Hoppa till innehåll
Anime.se

Code Geass: Lelouch of the Rebellion R2


Blå
 Share

Rekommenderade inlägg

Code Geass har man lyckats med.

 

Avsnitt 25

Sista avsnittet kändes lite väl förhastat den första biten med hopp mellan de flesta karaktärer i serien där de får säga sitt om saker och ting. Men när vi väl var framme vid slutscenen med Lelouch där man fick sin förklaring känner jag mig rätt så nöjd ändå med hur det hela sluta.

 

Och tanken att kanske Lelouch nu överlevde det hela pga att han vart odödlig för att han fick överta Coden när han dog gör det hela lite roligare. Ett riktigt öppet slut som inte riktigt kanske gav en all den closure som man ville ha så är det något som man är van vid.

Till hela serien sett så har det varit ett samt nöje att få följa den här historian. Kommer bli svårt att vänja sig en söndag nu ett tag framöver utan Code Geass.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 510
  • Skapad
  • Senaste svaret

Toppskribenter i detta ämne

Toppskribenter i detta ämne

25
Pappersfågeln på vagnen bredvid CC tycks ju egentligen ha en större innebörd för Lelouch då han fick den av Nunally i början, minns inte att CC nånsin relaterats till fågeln iallafall :p, det ihop med dom andra argumenten fr mig at ttro att det är Lelouch på vagnen

http://trainwreck.ggkthx.org/2008/09/28/ccs-pink-crane/

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Kollade om sista avsnittet ikväll och måste säga att jag känner mig nöjd med slutet nu när man har sett det igen och fått smällt att serien faktiskt är slut.

 

Finns ju vissa lösa grejer man skulle vilja ha fått reda på men något ska man väl ha och fundera på när man jobbar eller gör något annat ;) .

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Well, nu när det gått ett tag kan jag ju slänga upp mina åsikter om vad som var not cool i R2.

 

Hade gärna sett någon sorts elitplatå (typ rounds) med massproducerade lancelots (vincent var en bra idé) och ett fåtal (1-3) gawains eller liknande som command-stationer in battle (vilket är vad de var menade till från början och precis vad Lulu använde den till). Inte femtielva olika knightmares som ändå discardas jättesnabbt i slutet (av gurren och albion). Det känns både meningslöst och inte geass. Jag trodde att det skulle vara real robots -_-'

 

Charles hade faktiskt goda intentioner == inte coolt. Han skulle bara vart en bitch som tyckte att folk var olika etc. Att Marianne kom tillbaks var dåligt. Det kanske var oundvikligt att hon levde eftersom hon snackat med CC då och då, men... näe. Det skulle vart mer sökande efter varför hon dog från Lulus sida, och det skulle helst ha något med Schneizel att göra (han förde bort kroppen etc). Inte att allting avslöjas och löses upp på ett avsnitt. Helst skulle hon och Charles varit emot varandra också vilket skulle ge CC vs VV.

 

Charles mål var i allmänhet rätt lamt. Hellre än "göra världen god" kunde dom väl åtminstone haft nåt "purge the world from evil" (med någon luddig definition på evil). Han hade vart så mycket coolare som en total galning. VV hade också en rätt tråkig roll when it comes down to it.

 

Hela geasscult kändes rätt livlös eftersom man inte fick se så mycket av den. Jag fattade inte heller riktigt vad den var till för. Den största besvikelsen var att den inte avslöjade den här bilden. Dessutom hade väl Schneizels och Bartleys (han hette så va) experiment på CC inget med dom att göra. Det var nåt eget för dom hade... hittat CC nånstans och undrat "vod er ditte för någet". Dom hade ju också flera st såna där kapslar som CC först låg i. Hade gärna sett något utvecklas runt det.

 

Agree/disagree? Något mer som borde ändrats eller något som var jättebra som det var?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Grymt Volba, håller med mig på de flesta punkter. Hade gärna sett Lelouch hämnas på sin mors mördare, och det hade vart roligt om det var någon riktigt ond. Tyvärr visade sig Marianne vara en bitch... som blev mördad av någon tråkig som VV. Jag hade också velat se Charles som slut boss, och det hade vart roligare om han hade vart en värdig rival till Lelouch. Han är ju ändå pappan till två genier som Lelouch och Sneizel.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

nja egentligen tycker jag inte man ska klaga så mycket på en serie som har lyckats så bra i mina ögon , men om vi nu säger marianne inte kom tillbaka och att Charles bara var pure evil då hade det inte direkt blivit någon överraskning när saker väll händer så jag är glad att det gick som det gick. men däremot blev jag nyfiken på vagn scenen efter jag läste flaskis post. aja kanske nån gång i framtiden får man reda på det.

 

och sen älskade jag slutet hur sazukua och lulu fick allt att gå ihop kan inte begära mer.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 months later...

Vill bara tacka o ödmjukast för tipset att se denna serie

 

Såg båda säsongerna på 2 veckor och tyckte att de kompletterade varandra mycket bra. Storyn får många + för dess djup och de vackra tvisterna. Karaktärerna känns genom tänkta, där alla har sin egna historia att berätta något som jag uppskattar.

 

På det stora hela kan jag bara sammanfatta det med att boxen skall beställas å det snaraste samt att jag varmt rekommenderar den vidare.

 

:rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 5 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share


×
×
  • Skapa nytt...