Hoppa till innehåll
Anime.se

Code Geass: Lelouch of the Rebellion R2


Blå
 Share

Rekommenderade inlägg

  • Svar 510
  • Skapad
  • Senaste svaret

Toppskribenter i detta ämne

Toppskribenter i detta ämne

Mängden av AWESOMENESS i avsnitt 21 fick mig att skratta. Jag tycker att Code Geass är lite som en bra shounenfightingserie: en bra shounenfightingserie gör ett bra jobb med att beskriva vad som är normalt och rimligt, och låter sedan karaktärerna gradvis nå nivåer som förvisar deras föregående skickligheter till skamvrån -- och gör det på ett riktigt jäkla häftigt sätt. Men medan shounenfightingserier då handlar om att slagkämparna imponerar genom att slå snabbare och hårdare och lära sig nya tekniker, så imponerar Code Geass genom melodrama, politiska intriger, taktiker och bitar av exposition som blir allt vansinnigare och extremare utifrån seriens interna referenser. Detta tycker jag har varit från start.

 

tl;dr? "Ni vet vad" i avsnitt 21 var skithäftigt. :3

 

Avsnitt 21.

Spoiler
Så C:s värld är det kollektiva undermedvetna? Heh.

 

Det var inte första gången jag har sett tanken om "det kollektiva undermedvetna" dras till sin ytterhet i japanska populärkulturella verk. Exempel.

Spoiler
Eva, någon? Xenosaga? :)

 

Trainwreck, så fan heller!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

AAAHAHAHAHAHA! HAH! HAH! HAAAAHAHAHAH!

 

Nu när jag skrattat färdigt kan jag vara lite konstruktiv.

 

21

Upplösningen på Charles och Marianne var väldigt meh. Och när han fick dubbel geass var... shounen. Jupiter hade lite liten roll också. Men slutet var ju hillarious :D

Satt med ett evil smile under hela tiden han kom in. Och "Knight of Zero" var riktigt näjs. Nu är bara frågan vad ända in i hallabalula Schneizel har för planer. And for that matter, vad har Lulu för planer?

 

Ska nog se om imorn och se om jag hänger med Charles lilla snack. Är för trött nu ~_~

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Okej, trots att man är en aning över stimulerad av avsnitt 21 ska jag försöka få fram något konstruktivt. Satans vilket bra avsnitt! Inte nog med att många frågetecken försvann, så fick man de där underbara plottwistsen som jag tjatar om i varje avsnitt och som jag har börjat gilla mer och mer med serien.

 

Angående om det här med vilken säsong som är bäst så tycker jag båda säsongerna är näst intill lika bra. Visst säsong 2 har mer robotar och effekter än säsong 1 men för min del så är inte det ett minus. Nu var det i och för sig ett bra tag sen jag såg säsong 1 så egentligen borde jag väl kolla om på den för att göra ett rättvis jämförande av de båda säsongerna.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Var skönt med ett avsnitt som hade fler plottwists än minuter den pågår.

 

Haha, jo det är plot twists till höger och vänster. Men... tro inte att det är slut med sådana efter Turn 21. Det är ett och annat på ingång om man säger så. ;)

 

Schneizel hävdade ju att han hade alla kort på handen. Vänta tills han spelar ut esset. Hoppas inte på något alltför mindfuckande dock. Jag tror att man blir betydligt mer chockad om man under hela R2 har suttit och spammat F5-tangenten på geass.jp otaliga gånger om dagen. Mer än så säger jag inte, för jag vill inte att någon ska spoilas. ^^

 

 

Liten bonus från veckans bild-skörd

1220221739899db1.jpg

 

Och just ja... ett av de mest diskuterade ämnena på 2ch har varit hur och hur länge Suzaku - som senare blev känd som Spinzaku, som numera är känd som Roofzaku - väntade i taket på att få göra sin entré.

 

user81470pic77311220261cb3.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Avsnitt 22

WTF!!?? Code Geass vet verkligen hur man vänder på saker! Dem senaste avsnitten har verkligen vart dramatiska och spännande, men jag gillar inte hur personer har ändrats. Vem är det som är god och ond egenligen!!??!? Vem ska jag heja på???? Jag har aldrig vart så förvirrad. Jag får fan ta och se om dem senaste avsnitten. Hur avsnitt 22 slutade var ju bara OMG! Och vem fan trodde att Suzaku och Lelouch skulle slå ihop. Sen var det synd att Marianne visade sig vara en jävla bitch. Blev lite besviken när Kallen och Lelouch inte fick ihop det.

 

Senaste avsnittet har verkligen förstört min vecka. Nu kommer jag att tänka code geass till nästa avsnitt minst. Vissa serier kan verkligen va för bra. Jag är orolig över om jag ens kommer att kunna sova.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

nej

ep 22 var fan inte ens bra. Nu har dom bara gått till överdrift för att försöka skapa "WTF" moment, på bekostnad av karaktärerna.

"Hej jag älskar lelouch. oj jag kysser honom.... hej nu ska jag döda lelouch."

mm. logiskt och trovärdigt.

"Hej jag är den rättmätige härskaren av brittania! Jag ska ta tebax herraväldet! Jag spränger huvudstaden... ja för det är en bra idé."

åter igen. logiskt och trovärdigt.

"Vi är UFN! Vi har skapat en allians med domhär reglerna. Om ni joinar enligt våra egna regler som vi själva grundat, så kommer ni få mycket att säga till om. nej men så kan vi ju inte ha det. Lova att itne följa våra regler annars får ni inte vara med."

 

the list goes on and on.

 

 

Många brukar säga att vad som skiljer animé från västerländska produktioner är att dom är mer karaktärsfokuserade.

vad händer då om man skapar starka trovärdiga karaktärer och sedan bara kastar ut deras personligheter genom fönstret "for the lulz"?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

nej
ep 22 var fan inte ens bra. Nu har dom bara gått till överdrift för att försöka skapa "WTF" moment, på bekostnad av karaktärerna.

"Hej jag älskar lelouch. oj jag kysser honom.... hej nu ska jag döda lelouch."

mm. logiskt och trovärdigt.

"Hej jag är den rättmätige härskaren av brittania! Jag ska ta tebax herraväldet! Jag spränger huvudstaden... ja för det är en bra idé."

åter igen. logiskt och trovärdigt.

"Vi är UFN! Vi har skapat en allians med domhär reglerna. Om ni joinar enligt våra egna regler som vi själva grundat, så kommer ni få mycket att säga till om. nej men så kan vi ju inte ha det. Lova att itne följa våra regler annars får ni inte vara med."

 

the list goes on and on.

 

 

Många brukar säga att vad som skiljer animé från västerländska produktioner är att dom är mer karaktärsfokuserade.

vad händer då om man skapar starka trovärdiga karaktärer och sedan bara kastar ut deras personligheter genom fönstret "for the lulz"?

 

agree

Jag kände likadant. Karaktärerna har verkligen förlorat sin karaktär om man säger så. Vilket är jävligt synd. Det är svårt att säga om det ens är Code Geass man tittar på.

.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share


×
×
  • Skapa nytt...