Hoppa till innehåll
Anime.se

Macross Frontier


Sceleris
 Share

Rekommenderade inlägg

Jag tycker serien håller en stabil kvalité iaf. Har inte problem med någon av karaktärerna. Dom har alla sina svagheter även om vissa *host* ranka *host* får ta lite för mycket plats. Och på fel sätt.

 

21

Nya låten är dock AWESOME som vanligt och soundtracket i bakgrunden får mig att fnissa av glädje fram tills OST 2 släpps!
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Macross F 22

Måste säga att jag faktiskt verkligen gillade avsnittet. Nu verkar det som att efter en hel del lösa avsnitt så kommer dom äntligen lyckas knyta ihop något och få till serien mot slutet. Tankegången som Alto får ta nu också är oerhört bra tycker jag :) Alla andra har valt sin väg, men hur ska han egentligen göra?

 

Och Sheryl har verkligen gått från att ha varit ett hatobjekt till en person man verkligen gillat till att bli ett hatobjekt (lite iaf) igen. Jag menar, hon verkar inte utvecklas på något sätt alls för tillfället vilket gör mig lite ledsen då hon ändå blir starkare på ett annat sätt (dvs får tillbaks sin sångkarriär).

 

Men 22 hade rymdstrid med sång i bakgrunden = åsm.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

"Kan" man ser Macross Frontiers utan att ha sett ett enda macross innan? Om "nerd rage no!" var ska man börja?

Du kan se Macross Frontier utan att ha sett något annat.

 

Men Macross Frontier är inte så bra jämfört med det bästa i Macross-franchisen... :|

 

Det håller jag verkligen med om. Och den blir inte bättre av att man inte har sett något Macross tidigare, så jag skulle rekommendera original-serien samt Macross Plus.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Avsnitt 24 hade en riktigt bra scen.

 

Avsnitt 24

Riktigt skön stridsscen med de två sångerskorna. Fram tills nu har serien varit lite "meh" tyvärr och det är mycket på grund av Altos bristande karaktär för egen del. Hoppas att sista avsnittet kan lyfta upp den sämre hälften av serien. Men det krävs nog rätt mycket för att det ska hända. Den lilla cliffhangern kommer nog lösas rätt snabbt skulle jag tro med att Alto har blivit foldad någonstans tack vare örhänget som han fick.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ett vackert slut

De, troligtvis, vanligaste reaktionerna jag kommer få efter det här inlägget är "HUR DUM ÄR DU EGENTLIGEN???" men w/e.

Macross Frontier har varit en berg-och-dalbana när det kommer till kvalitén. Starten var stark, sedan tappade den, kom tillbaka under ett tag och avslutade på ett riktigt bra sätt. Problemet satt nog mest i karaktärerna. Dom utvecklades för att sedan hamna på steg ett igen dessvärre. Hade karaktärsutvecklingarna hållt sig så hade intrycket om serien blivit mycket bättre på direkten.

 

Seriens främsta kort har däremot haft sin bas i musiken. Låtarna har varit enkla att ta till sig samtidigt som bakgrundsmusiken har varit helt fantastisk. Alto's Theme (från första Soundtracket, Nyan Furo) är en sjukt vacker komposition.

 

Hintarna till föregående serier har varit roliga, men inte särskilt givande. Att sedan folk blir arga för att dom valt att bygga vidare på Bird Human-grejen från Zero är något jag inte förstår mig på om jag ska vara helt ärligt.

 

Men, sista avsnittet, vad finns att säga? Dom gav en vettig anledning till Alto's "död" och sångerna kördes ihop till något av det galnaste jag hört. Att allting känns så MAGISKT som det tenderar att göra i animeserier ibland (OMGTHISSHITDOESNTMAKESENSE etc) är något jag åtminstone har vant mig vid och inte lägger någon större vikt på, därför bryr jag mig inte om hela grejen kring Vajra etc. Hur det däremot ska gå med dom är något jag däremot intresserar mig mer vid. Kommer människorna leva sida-vid-sida av Vajra efter striden eller försvinner dom bara spårlöst i rymden tills människorna stöter på dom igen?

 

Uhn. Många frågor finns ju fortfarande att besvara. I vilket fall så blev serien en klart sevärd i mina ögon. Hade vi däremot dragit ner hälften av de väldigt tradiga avsnitten så hade saker varit ännu bättre, men vad kan man göra åt saken ;)?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

De, troligtvis, vanligaste reaktionerna jag kommer få efter det här inlägget är "HUR DUM ÄR DU EGENTLIGEN???" men w/e.

Jag håller faktiskt med. Alltså, håller med vad du skriver. Den var helt okej -- bra början, bitvis väldigt taskig mitten, hyfsat slut (även om det var väldigt tramsigt, ibland löjeväckande så).

 

Ett vackert slut
Spoiler
Hur det däremot ska gå med dom är något jag däremot intresserar mig mer vid. Kommer människorna leva sida-vid-sida av Vajra efter striden eller försvinner dom bara spårlöst i rymden tills människorna stöter på dom igen?

Avsnitt 25.

Spoiler
Sida-vid-sida, skulle jag tro. Det var ju typ poängen. Säkert Kawamoris flower-power-budskap om att vi kan leva tillsammans.

 

Men den känns inte helt avslutad. Aimo som en vajras kärlekslåt för korsning med andra raser -- antyder det om en verklig framtida symbios med vajra? SMS-ägaren Richard Bilrer hade en bild på Minmay i ett smycke -- är han bara ett fan, eller letar han efter henne?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Avsnitt 25.

SMS-ägaren Richard Bilrer hade en bild på Minmay i ett smycke -- är han bara ett fan, eller letar han efter henne?

 

Är det möjligt att filmen som utannonserades kanske tar och knyter ihop det här? Nu känns det väl mycket mer troligt dock att dom slår ihop hela serien och gör en summering av den, men det hade varit en intressant tanke. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...