Hoppa till innehåll
Anime.se

Code Geass: Lelouch of the Rebellion R2


Blå
 Share

Rekommenderade inlägg

Kring det Ashaz skrev

Jag tycker snarare att dom fixat till många karaktärer och gett dom sitt ursprungliga jag. Jag minns inte Lelouch som en gråtande pojke som gjorde allt för dom omkring honom utan snarare den personen som endast tänkte på sig själv och sitt egna ego (genom att skylla på Nunally till och från). Suzaku fortsätter tro på Britannia och värderar fortfarande sin vänskap men Lelouch väldigt högt och följer därför med honom.

 

Så, nja. Jag vill inte hålla med om det. Kysscenen var något som jag inte ens la något speciellt öga på och det har jag faktiskt inte tänkte göra heller. Det kändes som något standardiserat inslag som förr eller senare skulle dyka upp.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 510
  • Skapad
  • Senaste svaret

Toppskribenter i detta ämne

Toppskribenter i detta ämne

nej
Spoiler
ep 22 var fan inte ens bra. Nu har dom bara gått till överdrift för att försöka skapa "WTF" moment, på bekostnad av karaktärerna.

"Hej jag älskar lelouch. oj jag kysser honom.... hej nu ska jag döda lelouch."

mm. logiskt och trovärdigt.

"Hej jag är den rättmätige härskaren av brittania! Jag ska ta tebax herraväldet! Jag spränger huvudstaden... ja för det är en bra idé."

åter igen. logiskt och trovärdigt.

"Vi är UFN! Vi har skapat en allians med domhär reglerna. Om ni joinar enligt våra egna regler som vi själva grundat, så kommer ni få mycket att säga till om. nej men så kan vi ju inte ha det. Lova att itne följa våra regler annars får ni inte vara med."

 

the list goes on and on.

 

 

Många brukar säga att vad som skiljer animé från västerländska produktioner är att dom är mer karaktärsfokuserade.

vad händer då om man skapar starka trovärdiga karaktärer och sedan bara kastar ut deras personligheter genom fönstret "for the lulz"?

 

Jag håller inte med. (Avsnitt 22.)

Spoiler
Förutom att slutet kändes som ett "plot twist for the plot twist's sake", håller jag inte med.

 

Kallens beteende till exempel. Hon kysser Lelouch för något relaterat till hennes attraktion till honom (kanske som ett avsked till förälskelsen; det spelar inte direkt någon roll), och hon vill besegra (hon använder ordet "besegra") honom för att hon inte vet var han står, om han har förrått dem eller inte. Klart hon är kluven. Tycker inte att det är så orimligt.

 

Schneizels beteende, och då också Lelouchs och Suzakus, kan nog inte förklaras utan att veta vad som hände den där tiden före Lelouch tog makten. Förhoppningsvis gäller det inte bara att Schneizel vill upprätthålla det brittanniska kejsardömet, utan något mer. Så vi kan inte bedöma deras gärningar beroende på deras motivationer, eftersom vi inte VET deras motivationer.

 

(Det känns ju ganska rimligt att Schneizel har något farligt för sig, eftersom Lelouch planerar att spilla mycket blod för att motverka honom -- med Suzakus stöd. Det måste alltså verkligen vara en "ändamålet helgar medlen"-situation.)

 

UFN:s beteende: UFN skapades som en motkraft till Britannien som var alla andra självständiga länders fiende. Britannien har under Lelouchs korta tid förändrats något, vilket de vet, men det är ändå samma land, och de kan inte lita blint på dem bara för att de har en ny kejsare. Så självklart kan UFN inte bara släppa in dem utan kompromiss, samtidigt som de inte heller vill neka dem direkt eftersom de vill veta vad Lelouch har i kikaren. De är öppna för möjligheten att han verkligen vill samarbeta.

 

Sen håller jag inte riktigt heller med om att serien skulle ha trovärdiga karaktärer till att börja med... ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nja, jag tycker att i princip alla personer agerade helt i enlighet med deras karaktärer med tillhörande karaktärsdrag. Den som agerar mest out of character är enligt mig Suzaku för tillfället. Men vända-kappan-efter-vinden-Roofzaku vet man ju aldrig var man verkligen har å andra sidan. ;)

 

Lelouchs agerande och spridda tankar...

Lelouch agerar precis som han har gjort sedan första början. Han axlar ansvaret för allt dåligt som sker, och förställer sig själv i sämre dager för att hjälpa de han bryr sig om, oavsett om det sårar dem eller ej. Problemet som många fans har med hans agerande i Turn 22 är att han just fortfarande sitter fast i det mönstret. Jag får hålla med Sceleris om att det är för tidigt att dra några slutsatser om vad han pysslar med på det politiska planet, eftersom vi som tittare inte vet vad han eller Schneizel planerar i detalj. Det han däremot gör mot sina nära och kära är precis som vanligt. Han total-ignorerar Rivalz för att inte dra in honom i skiten. Han stöter bort Kallen för att inte ta med sig henne ner i helvetet, där han förmodligen planerar att hamna. Han gjorde samma sak i Stage 25, och han gjorde det väldigt tydligt i Turn 19 (det kanske var hans mest ärliga ögonblick, vem vet?). Han bad henne om en omväg, sedan höll han bara tyst. Jag skulle tro att anledningen till detta var att han hade tänkt se till att hon inte stannade vid hans sida, men när hon tog initiativet i diskussionen så valde han troligtvis att inte ljuga henne i ansiktet då det inte behövdes (som i Turn 19), utan bara låta bli att tala över huvud taget. Sceleris redde för övrigt ut innebörden av hennes kommentar senare, så jag behöver inte gå in på det.

 

En liten rolig sak att tillägga. Att Nunnally dök upp igen var egentligen väldigt logiskt, eftersom den tid som Kallen spenderade i fångenskap och interagerade med henne hade varit slöseri med dyrbar screentime om hon nu verkligen hade dukat under. Det roliga ligger i faktumet att CGs staff gick ut på den officiella sidan och markerade Nunnally som "död". Varje vecka har de uppdaterat deras character-charts, och när någon har dött så har det stått "död" på deras porträtt. När någon ha varit tillfångatagen så har det stått "tillfångatagen". När någon har saknats så har det stått "saknas". Nu valde de att skriva "död" på Nunnally, trots att hon uppenbarligen inte var det. Det kan bero på att en del uppmärksamma fans lade märke till att det var två flykt-farkoster i omlopp, och inte bara en. Fult som fan, men de var väl verkligen måna om att förvåna folk i så stor mån som möjligt.

 

Taniguchi sade inför R2-starten att Lelouch skulle bli mer älskvärd den här säsongen. Det måste jag däremot säga att han inte har blivit. Åtminstone inte än så länge. I början av avsnittet verkade det som om han var på väg i rätt riktning, men det lyckades han vända på ganska omgående. Vi får väl se vad det är han egentligen planerar. Förmodligen är det en uppoffring från hans sida som är på ingång. Det verkade definitivt som om han inte förväntade sig få se Kallen igen, även om hennes tuggummi hävdar motsatsen. :)

 

Undrar om vi kommer få ett loli-styre i slutändan? Tianzi för Kina, Kaguya för Japan och Nunnally för Britannia. Att Nunnally i slutändan är den som styr Britannia, möjligtvis med Suzaku som hennes Knight (som Lelouch från första början hade tänkt sig) är kanske inte helt otänkbart?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ja ni har endel bra poänger där måste jag medge.

Jag antar att mycket som verkar ologiskt nu, kommer verka helt rimligt senare när man fått mer förklarat. Det är ju inte direkt första gågnen som lelouch har utstuderade planer långt förbi vad man först trott.

Just lelouch är väl karaktären som jag tycker beter sig mest som man förväntar sig.

 

Nu ska jag ta och se om avsnittet bara för det... B)

 

fråga

Edit: Vad fasen menar Knight of one angående hans geass & lady Marianne?
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

 

fråga

Edit: Vad fasen menar Knight of one angående hans geass & lady Marianne?

 

svar

Tja, jag skulle tro att det bara är något som bevisar att Marianne the Flash var en enastående KMF-pilot. Att han inte trodde att han skulle behöva använda sitt "hax" mot någon annan än henne vill säga.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Lelouchs agerande och spridda tankar...
Spoiler

Taniguchi sade inför R2-starten att Lelouch skulle bli mer älskvärd den här säsongen. Det måste jag däremot säga att han inte har blivit. Åtminstone inte än så länge.

Du tror inte att det kan vara menat mer ur tittarens perspektiv än ur seriens befolknings?

Spoiler
I första serien var han väl något av en "bad boy", men nu i andra serien (speciellt senare) är han mer en tragisk hjälte som tappar allt han håller kärt och vinner våra sympatier. Maybe?

 

Just därför känns det inte helt osannolikt att det kan sluta antingen med att han dör, eller att han vinner en Pyrrhusseger (t.ex. att alla utom han dör). I vilket fall, verkar det inte som att han går mot samma håll som sin far, som övergav sitt personliga allt (t.ex. sin familj) för att förändra världen, om nu Lelouch ska svika sina vänner och kära och massakrera mängder av människor för att nå ett "högre mål"? Det kan vara ett misstag... Se även: Tragic hero.

 

(Om han följer mönstret kommer även denna säsong sluta med Lelouch vs. Suzaku. Fast denna gång dödar de varandra. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Lelouchs agerande och spridda tankar...

Taniguchi sade inför R2-starten att Lelouch skulle bli mer älskvärd den här säsongen. Det måste jag däremot säga att han inte har blivit. Åtminstone inte än så länge.

Du tror inte att det kan vara menat mer ur tittarens perspektiv än ur seriens befolknings?

I första serien var han väl något av en "bad boy", men nu i andra serien (speciellt senare) är han mer en tragisk hjälte som tappar allt han håller kärt och vinner våra sympatier. Maybe?

 

Just därför känns det inte helt osannolikt att det kan sluta antingen med att han dör, eller att han vinner en Pyrrhusseger (t.ex. att alla utom han dör). I vilket fall, verkar det inte som att han går mot samma håll som sin far, som övergav sitt personliga allt (t.ex. sin familj) för att förändra världen, om nu Lelouch ska svika sina vänner och kära och massakrera mängder av människor för att nå ett "högre mål"? Det kan vara ett misstag... Se även: Tragic hero.

 

(Om han följer mönstret kommer även denna säsong sluta med Lelouch vs. Suzaku. Fast denna gång dödar de varandra. ;)

 

Jo...

... jag tror att de menade "ur tittarens perspektiv". Jag tycker dock ändå att de inte har tagit hans karaktär riktigt i den riktningen. De har 3 episoder på sig nu och de kan fortfarande reda ut härvan på ett tillfredsställande sätt, men jag vet inte hur pass mycket jag vågar hoppas på i nuläget. Jag har ju slutat läsa spoilers, men de jag ändå hann ta till mig (Nunnally's roll i Turn 22, tuggummi-replikerna osv) gör ändå att det ser rätt mörkt ut på flera håll.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Är det bara jag... (förhandstitten till avsnitt 23)

snapshot20080908051247nq3.th.jpg

 

Eller är detta Shirley?

 

Avsnitt 22

Oj den här serien har verkligen inte bra mecha strider (speciellt i senare avsnitt), tur att det finns så mycket annat som gör den underhållande.

 

Men ja jag har också fått lite nog av plot twistsen nu, I början var det kul men det känns som dom har överdrivit det för ett antal avsnitt sedan och nu är det bara en rutin, inget speciellt alls. Iof var det väl inte direkt en överraskning att Nunnally levde om jag ska vara ärlig, hon kändes som en så pass viktig karaktär att det skulle vara lite tarvligt att döda av henne på ett sånt odramatiskt sätt.

 

Sen tyckte allafall inte jag att Kallens kyss var direkt utanför hennes karaktär, hon har väl gett vibbar att känna något för Lelouch tidigare i serien. Sen kändes det inte direkt som en kärleksförklaring utan snarare en metod att se var han stod och när hon märkte att han var oberörd av den så sa hon adjö och hissade sin egna dödsflagga (vilket med stor sannolikhet var den egentliga meningen med den scenen).

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Är det bara jag... (förhandstitten till avsnitt 23)
Spoiler
snapshot20080908051247nq3.th.jpg

 

Eller är detta Shirley?

Ser ut som...

Spoiler
...Kallen, tycker jag. Rött hår, vita ärmar, röda höga strumpor, nice ass. Ser ut som att hon står och pratar med Gino. Kanske pratar de om huruvida de ska stödja Lelouch eller Schneizel, eller kanske avslöjar Gino Schneizels planer så att Kallen blir helt "zomg Lelouch din stackare, du försöker bära hela världen på dina axlar!" och blir hans vän igen.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Är det bara jag... (förhandstitten till avsnitt 23)
snapshot20080908051247nq3.th.jpg

 

Eller är detta Shirley?

 

Nope...

... det är Kallen (i hennes ursprungliga pre-OotBK-pilotkläder) och Gino. Bägge två är karaktärer som är starkt/uteslutande bundna till Lelouch respektive Suzaku, de som nu knallar ner längs en jäkligt mörk stig. Frågan är vad de kommer komma till för insikter. Förhoppningsvis att hjälpa dem att komma av den stigen, men vi får väl se.

 

 

 

Avsnitt 22

Men ja jag har också fått lite nog av plot twistsen nu, I början var det kul men det känns som dom har överdrivit det för ett antal avsnitt sedan och nu är det bara en rutin, inget speciellt alls. Iof var det väl inte direkt en överraskning att Nunnally levde om jag ska vara ärlig, hon kändes som en så pass viktig karaktär att det skulle vara lite tarvligt att döda av henne på ett sånt odramatiskt sätt.

 

Sen tyckte allafall inte jag att Kallens kyss var direkt utanför hennes karaktär, hon har väl gett vibbar att känna något för Lelouch tidigare i serien. Sen kändes det inte direkt som en kärleksförklaring utan snarare en metod att se var han stod och när hon märkte att han var oberörd av den så sa hon adjö och hissade sin egna dödsflagga (vilket med stor sannolikhet var den egentliga meningen med den scenen).

 

Wiieee

Jo, jag börjar bli mätt jag med. Det har blivit så mycket att man sitter och väntar på saker som man egentligen inte borde sitta och vänta på. Jag håller med dig om Nunnally. Det som var chockerande var att skaparna gick ut officiellt och bekräftade henne som död på den officiella hemsidan. Ett fult knep för att utdela ännu en örfil till oss tittare.

 

Att Kallen har gett vibbar att känna något för Lelouch är däremot lite av ett understatement imo. Jag tycker att det har varit så tydligt från hennes sida. Säsong 1 set her up for it genom att låta henne avguda den anonyma "hoppets ikon" som var mirakel-mannen Zero samtidigt som hon ogillade den person hon trodde att Lelouch var, bara för att i slutändan etablera en trust-issue modell större i Stage 25 när masken sprack i två bitar, precis som hennes uppfattning om mannen bakom den. Hela hennes karaktärsutveckling i R2 har fokuserat på hennes känslor för Lelouch. Skaparna valde till och med att slopa hennes backstory med pappa Stadtfeld och inte heller har hennes mamma i fängelset gjort något väsen av sig. Att hon i Turn 19 sade, dock förklätt i andra ord, att hon var beredd att dö med honom samt alla hennes tsundere-ögonblick i R2 talar klarspråk imo.

 

Jag tror dock också att kyssen var mer som ett test från hennes sida. Notera att Lelouch, fram till samma sekund som hon lutar sig framåt för att kyssa honom, är väldigt mån om att inte bemöta hennes blick. Han undviker ögonkontakt, pratar inte och är totalt uttryckslös, vilket han återgår till efter att bägge har öppnat ögonen.

 

Ta det inte som att jag inte håller med dig i din post, för det gör jag ju på sätt och vis. De dödsflaggor som hissades är dock för mig mer centrerade runt Lelouch än runt Kallen själv, men det kan ju gå precis hur som helst antar jag. Jag baserar det trots allt på något så sjukt som ett tuggummi-papper. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Wiieee
Jo, jag börjar bli mätt jag med. Det har blivit så mycket att man sitter och väntar på saker som man egentligen inte borde sitta och vänta på. Jag håller med dig om Nunnally. Det som var chockerande var att skaparna gick ut officiellt och bekräftade henne som död på den officiella hemsidan. Ett fult knep för att utdela ännu en örfil till oss tittare.

 

Att Kallen har gett vibbar att känna något för Lelouch är däremot lite av ett understatement imo. Jag tycker att det har varit så tydligt från hennes sida. Säsong 1 set her up for it genom att låta henne avguda den anonyma "hoppets ikon" som var mirakel-mannen Zero samtidigt som hon ogillade den person hon trodde att Lelouch var, bara för att i slutändan etablera en trust-issue modell större i Stage 25 när masken sprack i två bitar, precis som hennes uppfattning om mannen bakom den. Hela hennes karaktärsutveckling i R2 har fokuserat på hennes känslor för Lelouch. Skaparna valde till och med att slopa hennes backstory med pappa Stadtfeld och inte heller har hennes mamma i fängelset gjort något väsen av sig. Att hon i Turn 19 sade, dock förklätt i andra ord, att hon var beredd att dö med honom samt alla hennes tsundere-ögonblick i R2 talar klarspråk imo.

 

Jag tror dock också att kyssen var mer som ett test från hennes sida. Notera att Lelouch, fram till samma sekund som hon lutar sig framåt för att kyssa honom, är väldigt mån om att inte bemöta hennes blick. Han undviker ögonkontakt, pratar inte och är totalt uttryckslös, vilket han återgår till efter att bägge har öppnat ögonen.

 

Ta det inte som att jag inte håller med dig i din post, för det gör jag ju på sätt och vis. De dödsflaggor som hissades är dock för mig mer centrerade runt Lelouch än runt Kallen själv, men det kan ju gå precis hur som helst antar jag. Jag baserar det trots allt på något så sjukt som ett tuggummi-papper. :)

 

Jodå

Nog var Kallens kyss ett test alltid, annars skulle hon inte ha sagt adjö till Lelouch efter att hon märkte att han inte reagerade på den. Jag vill dock säga att det var lika mycket ett test på vad han kände för henne som det var ett test av hans person. Han kom ju faktiskt dit i till ytan fredliga avsikter, vilket jag vill få till att hon på sätt och vis genomskådade med den.

 

Dock så tror jag att Kallen hissade sin egna dödsflagga, eller att hon allafall kommer bli allvarligt skadad.

 

Sen vad som kommer hända med Lelouch vill jag inte svara på, som så många andra säger tror jag antingen att han kommer dö eller så kommer det bli ett knystat lyckligt slut då han blir snäll igen.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

22 kort inslag

Jag har bara reagerat på att ingen har skrivit så mycket om Schneizel, så därför gör jag det. Han har ju nästan skapat en Syster mot broder strid nu, innan var det i alla fall mer broder mot havbror strid -___-

 

Det råder ju ingen tvekan om att han är ond, han låtsas vara en hjälte eller i alla fall god, men är definitivt ond. Det är nåt med hans person som får honom att se genomrutten ut. Sen angående varför han totalt nukar* (låter bättre än att säga freiyar) Brittanias huvudstad kan bero på flera saker, men jag tror att en stor del av kungafamiljen dog nu. Känns som om rätt många var samlade där. Han ville helt enkelt bli av med en potentiell framtida fiende efter Lelouch. Han kan ju även göra det för att han tror att alla under geass-påverkan är bortom räddning. Men tekniskt sätt så när Lelouch dör så bör ju de alla bli normala igen, bortsett från att de för alltid kommer se Lelouch som nån högre makt/master/kejsare. På nåt sätt så utnyttjar han Nunally till sina egna ändamål, jag har inte bara kommit på vad, känns lite tamt om det är enbart för att få Lelouch och Suzaku ur balans.

 

Jag trodde att Orange-kun skulle få reda på att Lelouch avrättat Marianne, som åtminstone verkade vara hans idol och där igenom skapa en minor-plottwist.

 

Kallens kyss har varit väntad i rätt många avsnitt fakiskt. Hade hoppats på lite mer konversation dem emellan, Kallen har trots allt en ritktigt rå KF också. Men som redan sagt Lelouch vill skydda sina vänner från sitt påhitt att rätta till sina synder. Ända anledningen till att Suzaku får vara med på det är väl att han känner att Suzaku syndat lika mycket eller mer eller att han helt enkelt behöver Suzaku för att genomföra det hela. Frågan är lite hur Suzaku kommer reagera i nästa avsnitt, ska han göra sitt tredje herre-skifte och bege sig till Nunally?

 

Sen angående att Kallen kommer bli allvarligt skadad, så tror jag hon blir räddad av Gino i sista sekunden, skulle kunna tänka mig nåt sånt i alla fall.

 

Känns lite som om att Lelouch och C.C kommer att låtsas ha dött i slutet av serien och gömma sig på nån ö i landet-långt-bort-från-alla-andra, eller kanske låtsa in sig i C. Men samtidigt känns det som om fler kommer att dö, frågan är vem.

 

C.C gör inte speciellt mycket mer än små pratar med Lelouch. Det råder ju ingen tvekan om att det kan bli lite mer romantik mellan henne och Lelouch kanske (Skriver detta med risk för att bli dödad av Saya). Svårt att säga, alla något romantiskarelationer hittills i både R1 och R2 har den ena partnern blivit dödat i, eller ja alla utom en, Ogi och hon läraren (som verkar fått en mindre roll igen). Räknar inte Rivalz och presidenten som en romantisktrelation än, trots allt ganska ensidig fortfarande.

 

Den enda som det saknas information om just nu är Anya? Vad fasen hände med henne? Vems sida står hon på nu när hon är Anya igen? Eller kommer dem fade:a ut henne ur historien nu? Som de gjort med Millia (studentpresident) och Rivalz tidigare? Visserligen så verkar de på väga in i serien igen, kanske...

 

 

 

 

Vi vet ju några av Lelouch mål:

*Fred, det är ju trots allt någon som jag fått uppfattningen om. Han vill ju skapa Nunallys paradis fortfarande

*Genom sig själv (han är/gör nåt värre), få världen att glömma massmördar-prinsessan

*Ge makten till ?, står ganska klart att han inte kommer eller vill fortsätta vara kejsare.

 

 

*=freiyar

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Någon som håller med mig?

Att Code Geass håller på att bli så jävla shounen med att allt handlar om Lelouch. Lelouch dödar , Lelouch emperor , Lelouch döda igen , Lelouch chockad , Lelouch ser sin syster , Lelouch skaffar barnvakt. >_>

Det känns som de glömt någonting som fanns med i S1...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Någon som håller med mig?
Att Code Geass håller på att bli så jävla shounen med att allt handlar om Lelouch. Lelouch dödar , Lelouch emperor , Lelouch döda igen , Lelouch chockad , Lelouch ser sin syster , Lelouch skaffar barnvakt. >_>

Det känns som de glömt någonting som fanns med i S1...

 

 

Ehm...

Har det någonsin handlat om något annat än just Lelouch? Och sedan när var Shounen dåligt!?
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Någon som håller med mig?
Att Code Geass håller på att bli så jävla shounen med att allt handlar om Lelouch. Lelouch dödar , Lelouch emperor , Lelouch döda igen , Lelouch chockad , Lelouch ser sin syster , Lelouch skaffar barnvakt. >_>

Det känns som de glömt någonting som fanns med i S1...

 

 

Ehm...

Har det någonsin handlat om något annat än just Lelouch? Och sedan när var Shounen dåligt!?

Sen Naruto kom...

 

Asså, det är bara om Lelouch. Som det inte var i S1. Då var det mer "backup" historia om Kallen t.ex.

 

Vet inte hur jag ska förklara det.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Oj, inte skrivit något är. Jag blev ju helt OSHITOSHITOSHITOSHIT efter att jag sett avsnitt 22

 

Kaguya i 22

Var det bara jag som fick riktigt ont i hjärtat efter att man såg hennes tårar? Hon vart ju helt hjärtkrossad när hon ser att Lelouch, a.k.a Zero, som hon gjort allt för, står framför henne och visar sig vara raka motsatsen. Ett lite sorgligt slut på relationen med Kaguya. Här hade jag hoppats på att Lelouch skulle gjort det "rätta" och skapat ett fint harem med alla tjejer i sin närhet. Han hade ju liksom kunnat göra det utan några problem :3

Darki, vad tusan menar du med att han är shounen? Jag tror du har förstått begreppet liiiite fel nu.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

avsnitt 22

Även denna vecka fick man känna på ett nytt magslag som nästan börja gå på rutin och nästan börjar bli lite överdrivet. Som ni säger, det känns som att de gör plotwists bara för att göra dem och dela ut örfilar till fansen.

 

Att Nunnaly levde borde jag ha förstått för en sån betydelseful karaktär kan inte bara dö sådär, de måste dö på ett sånt sätt så att man ställer sig på knä och skriker "Vaaaaarföööööör!?". Med att Nunnaly kom tillbaka i spelet känns det som att Schneizel har övertaget, för hur ska Lelouch kunna slåss mot sin älskade syster? Visst han gjorde det ett tag men då var det inte över allvarligt och nu verkar hon vara rätt förbannad.

 

Jaja det mesta som jag skriver här har redan tagits upp av andra men jag ville skriva av lite efter det här avsnittet.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Darki, vad tusan menar du med att han är shounen? Jag tror du har förstått begreppet liiiite fel nu.

Jag tror han menade att det har blivit för centrerat kring en enda huvudperson. Han verkar vilja se fler sidokaraktärer få viktig "screentime". Exempelvis, som Meatrose skrev, slopades vidareutveckling av Kallens bakgrundshistoria och karaktär förutom i relation till Lelouch.

 

Så jag kan förstå vad Darki inte gillar, även om jag inte tycker att det nödvändigtvis är dåligt. :P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

22

Oj. Nu börjar det verkligen gå neråt. Att Nunnally kom tillbaks var ju uruselt. När hon 'dog' var ju en jättebra scen. Ska folk dö ska dom dö merciless vilket dom lyckades med där. Men så visar det sig att hon inte var död alls. Bummer :/

While on the topic så var det enda rikigt bra när 12-tan dog. I just got a good feeling. Agree med Flaskis också om att Kaguya-gråt var riktigt bra.

 

@ Dread: Anya satt med Schneizel och homies när han snacka med Lulu så hon är la på hans sida.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Darki, vad tusan menar du med att han är shounen? Jag tror du har förstått begreppet liiiite fel nu.

Jag tror han menade att det har blivit för centrerat kring en enda huvudperson. Han verkar vilja se fler sidokaraktärer få viktig "screentime". Exempelvis, som Meatrose skrev, slopades vidareutveckling av Kallens bakgrundshistoria och karaktär förutom i relation till Lelouch.

 

Så jag kan förstå vad Darki inte gillar, även om jag inte tycker att det nödvändigtvis är dåligt. :P

Tack.

 

Förklarar inte så bra. :P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share


×
×
  • Skapa nytt...