Hoppa till innehåll
Anime.se

Code Geass: Lelouch of the Rebellion R2


Blå
 Share

Rekommenderade inlägg

  • Svar 510
  • Skapad
  • Senaste svaret

Toppskribenter i detta ämne

Toppskribenter i detta ämne

Men... vad heter låten då o.O

Den heter... (intespoilermenvafan)

Spoiler
...Continued Story. (Och jag tror inte det är en hänvisning till en uppföljare.) Passar in i mina tankar om ett förhållandevis lyckligt slut. Lyckligt för världen, åtminstone. :p

 

Hitomi-låt. Hitomi heart.gif.

 

(♬ Tralala, bara ~60 timmar kvar... ♬)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Lyssnat på låten nu och förstår vad du menar. Kan verkligen föreställa mig Nunnally sitter uppe på Damocles och tittar ut över världen och säger typ "Let's make it a nice place together" eller "Isn't it beautiful", och så kommer Lulu med sitt vanliga halvambitiösa leende och säger nåt i stil med "Aa... sou da na". Så står Suzaku i bakgrunden och ser glad ut. Sen typ random bilder på... fred >_>

 

Men det var ju en riktigt bra låt :)

 

La la la la lalalalalaaa~~

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

25 SPOILER

Säker?

nunnally.png

 

Nunnally hjärtskärande tårar över folkmassans "Zero Zero Zero!" och Continued Story tog det bästa av seriens röster, musik och stämning i en perfekt blandning. Det var mycket rörande.

 

Underväldigande, delvis ytligt och väldigt kondenserat avsnitt pga alldeles för höga förväntningar. Att Zero dödar Lelouch Death Note-style kändes mycket som en sista minutens lösning med en släng av ödets ironi. Å andra sidan var det bästa möjliga sätt för folk att sluta hata honom, glömma massakerprinsessan och bli fria från envälden på riktigt. Poängen med Zeros requiem var trots allt inte att rädda hans ansikte utan att göra folk oberoende av honom. Om de hade vågat ta livet av några roller tidigare hade de kunnat gå in djupare på dem som var kvar i livet och fått in mer än tio sekunders epilog per roll.

 

Men det var kul att titta på med snygg action, drama och en sköön epilog.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

OMG shit alltså. Vet fan inte vad jag känner.

 

25

Jag vet inte, det är ett bra slut... men jag gillar det inte ;) Hatar sorgliga slut. Hoppades trots allt att Lelouch skulle överlevt på något sätt och fått happy ending med CC... Men man visste redan från början att det var 95% säkerhet att Lelouch skulle dö på det ena eller andra sättet, trodde dock att Suzaku skulle dö också, efter att han dödat Lelouch. Men fan alltså, känner mig lite små besviken. Var inte riktigt den vanliga code geass touchen på avsnittet. Ingen riktigt turnaround (eller jo kanske om man ser det när Han använde sin geass på Nunally, men de var ingen major plottwist). Kommer nog att göra ett långt långt inlägg om detta senare när jag inte har ont i bröstet längre, och floder av tårar ner för kinderna.

 

Är nog lite besviken trots allt :( inte för att det var dåligt, utan för att jag hoppats på nåt helt annat. Men Sånt är det... Jag vet inte, det är som om nåt saknas helt enkelt.

 

Det mesta av detta svamlet bygger på ifall det inte är Lelouch som kör vagnen, vet inte tycker det inte är mycket som tyder på det.

 

Hade nog hoppats på lite mer vad händer sen material också. Hatar när man inte få reda på extra om hur karaktärer utvecklas och så... -__-

 

Sen fick man inte se någon naken CC heller, trots alla "läckta" bilder från nåt kommande magasin i japan :(

 

POST TO BE CONTINUED!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ang Vagnen

Anledningen till att man skulle kunna tro att det är Lelouch som kör vagnen är väl för att det finns en vag möjlighet att han "ärvde Koden". Så att han är odödlig.

 

Annars var jag ganska nöjd med hur det löstes upp, lite tråkig epilog bara, gick lite fort där. De kunde skippat Shit Project och kastat in lite annat gott.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ang Vagnen
Anledningen till att man skulle kunna tro att det är Lelouch som kör vagnen är väl för att det finns en vag möjlighet att han "ärvde Koden". Så att han är odödlig.

 

Annars var jag ganska nöjd med hur det löstes upp, lite tråkig epilog bara, gick lite fort där. De kunde skippat Shit Project och kastat in lite annat gott.

Fick denna text av SayaSe, och när jag läste den så verkar den imo stämma helt.

zomgspoilarz

Lelouch is still alive. He has Charles' Code which he received when the man choked him. The Code activates first when you die, which happened. And before you say can't have Code and a Geass at the same time, the Code wasn't the one C.C. had, meaning that Lelouch was the first one to achieve Code Geass. He's now travelling the country-side with C.C., living as immortals.਀�

That's the only reason for C.C. to be suddenly so happy again. Also, before you say that C.C. was just talking to the dead like with Marianne, that's not true. She could only talk to her because of the nature of her Geass which allowed her to implant herself into the "hearts" of others. That's how she was able to talk with Marianne. Lelouch's Geass was entirely different, meaning that she could only have spoken to him if he was there.਀�

Also, the screenie of the cart driver who is masking his features competely supports this.਀�

What further supports this is that Nunnally got Lelouch's memories when she touched her, just like Lelouch did when he touched C.C. back in Narita. The only way this could have happened is his Code activating. This pretty much confirms that he has the Code and is alive.਀�

C.C.'s words in the end translated: "Geass is the power of kings, it will isolate you... well, I guess thats a little wrong... eh, Lelouch"਀�

਀䤀一 䄀䐀䐀䤀吀䤀伀一�

਀䌀伀䐀䔀 䜀䔀䄀匀匀 刀㈀㴀䰀䔀䰀伀唀䌀䠀�

R2 IS LELOUCH'S IMMORTAL "CODENAME," CODE GEASS REFERS TO THE POWERS HE HAS...CODE+GEASS=CODE GEASS

Så min teori bakom R2 stämde :3

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

zomgspoilarz

Lelouch is still alive. He has Charles' Code which he received when the man choked him. The Code activates first when you die, which happened. And before you say can't have Code and a Geass at the same time, the Code wasn't the one C.C. had, meaning that Lelouch was the first one to achieve Code Geass. He's now travelling the country-side with C.C., living as immortals.਀�

That's the only reason for C.C. to be suddenly so happy again. Also, before you say that C.C. was just talking to the dead like with Marianne, that's not true. She could only talk to her because of the nature of her Geass which allowed her to implant herself into the "hearts" of others. That's how she was able to talk with Marianne. Lelouch's Geass was entirely different, meaning that she could only have spoken to him if he was there.਀�

Also, the screenie of the cart driver who is masking his features competely supports this.਀�

What further supports this is that Nunnally got Lelouch's memories when she touched her, just like Lelouch did when he touched C.C. back in Narita. The only way this could have happened is his Code activating. This pretty much confirms that he has the Code and is alive.਀�

C.C.'s words in the end translated: "Geass is the power of kings, it will isolate you... well, I guess thats a little wrong... eh, Lelouch"਀�

਀䤀一 䄀䐀䐀䤀吀䤀伀一�

਀䌀伀䐀䔀 䜀䔀䄀匀匀 刀㈀㴀䰀䔀䰀伀唀䌀䠀�

R2 IS LELOUCH'S IMMORTAL "CODENAME," CODE GEASS REFERS TO THE POWERS HE HAS...CODE+GEASS=CODE GEASS

Jag...

... hakar helt på den teroin! Den låter vettig och ger mig en känsla av belåtenhet. Egentligen har jag inget emot att Lelouch dör (och förblir död) eftersom att han jobbade så hårt för sin egen död, för att sedan upptäcka att han lever igen. ^^;

Att han, möjligtvis, blir odödlig är bara en bonus för att tillfredställa tittaren... som mig, till exempel! :>

 

När det kommer till att säga något om Geass håller jag med Boda. Det finns mycket som skulle kunna sägas, men på samma gång känns det som att det inte behövs.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ang Vagnen
Anledningen till att man skulle kunna tro att det är Lelouch som kör vagnen är väl för att det finns en vag möjlighet att han "ärvde Koden". Så att han är odödlig.

 

Annars var jag ganska nöjd med hur det löstes upp, lite tråkig epilog bara, gick lite fort där. De kunde skippat Shit Project och kastat in lite annat gott.

Fick denna text av SayaSe, och när jag läste den så verkar den imo stämma helt.

zomgspoilarz

Lelouch is still alive. He has Charles' Code which he received when the man choked him. The Code activates first when you die, which happened. And before you say can't have Code and a Geass at the same time, the Code wasn't the one C.C. had, meaning that Lelouch was the first one to achieve Code Geass. He's now travelling the country-side with C.C., living as immortals.਀�

That's the only reason for C.C. to be suddenly so happy again. Also, before you say that C.C. was just talking to the dead like with Marianne, that's not true. She could only talk to her because of the nature of her Geass which allowed her to implant herself into the "hearts" of others. That's how she was able to talk with Marianne. Lelouch's Geass was entirely different, meaning that she could only have spoken to him if he was there.਀�

Also, the screenie of the cart driver who is masking his features competely supports this.਀�

What further supports this is that Nunnally got Lelouch's memories when she touched her, just like Lelouch did when he touched C.C. back in Narita. The only way this could have happened is his Code activating. This pretty much confirms that he has the Code and is alive.਀�

C.C.'s words in the end translated: "Geass is the power of kings, it will isolate you... well, I guess thats a little wrong... eh, Lelouch"਀�

਀䤀一 䄀䐀䐀䤀吀䤀伀一�

਀䌀伀䐀䔀 䜀䔀䄀匀匀 刀㈀㴀䰀䔀䰀伀唀䌀䠀�

R2 IS LELOUCH'S IMMORTAL "CODENAME," CODE GEASS REFERS TO THE POWERS HE HAS...CODE+GEASS=CODE GEASS

Så min teori bakom R2 stämde :3

 

25

detta som man vill men tänkte bara på när C.C ber i kyrkan "As a retribution for using geass on people,you..." skulle jag ju säga låters som något sånt här om man låter fantasin flöda:

 

As a retribution for using geass on people, you've decided to endure the curse that is eternity.

 

C.C själv har sagt att evigheten är en förbannelse, Lelouch håller tydligen med då han säger att han straffar Suzaku genom hans "lev"-geass..

 

skulle också säga att hon ler lite med ögonen i slutet på scenen :P

 

gillar dock mer att han dog helt o hållet, hoppas vi får några bra argument för det slutet för nu är jag mer såld på att han överlevde... damn u flaskis ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

25

Well, det var väl bättre avslut än jag förväntat mig. Gillade att Continued Story spelades vid den där ledsamma scenen. Passade gött. Annars känns det inte som det hände så mycket i det här avsnittet egentligen.

 

Haha, Jeremiah och Anya startade en apelsinfarm xD

 

Ops. Glömde /hide.

 

R2 ligger 4a på top anime på mal atm...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

25
Inte postat på länge, men kände det var läge att lägga in en ;) Pappersfågeln på vagnen bredvid CC tycks ju egentligen ha en större innebörd för Lelouch då han fick den av Nunally i början, minns inte att CC nånsin relaterats till fågeln iallafall :P, det ihop med dom andra argumenten fr mig at ttro att det är Lelouch på vagnen
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vagnsnacket

"It's the tiger or the princess, and Sunrise cut to black before the knight opened the door. If you want to think Lelouch survived, he did. If you want to think he died, he did. There is no canon answer because the writers didn't make one.

 

It's a choose-your-own-ending. Nothing more."

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

25
Jag väljer att tro på flaskis teori. Det behagar mig mest. Jag var skakig genom hela avsnittet. Antagligen för att det var sista avsnittet. Slutet kändes som ett glatt/sorgligt slut samtidigt. Det sorgliga Lelouchs död. Killen gör ju hela serien i princip. Vet inte vad jag ska säga mer. Känns sorgligt att allting är slut. ;)
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Avsnitt 25

Nu har jag fått lite av den här tomma känslan jag brukar få när man har kollat klart på en bra/riktigt bra anime.

 

Jag tyckte att slutet var bra gjort och det kändes som att det var det enda riktiga slutet serien kunde få.

 

Nu när man har läst att Lelouch eventuellt överlevde och reser runt med CC känns det både bra och lite dåligt. Inte direkt dåligt kanske men ibland kan det faktiskt vara bra att någon viktig person dör men inte alltid.

 

Riktigt nöjd med serien för övrig, det har varit en väldigt rolig och bra resa som jag hoppas att jag kan få med andra serier i fortsättningen. När jag ändå är i farten kan jag slänga in mitt betyg för hela serien, en stark 9/10 får den för en fantastisk välgjord serie.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share


×
×
  • Skapa nytt...