Hoppa till innehåll
Anime.se

Avatar


simonkex
 Share

Rekommenderade inlägg

Hej!

 

Alltså. Jag letar överallt efter information om Avatar.

"Avatar The Last Airbender".

Jag har precis börjar kolla på animen. Jag undrar

bara varför inga stora anime databaser har någon

information om animen. Typ animenfo och animedb?

Kan det vara för att de bara har den under den japanska

titeln? Vilken är isådanna fall den?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hej!

 

Alltså. Jag letar överallt efter information om Avatar.

"Avatar The Last Airbender".

Jag har precis börjar kolla på animen. Jag undrar

bara varför inga stora anime databaser har någon

information om animen. Typ animenfo och animedb?

Kan det vara för att de bara har den under den japanska

titeln? Vilken är isådanna fall den?

 

Säker på att du inte menar Avathar? :)

  • Uppröstad 1
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tycker det är det bästa jag sett på länge. Trodde aldrig att jag skulle bli så förtjust i en serie som faktist riktar sig till dem lite yngre åskadarna.

 

Nu är jag snart 22 och hade jag sett det här nar jag var 12 skulle

jag förmodligen avgudat serien :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 months later...

Efter att ha sett första säsongen kan jag bara konstatera att Avatar måste vara den bästa amerikanska barnserien någonsin, med god marginal.

 

Inte minst för att den är ovanligt mogen för att vara en barnserie. Visst finns det lite klychigt barnprogramsflumm, men i övrigt har serien en spännande handling, männskliga karaktärer och otroligt välarbetad animation. De flesta amerikanska teknade serier brukar vara fördummande, men Avatar är ett praktexempel hur barnprogram borde vara. Detta är en serie som både barn och vuxna kan glädja sig åt.

  • Uppröstad 1
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 4 years later...
  • 3 years later...

Aha! Det fanns till och med en tråd för just denna serie. Allt desto enklare för mig.

Jag har alltså nyligen sett igenom Avatar: Legenden om Aang. Jag vet inte om jag borde kalla den Den Sista Luftbändaren eller Legenden om Aang. Den förra verkar vara det mer vanliga, men den senare står på varje enskilt dvdfodral såväl som titelbilden i varje avsnitt.

Det är en sak jag vill nämna först som jag tycker är viktig. Jag tycker att amerikansk animerad barnfilm, speciellt pixarfilmer, har fått mycket bättre dialog och röstskådespel de senaste... det senaste årtiondet antar jag. Så länge som Pixar har funnits. Det är mycket mer naturligt och fyndigt numera än det varit tidigare. Avatar når inte dit. Det är långt ifrån toppnivå. Om jag har någon stor kritik så är det det, men handlingen och karaktärerna är riktigt bra. Det påminner mig om Digimon. Där är karaktärerna också förvånansvärt djupa för en barnserie och det finns handlingar som sträcker sig över en längre tid, men Avatar är mer sammanhängande, konsekvent och har mycket mindre filler. Det var ett tag sen en tv-serie gav mig samma "Vad kommer hända härnäst?"-känsla.

Om det är något jag saknar från japanska barnserier så är det när karaktärer synligt dör. Det här siktar väl på typ samma publik som Naruto. I Naruto blir folk mördade! I Avatar så pratar de mycket om Eldnationens alla illdåd, inklusive folk som de har dödat, men till och med under en slagscen så är det ingen som faktiskt faller för ett vapen. Folk hoppar alltid ur sina pansarvagnar innan de exploderar. Det är väl inget ovanligt vad gäller amerikanska tecknade serier, men det känns extra löjligt här. Om handlingen ska vara mer vågad och allvarlig så hade jag önskat att serien skulle fungera på ett mer allvarligt sätt också.

Toph best girl.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...