Hoppa till innehåll
Anime.se

Code Geass: Lelouch of the Rebellion R2


Blå
 Share

Rekommenderade inlägg

  • Svar 510
  • Skapad
  • Senaste svaret

Toppskribenter i detta ämne

Toppskribenter i detta ämne

Avsnitt 23.

Spoiler
* Cornelias död var jättelöjlig. Dåligt sätt, dåligt utförande, dåligt ljud. Han knäpper med fingrarna och en kulspruta kommer ut ur väggen? Vafan? o_o

* Lelouch har äntligen vuxit upp och ska sluta särbehandla sin syster! o/

* Den som gillar avsnittets strategidel, det där med "nu avancerar han sin vänstra flank, då låter vi våra fronttrupper retirera" osv... den som gillar det borde kolla upp Legenden om galaxhjältarna. B)

 

Bara två avsnitt kvar! Kommer de att hinna göra allt viktigt tror ni?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

23

Hände ju egentligen inte så mycket. Vi fick konfirmation om att allt nice-guy som Schneizel gör bara är bullshit för att kunna styra världen eller whatever. Egentligen är han ett svin :)

Hade inget emot att Cornelia dog (speciellt för Schneizels hand), men det var ju äckligt fult gjort. Srsly, en sån scen kunde dom lagt ner lite mer på.

 

Overall var väl det här rätt hyffsat avsnitt. Strategibajset var väl lite spännande. Xin-ke är visst fortfarand syk och hostar blod. Hela låt-scenen var rätt go också.

 

En rosa Lancelot? :S

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

23
Hände ju egentligen inte så mycket. Vi fick konfirmation om att allt nice-guy som Schneizel gör bara är bullshit för att kunna styra världen eller whatever. Egentligen är han ett svin :)

Hade inget emot att Cornelia dog (speciellt för Schneizels hand), men det var ju äckligt fult gjort. Srsly, en sån scen kunde dom lagt ner lite mer på.

 

Overall var väl det här rätt hyffsat avsnitt. Strategibajset var väl lite spännande. Xin-ke är visst fortfarand syk och hostar blod. Hela låt-scenen var rätt go också.

 

En rosa Lancelot? :S

 

23

C.Cs så hon kan "shielda" Lelouch?
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

23

Se där, första striden på ett tag som faktiskt var rätt bra och inte bara skicka in "Strike Freedom" och ta hand om en arme på 5000 med ett skott...

 

Ja jag tyckte också Cornelias död kändes fattig, precis som bild derbyt under insert låten i mitten av avsnittet. Det märks att dom börjar få ont om tid och försöker knyta ihop så många trådar som möjligt.

 

Annars var det väl inte så mycket att säga, den fortsatte att bygga upp inför slutet och det ska bli intressant att se hur den går.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Avsnitt 23

Lelouch har verkligen växt till sig. Frågan är om han verkligen kommer kunna hålla tillbaka krafterna som Schneizel och Nunnally har nu. Jag oroar mig dessutom för ett smörigt slut där Nunnally blir kvar levande. Detta med Lelouch och så lever dom lyckligt i alla sina dagar la-la-la-la-la etc

 

Precis som Orrin säger var stridsdelen grym. Kändes bra med lite mer mecha som verkligen inte dykt upp på senare tid i serien i den här utsträckningen. Och det kommer ju fortsätta nu. Fuck yes.

 

Fast, någon Gundam är det ju inte.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

23
Waaaaaaaaaaaaaaaaah grymt avsnitt. Älskade när striden gick igång. Älskar när två genier försöker överlista varandra. Det här dem här striderna jag har saknat. Det ska bli spännande att se vad som händer. Vare sig det slutar gott eller ont så lär ju jag bli nöjd med slutet. Jag hoppas dock på att det slutar gott. Det förtjänar dem.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

som sagt (23)

Scheizel är genomrutten, har sagt det hela tiden genom serien. Han har den typiska "Jag-är-ond-men-spelar-god-look:en"! Och det har jag sett sen man såg honom första gången i R1.

 

Lite synd om Cornelia faktiskt... sen att det "bara" är 3st kvar som kan fortsätta styra Brittania från Brittania släkten är lite märkligt, speciellt när det känns som om alla 3 ska dö innan serien är slut :S

 

Striden var sagt väldigt bra gjord och spännande. Förväntar mig en Suzaku vs Gino strid i närmsta avsnitten. Känns om om Anya inte gjort sitt än heller. Vad menar dem t.ex. med att om Anya får tillbaka sina minnen så är inte inte en stridsduglig soldat (om man läser mellan raderna blev det typ nåt sånt de sa...).

 

Se där, första striden på ett tag som faktiskt var rätt bra och inte bara skicka in "Strike Freedom" och ta hand om en arme på 5000 med ett skott...

 

Inget skitsnack nu Orrin.

 

Problemet med anime är att nästan alla bra serier, slutar helt mongo. Men ibland gör dem inte det, och då blir det problem med att veta hur en animen kommer att sluta

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Som vanligt är man seg att se på det nyaste avsnittet så allt har redan tagits upp i tråden en eller flera gånger redan.

 

23

Gillade avsnittet, kändes omväxlande med ett robot slag som vi inte har sett i serien på ett tag. Gillade även att avsnittet kändes "öppet" det var ingenting som lurade i ett hörn som de har gjort under de senaste avsnitten (omväxling förnöjer). Var även kul att se när Lelouch ägde Nunnaly, samt att Sayako levde.

 

Tänk att det bara är två avsnitt kvar, tiden går fort när man roligt. Ska bli intressant att se om de lyckas knyta ihop säcken på ett bra sätt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

* Den som gillar avsnittets strategidel, det där med "[...]" osv... den som gillar det borde kolla upp Legenden om galaxhjältarna. B)

 

Du säger det?

Detta måste ses :)

 

Tycker avsnittet var riktigt uppfriskande efter de senaste överdramatiserade avsnitten. Mera härligt "Lelouch sparkar rumpa ur underläge" :D

 

som sagt (23)
alla 3 ska dö innan serien är slut :S

I hope you're right :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

24

Well. Var inget som var speciellt bra, men en del grejer som var speciellt dåliga. Varför skulle Guilford komma tillbaks. Dalton kom fan inte tillbaks och han är minst dubbelt så grym. Det är aldeles för mycket fake deaths i R2. Jag hatar sånt. Huvudanledningen till att jag hatade Orange i första säsongen.

 

Är lite svårt att kommentera på resten. Inget känns riktigt som det sticker ut :/

 

För övrigt har vi väl alltid vetat att Nunnally haft blå ögon. Syns i flashbacken när hon har en blodig Marianne på sig.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

24
Spoiler
Well. Var inget som var speciellt bra, men en del grejer som var speciellt dåliga. Varför skulle Guilford komma tillbaks. Dalton kom fan inte tillbaks och han är minst dubbelt så grym. Det är aldeles för mycket fake deaths i R2. Jag hatar sånt. Huvudanledningen till att jag hatade Orange i första säsongen.

Framförallt bådar det ju lite illa för avslutningen.

24.

Spoiler
Cornelia överlevde. Guilford kom tillbaka. Sayoko överlevde. Med flera. (Nunnally, och till viss del Orange, har åtminstone en "oersättlig" del i handlingen efter sin "död".)

 

Andra säsongen verkar vara för snäll, så jag fruktar ett "happy ending". :/

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Avnsitt 24

Tyckte att det var ett bra avsnitt med god blandning. Dock blev även jag lite besviken på att Guildford överlevde, har inget emot honom men när man ändå fick se han "dö" så borde han förbli död tycker man. Som Sceleris sa så känns det som att de är alldeles för snälla i säsong 2, visst folk har dött men det är mer som har lurat döden (och lurat oss ;)).

 

Förutom det har jag inget att klaga på och ser fram emot avslutningen nästan söndag/måndag.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

wait a minute

Spinzaku sa väl att Lulu hade en person att döda och en att rädda. San kanske skulle rädda Schneizel och döda Nunnally :D

 

Hoppas.

 

Edit: Ordagrant säger han "You have an enemy you need to defeat and a person you need to rescue", men jag undrar jag om han egentligen säger fiende till första. Tycker det låter som 'hito' på båda.

 

Det finns fortfarande hopp alltså :D

 

Edit2: Något som stärker detta lite grann kanske är att Schneizel kommer till slutsatsen att Lulu aldrig hade tänkt döda honom. Ifs är ju termen defeat lite flytande :/

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Undrar om sista låten på sista (senaste) soundtrackalbumet är sista låten i serien. Det låter som en avslutningslåt, och den ger vissa vibbar...

Låten känns ganska...

Spoiler
...optimistisk. Eftertänksamt munter. Typ att kriget är slut, Nunnally blir världens snällaste kejsarinna, allt är frid och fröjd, nu får alla hålla hand och tänka på sina nära och kära som de förlorat och påbörja sina nya liv. Yaay. o/

 

...Eller inte yay. Återstår att se.

 

(♬ Lalala, längtar till på söndag... ♬)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share


×
×
  • Skapa nytt...