Hoppa till innehåll
Anime.se

Macross Frontier


Sceleris
 Share

Rekommenderade inlägg

avsnitt 8
Spoiler
Vajra killen och det levande vapnet-husdjuret.

Drar du inte förhastade slutsatser?

Spoiler
Om du nu menar att han (Brera Stern heter han tydligen) faktiskt skulle vara vajra. Med tanke på att han kan Rankas sång så skulle jag snarare tro att han kan något om Rankas förflutna. ("O-oniichan?!") Och djuret kanske inte är ett vapen, det kanske bara är något i stil med Rankas telefon. :P

 

Det var iallafall inte det snyggaste avsnittet. :|

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ep 8

Ja det var ju som tidigare nämnt ett trevligt avsnitt. Inte det bästa som visats dock roligt att se som utfyllnad. Och att inte "panty in the face" scenen kom med Alto var lite överraskande.

Nästan lite mycket fanservice för att man skall kunda ta epsisoden "seriöst".

 

Hoppas att det blir ett litet möte mellan Alto och "Brera Stern" så man kan få lite reaktioner mellan dem. Och ska man tro på vad sceleris tror att det är Rankas bror?...hmm... jag undrar ja..

Dock måste det var någon från hennes tidgare coloni som gickunder. Annars skulle han inte kunna låten Ranka sjunger.

Men vi får allt vänta och se.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ep 8
Spoiler
Hoppas att det blir ett litet möte mellan Alto och "Brera Stern" så man kan få lite reaktioner mellan dem. Och ska man tro på vad sceleris tror att det är Rankas bror?...hmm... jag undrar ja..

Dock måste det var någon från hennes tidgare coloni som gickunder.

Doldis!

Spoiler
Vissa tror att Brera kommer bli "den mystiska inflyttningsstudenten", och då får de nog träffas. Vi får väl se. :P

 

Jag skulle inte påstå att jag tror att det är hennes bror, men jag är öppen för möjligheten. Som du säger är det nog någon från kolonin -- eller så har han bara fått andrahandsinformation. Vissa undrar om han kan vara en spion ditskickad från NUNS (New United Nations Spacy, alltså nya rymdflottan). Återigen, vi får väl se. Finns inte mycket att gå på än så länge. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ep8

Jag hoppas något fantastiskt händer i nästa avsnitt för att lyfta Ep8. :] Skulle kännas jobbigt med ett väldigt lättsamt avsnitt, och sen ytterligare ett tomt avsnitt (Inte lättsamt, bara utan story). Jajaja, min poäng är att jag vill se något riktigt bra i nästa avsnitt! Vill ha reda på något om Rankas förflutna även om det kanske är lite tidigt. :>

 

Något som jag tänker på är att Sheryl - superkändis, inte har några livvakter eller övervakare över huvudtaget i skolan? När hennes trosor sprang iväg, jag menar, om jag hade varit så otroligt superkänd hade jag väl inte skrikit efter dom för man kan lägga ihop två och två? "MÅSTE JAGA TROSOR!!"

 

Fast ja, något var ju tvungen att hända i avsnittet. Eh.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Episod 8 var en besvikelse och inget annat enligt mig. Visst, det är obligatoriskt att man måste ha delar i serien där man har mer än bara action på action på action, men då kan man göra det snyggt. Geass har lyckats fixa sina skolavsnitt riktigt bra tycker jag medans det kändes mest jobbigt att kolla på episod 8 av Macross F.

 

Aja. Nästa lär väl avancera på något sätt. Förhoppningsvis.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vet inte riktigt vad jag ska tro längre... visst var action men magin från serien tycks ha försvunnit :(

Avsnittet (9an) var ju inte dåligt, men jag saknade det där speciella som gör ett avsnitt och en serie riktigt bra, tyvärr...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Avsnitt 9

Ja men Dread du kan inte begära att serien ska vara non-stop action hela tiden, personligen tyckte jag att det var intressant med lite bakgrunds info

 

Jag har börjat lägga märkte till flera av de små hintarna till Macross Zero, så verkar som serierna har något gemensamt :D.

För övrigt verkar det som att nästa avsnitt kommer att släppa en större Zero bomb enligt trailern.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

För att skriva kortfattad om avsnittet så känns det som jag nyss har blivit spoilad på hela macross zero handlingen :S (Har haft tankar att se den väldigt länge nu...).

 

I övrigt så var det ett trevlig avsnitt.

 

Ja som man bädar får man ligga ;)

 

Jag för övrigt fick en väldigt lust att se om Macross Zero :D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Episod 10

Ah. Så vackert, så vackert. Men jag blir bara mer och mer irriterad på Alto för varje avsnitt som går. Lite som ilskan över Hikaru i DYRL. Jävla Macross med sina twists i relationer.

 

Annars var det ju vackert som sagt. Känns som jag gjorde rätt i att se Macross Zero innan 10 kom ut.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hyfsat avsnitt.

 

Avsnitt 10.

Spoiler
Macross Zero: Att kunskapen om vad som hände på den ön hade blivit sådan allmänkunskap trodde jag inte. Och jag undrar vem som skrev "Shin Kudos biografi", för han ska väl ha försvunnit.

 

Brera Stern: Är han kanske Rankas bror, trots allt? Ranka får en traumatisk flashback och säger att hon inte vill att brorsan ska dö. Och Brera verkar vara en cyborg som vill ha sitt förflutna tillbaka.

 

Dr. Mao Nome: Varför är det enligt Ozma så anmärkningsvärt att Ranka ska spela Mao? Jag hade trott att Sheryl Nome var den med släktskapet till mayaprästinnorna från 50 år sedan, men har Ranka också ett släktskap? Och varför vet Ozma det?

 

Dr. Mao Nome: Det typiska hade varit att Mao, som såg sin syster och mannen hon blev kär i dö/försvinna under mystiska omständigheter, ägnade sitt liv åt att studera fenomenen som ägde rum. Och Mao borde vara kring 62 år (gammal nog att vara Sheryls mormor, hm...) när Macross F utspelar sig -- vad gör hon nu? Det kanske är hon som ligger bakom Brera Stern? :O

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Förövrigt, var inte kvalitén på vissa av scenerna i avsnitt 10 nästan löjligt dåliga? Rent teckningsmässigt tyckte jag.

Slagsscenerna var de enda jag reagerade på. De var ju lite kul att se, som att animationsregissören ville prova lite "dynamik", men sådana effekter, så där när synvinkeln snurrar och förflyttas, kräver väl oftast att man måste skära ner på detaljerna. Förlusten av texturer i omgivning och karaktärer stack ut ganska mycket. :P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Åh så trevligt avsnitt 10 var då.

 

Macross F - 10

Riktigt skoj att se de använda Zeros historia på det här sättet. Lite mer drama blev det i kärlekshistorian och Rankas karriär kommer nog nu, som sagt var, att ta ett större steg.

 

Animationen i fightingscenen vill jag helst slippa se igen, den föll mig inte alls i smaken. Musiken var riktigt trevlig, som vanligt får jag nästan lov att säga. Macross F har lyckats riktigt bra på den biten och jag hoppas på flera goa låtar.

 

Nu måste man dock vänta tills 19:e juni för nästa avsnitt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Förövrigt, var inte kvalitén på vissa av scenerna i avsnitt 10 nästan löjligt dåliga? Rent teckningsmässigt tyckte jag.

 

Jag kan tycka att det många gånger brister i kvaliten på de som tecknar serien, eller animerar osv osv. Som med håret hos personer tex. ibland ser det riktigt dåligt ut. Men för mig, som faktiskt älskar denna serie så måste jag bortse från, för även om det är dåligt animerat så lämnar jag varje avsnitt med gåshud, och jag menar, då är det bra!! ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

11

Gillar visserligen mer mechstrider, men ser ut att bli ett väldigt intressant nästa-avsnitt. Sheryl tar sina chanser i kriget om Alto, ett erbjudande som tydligen var för svårt att tacka nej till. Trodde faktiskt att han skulle skita i alla tre "erbjudandena" och ligga hemma och läsa en bok, eller kanske vara på uppdrag.

 

Gillade dock ED1 mer än ED2.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Avsnitt 12

Jahap där försvanns Sheryls fördel och Ranka gick vinnande (wow sport termer xD) fantastik bra avsnitt, schysst musik och en massa action.

 

Man kan böra ana det är Sheryls manager som ligger bakom en hel del vad som händer, måste vara någon spion eller kanske rentav en Varja själv.

 

och som avslutning, :surprised::surprised::surprised::surprised: va fan gör Macross där!!! (jag trodde hon sat i en sjö i mitten av Macross City på jorden)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Avsnitt 12

och som avsluttning, :surprised::surprised::surprised::surprised: va fan gör Macross där!!! (jag trodde hon sat i en sjö i mitten av Macross City på jorden)

 

Avsnitt 12

Jo avsnittet var bra, men att de hittade ett macross skepp var oväntat men inte chockerande. Det finns ju trots allt flera Macross, och de det hittade var ett 1st generation, precis som det i Macross City (funkar det?) Tydligen ska det som Alto och Ranka hitta, startas upp i nästa avsnitt verkar det som...

 

Vad jag är nyfiken på mer ifall det var en Varja som nockade ut Valkyrie-systemet och gjorde så de fick syn på Macross, eller är det nått helt nytt?

 

Rankas sånger <3

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Avsnitt 12
aff ett slag i ansiktet på mig som jag känner mig lite smått irriterad är när dom säger till Alto du måste tänka på ranka's känslor följ med henne hem , ja men sheryl då? han lova henne först ska han inte få välja själv vad han tycker , medans ja tycker ranka är mer påtvingad på honom. men aja får se hur de går "HEJA SHERYL" ska bli intressant i nästa avsnitt med vad detta skeppet betyder.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Avsnitt 12
Jo avsnittet var bra, men att de hittade ett macross skepp var oväntat men inte chockerande. Det finns ju trots allt flera Macross, och de det hittade var ett 1st generation, precis som det i Macross City (funkar det?) Tydligen ska det som Alto och Ranka hitta, startas upp i nästa avsnitt verkar det som...

 

Vad jag känner till så har det bara funnits två "Macross class" skepp, SDF1-Macross, som nu finns på jorden i mitten av Macross city (och ja det fungerar) och SDF2-Megaroad vilken var mänskligehetens försök att bygga en kopia av Macross.

 

Det skeppet blev aldrig färdigbygt innan Zentradi förstörde mycket av jorden, det ofulbordade skalet gjordes senare om till det första kolonisations skeppet som skickades ut. (också känt som skeppet som försvann tillsamans med Lynn Minmay, Hikaru Ichijyo och Misa Hayase).

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...