Hoppa till innehåll
Anime.se

Macross Frontier


Sceleris
 Share

Rekommenderade inlägg

ep 3

Jag har för mig att nån sa nåt att Ranka kunde vara en släkting till dom där systrarna ifrån Macross Zero, och jag tycker den terorin skulle kunna hålla faktist eller ja det skulle ge Macross Zero mer betydelse och inte bara Bra animering och skyssta strider ^^.

Samt så tycker jag att reliken i Macross Zero påminner om Varija(stavas det så kommer inte ihåg) lite grann, eller vad tycker ni ?

 

återkommer när jag kommer hem

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Avsnitt 3
Jag såg just igenom OP 3 gånger och den enda okänd jag kan hitta var en blond brud vid 1:56, så vet inte riktigt vad du syftar på :S

 

Avsnitt 3

KIBHuJHhL.jpgspKBjhViM.jpg

tänker då på de blåhåriga tjejerna, de är iaf för mig okända, och ser inte alldeles för mega mänskliga ut, men de kan ju vara Zentradi

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Avsnitt 3
Jag såg just igenom OP 3 gånger och den enda okänd jag kan hitta var en blond brud vid 1:56, så vet inte riktigt vad du syftar på :S

 

Avsnitt 3

KIBHuJHhL.jpgspKBjhViM.jpg

tänker då på de blåhåriga tjejerna, de är iaf för mig okända, och ser inte alldeles för mega mänskliga ut, men de kan ju vara Zentradi

 

Förmodligen Zentradi ja

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

ep 3
Spoiler
Jag har för mig att nån sa nåt att Ranka kunde vara en släkting till dom där systrarna ifrån Macross Zero, och jag tycker den terorin skulle kunna hålla faktist eller ja det skulle ge Macross Zero mer betydelse och inte bara Bra animering och skyssta strider ^^.

Samt så tycker jag att reliken i Macross Zero påminner om Varija(stavas det så kommer inte ihåg) lite grann, eller vad tycker ni ?

Möjlig koppling till tidigare Macross-serier?

Spoiler
Inte Ranka.
2002, Macross Zero (2008)
Spoiler
[...] Unga prästinnan Sara Nome är kritisk mot utomstående och det våld de för med sig, och visar sig ha mystiska förmågor bundna till öns uråldriga ruiner och artefakt. [...]

[...]

 

Sheryl Nome är en bossig och självmedveten sjuttonårig diva, och omåttligt populär. Är det bara en slump att attacken sker just när hon anlänt? [...]

 

^_^

 

Avsnitt 3
Spoiler
tänker då på de blåhåriga tjejerna, de är iaf för mig okända, och ser inte alldeles för mega mänskliga ut, men de kan ju vara Zentradi

Möjlig utveckling?

Spoiler
Det är precis dem jag tänkte på. Det är något med dem som gör att det inte känns som att de hör till kolonin Macross Frontier, och det ska ju inte finnas mycket annat i närheten -- de är ju på den okända fronten, trots allt. Och har inte de blåhåriga lite för spetsiga öron för att vara zentradi?

 

Hm. Jag har en teori. Kanske Ranka Lee inte är "en fjärdedel zentradi", hon kanske är en fjärdedel av en okänd ras. De blåhåriga där ser ju ut att ha ett tjockt, uttrycksfullt hår, som Ranka -- tänk bara på hur Rankas hår "reagerar" när hon gör det.

 

Och medan Ranka är besläktad med en alienras som har med Vajra att göra (vänner eller fiender, slavar eller herrar?), så är Sheryl besläktad med systrarna från Macross Zero som OCKSÅ har med Vajra att göra. :D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

avsnitt 4

Ja... de var Zentradi och båda var på samma karaktär tom. ... Men Avsnittet visade verkligen kvalité och ja ännu mer kvalité ett riktigt bra välgjort avsnitt helt enkelt. Inget att klaga på, actionscenerna var riktigt härliga och de får gärna ha med fler sådana i serien.

 

Trenden i serien verkar vara att göra i stort sett allting som i SDF Macross, men i snabbare tempo och tvärtom. Men de har lyckats väldigt bra med det hittills så det är inget negativt i sig.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

avsnitt 4
Ja... de var Zentradi och båda var på samma karaktär tom. ... Men Avsnittet visade verkligen kvalité och ja ännu mer kvalité ett riktigt bra välgjort avsnitt helt enkelt. Inget att klaga på, actionscenerna var riktigt härliga och de får gärna ha med fler sådana i serien.

 

Trenden i serien verkar vara att göra i stort sett allting som i SDF Macross, men i snabbare tempo och tvärtom. Men de har lyckats väldigt bra med det hittills så det är inget negativt i sig.

 

Avsnitt 4

Ja serien var bra, de lyckades till och med klämma in en en gammal macross låt på köpet :D
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Avsnitt 4
Ja serien var bra, de lyckades till och med klämma in en en gammal macross låt på köpet :D

 

Avsnitt 4

Ja det var en trevlig scen. Gillar hur de kombinerar strids-scener med låtar, så som i det första special-avsnittet. Likheterna med SDF Macross är endel och att de gör om och förnyar vissa av de scenerna är bara härligt och inget negativt i min mening, så jag håller även med Dread där.

 

Har inget direkt att säga om fortsättningen förutom att det är en grymt bra start på den här serien. Ska bli intressant att se situationen mellan Alto, Sheryl och Ranka utvecklas.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nihar ju redan analyserat avsnitten så ingående så jag har inte mycket att tillföra, förutom att säga fy fasen vilken skön serie!

Jag känner att jag måste ha missat någonting stort genom att inte se de gammla serierna tidigare.

Det kommer defenitivt rättas till.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vad jag hoppas och förväntar mig av Macross Frontier ur handlingssynpunkt.
Spoiler
* Som jag skrev under Flash Back 2012, i den officiella kronologin försvann det första koloniskeppet med hjältarna från gamla TV-serien någonstans nära galaxens centrum 2016. Jag hoppas på någon sorts förklaring.

Avsnitt 4.

Spoiler
Prologen till avsnitt fyra, och egentligen alla prologer hittills, får mig att börja undra om de är menade att introducera mer och mer av den gamla serien. "Och den som mäklade fred mellan människorna och jättarna var en enskild sångerska." Berättar de detta för att bitvis introducera konceptet Lynn Minmay, eller är det bara lite fanservice åt alla som sett originalet?

 

Eller är det för att sätta upp en "spegling" i den nya serien? Typ, vi har ju märkt att det är många saker som återspeglar hur det gick till i den första serien. Så kanske prologen är för att exempelvis sätta upp Ranka (eller Sheryl) som den nya Minmay?

 

Jag hoppas innerligt på det första, att de tänker introducera saker från originalserien bitvis. Detta skulle kunna vara för att bygga någon slags koppling till originalserien, och göra det förståeligt för alla som inte sett den. I originalet försvann deras skepp under mystiska omständigheter 2016 nära galaxens centrum, och nu är Frontier-flottan nära samma plats och slåss mot mystiska fiender.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ep5

Ååååå Ranka-chan! Kawaii !!!

 

Mycket bra ep! Så skön musik

Det ska bli roligt att se vad som händer med Rankas sångkarriär. Nu när hon kommer få en manager :D

 

Även roligt att se att Zentradi har en plats i frontier. Stört skönt att se Sheryl i skon och på tefatet :P

Hoppas man får höra låten hon började skriva. Kan bli mycket intressant om det skulle vara en kärlekslåt....undrar vad Ranka säger då....

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Avsnitt 5 och lite om det Zone skrev
Ja, jag tänkte också på det när hon började att skriva där att det måste nästan vara en låt text som hon kom att tänka på, men vad för slags undrar man. Men något om Zentradi borde det vara eller att vara på en främande plats. Avsnittet var underhållande och man kan undra vad Ranka ändå har för koppling till Vajra.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Avsnitt 6

Verkar vara mycket på gång och i nästa avsnitt lär det vankas en hel del läkra strider :D.

Får erkänna att i början så trodde jag att Sheril var en storts diva, men hon förvånar med att visa nya sider hela tiden. Hoppas de forsätter bygga på något mellan henne och Alto, jag skulle gilla det skarpt :P

Börjar bli lite orolig att Ranka kommer förvandlas till en ny Minmay (Bortskämd snorunge som tror hon kommer få allt), kan alltid hoppas jag har fel.

 

För övrigt var jag glatt överaskad att få se deras skepp, "Macross Quarter", fast man kan undra lite hur stort det kan vara om man jämför med storleken av Macross frontier i sig.

Får göra som alla andra glada nördar och leta efter tekniska data senare antar jag.

 

Kort sagt, bra episode.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Avsnitt 6
Spoiler
För övrigt var jag glatt överaskad att få se deras skepp, "Macross Quarter", fast man kan undra lite hur stort det kan vara om man jämför med storleken av Macross frontier i sig.

Tekniska data som egentligen inte är spoilers

Spoiler
(Åh, coolt. Macross Compendium har uppdaterat och gjort om till en wiki.) Macross Quarter är, som namnet antyder, en fjärdedel så lång som ett Macross-skepp: dvs 1200/4 = 300 meter. Macross Frontiers huvudskepp är 15 km långt, alltså 50 gånger längre.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

ep 7

Måste man skriva nåt annat än SWEEEEET!!!!

 

kanske ska skriva lite till så man inte får nån argsint modd på sig som säger att man bara spammar ^^

 

Men iaf hela avsnittet var fan bra har inget att gnälla på direkt, fast vet inte riktigt hur jag känner för dom som styr varja, eller om dom ens gör det.

Dom såg lite för männskliga ut tycker jag samt att dom har ungifär samma teknologi som oss människor :/.

 

Jag kan tänka mig att det kommer bli 1 eller 2 avsnitt där dom försöker kidnappa antingen Ranka eller Sheryl, ungifär som i SDF macross serien.

 

Måste bara säga nu att Macross Quarter var ass kicking men jag skulle faktist vilja sett 2 fetta axel kanoner så som SDF 1 hade ^^

 

Sen fick vi ju se en gammal goding göra comeback också HWR-00 Destroid Monster Mk II, dom är ju så fett coola ^^.

 

det var allt ifrån mig denna gång så kram god natt

 

p.s sheryl blir fan bara snyggare och mer attraktiv för varje avsnitt

 

Nu efter att ha tittat extra noga på Quarter så såg jag några fina, liknande axel kanoner så som sdf 1 hade ^^

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

ep 7

DAMN!!!

Kan det bli mycket bättre!? >:D

 

Vilken ep! Allt var så jäkla bra! Fick gåshud av musiken och alla snygga fight scener!

Macross Quarter 4 the win! Vilken trevlig syn det var! WOW!

 

Och kan bara hålla med Boda om attt Sheryl bara blir bättre och bättre! :rolleyes:

 

Kan vi kanske få se en duet lite senare med Sheryl och Ranka? :P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Avsnitt 7

Ja fantastiskt bra episode, inget att klaga på direkt :D.

Fanns några saker som de förde in som vi inte sett förut, den där röda Valkyrien till exempel.

Tvivlar att den kom från Frontier så lär vara från någon av de närliggande flotterna, samtidigt reagerade jag på ending sången, låter vädligt bekant kan det vara något kopplat till Macross Plus eller kanske Zero.

 

EDIT: Insåg just att det var sången Ranka sjunger för Alto i avsnitt 3. (vilket gör det hela ännu mer intressant ofc).

 

Måste bara säga nu att Macross Quarter var ass kicking men jag skulle faktist vilja sett 2 fetta axel kanoner så som SDF 1 hade ^^

 

Kunde inte hålla med mer, mer shoudler guns FTW

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Avsnitt 7

Tvivlar att den kom från Frontier så lär vara från någon av de närliggande flotterna, samtidigt reagerade jag på ending sången, låter vädligt bekant kan det vara något kopplat till Macross Plus eller kanske Zero.

 

EDIT: Insåg just att det var sången Ranka sjunger för Alto i avsnitt 3. (vilket gör det hela ännu mer intressant ofc).

 

Ahaa det var där jag kände igen sången ifrån ^^ trode som dig att det var ifrån Zero eller plus först ^^

 

Måste bara säga nu att Macross Quarter var ass kicking men jag skulle faktist vilja sett 2 fetta axel kanoner så som SDF 1 hade ^^

 

Kunde inte hålla med mer, mer shoudler guns FTW

 

Ja men om vi tittar lite extra noga så ser det ut som att Quarter har det också ^^ ckCmYwyKD.png

gYjGXHKla.png

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Avsnitt 7

Ja men om vi tittar lite extra noga så ser det ut som att Quarter har det också ^^ ckCmYwyKD.png

gYjGXHKla.png

 

Ja, kanske bara är ett par vanliga lite kraftiga kanoner, Macross Cannon verkar ialla fall vara huvudet vapnet.

Kommer ihåg att Macross 7 hade ett liknande system med ett "gevär"

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

avsnitt 8 = mkt trevligt

 

avsnitt 8

Hade dock väntat mig att "hime" skulle få en "pantyless"-chock av Sheryl, kändes rätt så spikat. Men den kom inte. Avsnittet var väl typiskt mellan spels avsnitt, men det var väldigt underhållande. Skulle kunna tänka mig att det blir en "hime" dumpar Sheryl och räddar Ranka scen i nästa avsnitt, känns lite förberett iom Vajra killen och det levande vapnet-husdjuret.

 

Men gillar verkligen denna serien

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...