hittills har utlovats är att dessa personer ska framföra något som kan liknas vid ett Picture Drama, fast live på en scen. Man har även lovat att det blir "mer" och vad det kan tänkas vara är hemligt än så länge. Tidningen NewType har redan gått ut med att man inom en snar framtid har Code Geass-relaterade nyheter att komma med. Om NewTypes nyheter bara rör detta event eller om det snarare rör viskningar om ett eventuellt nytt Code Geass-projekt (något det har viskats om ett bra tag nu) som i sådana fall troligtvis skulle avtäckas på det kommande eventet återstår att se.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...

Det slutade med att jag såg klart serien via mindre lagliga medel trots allt. Spojleraktiga intryck under taggen.

Vilket kör! Det här måste vara den mest oförutsägbara serien sedan Death Note, om inte än mer oförutsägbar. Så gott som alla omständigheter hade ändrats från när den först startade, och jag blev minst sagt förvånad när Lelouch stod öga mot öga för sin pappa redan vid avsnitt 15. Så många koncentrerade OMG-moment ser man sällan i en anime.

 

Dock känner jag att vissa saker inte förklarades tillräckligt. Jag hade knappt registrerat att det fanns en sekt kring Geass-kraften förrän Lelouch anföll stället. Och var kom egentligen Geass ifrån? Jupiter? Förklaringen på kejsarens planer kändes också lite vaga; vad skulle det i praktiken innebära om han hade lyckats? För att inte tala om hur de alltid lyckades dra fram en starkare mecha när det behövdes.

 

Slutet tyckte jag var klockrent, men jag hade nog gillat det bättre om jag inte hade fått syn på en video på Youtube som hette just "Lelouch's Death". I vilket fall var det ett passande slut för vår anti-hjälte, och scenen med Nunnally som grät medan folket jublade skapade en mycket känslosam atmosfär. Dessutom kan man ju som tidigare nämnts ifrågasätta om det verkligen var slutet för honom.

 

Överlag gillade jag serien skarpt, även om (eller just därför?) huvudpersonen var den mest vrickade sedan Light. Vissa karaktärer föll mig inte heller i smaken (*host* Kallen), och skolscenerna kändes även här lite väl flamsiga ibland. Men annars var det en av de tyngsta serierna jag sett på mycket länge, och jag tänker absolut skaffa resten av DVDerna när de kommer.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share


×
×
  • Skapa nytt...